سید پرویز فتاح

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در ساخت ساختمان پلاسکو، ۶۴ درصد پیشرفت داشتیم و به کسبه این ساختمان قول دادیم که تا پایان سال بهره برداری شود.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در برنامه "نگاه یک" شبکه سیما گفت: در مسیر شفافیت ، بورس و محرومیت زدایی ، پایداریم و همه اهداف و برنامه های ۱۳۹۸ محقق شده است. عملکرد بنیاد مستضعفان نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۳۵ تا ۳۷ درصد رشد داشته است و توانستیم به همه اهداف خود برسیم.

ببنید:

فتاح  افزود: تحقق برنامه های تدوین شده بنیاد مستضعفان در سال ۹۸ حدوداً ۱۱ درصد نسبت به برنامه مصوب بالاتر بوده و ۳۷ درصد نسبت به برنامه های سال ۹۷ رشد داشته است.

*میزان فروش و سود خالص بنیاد مستضعفان در سال ۹۸

وی در خصوص وضعیت خرید و فروش های بنیاد مستضعفان در سال ۹۸ گفت: بنیاد به صورت شرکتی اداره می شود این در حالی است که بنیاد دارای ۱۶۹ شرکت یا زیر مجموعه می باشد طبیعتاً جمع بندی و حسابرسی این تعداد شرکت در پایان سال انجام می شود و آن وقت می توان آمار خرید و فروش و تولیدات زیر مجموعه های بنیاد را اعلام کرد. آنچه در پایان سال و پس از حسابرسی های ۱۶۹ شرکت اعلام می شود نتیجه عملکرد تلفیقی تجمیعی بنیاد خواهد بود البته در حال حاضر هنوز مجمع بنیاد مستضعفان به دلیل مقوله کرونا برگزار نشده اما تا این لحظه بنا بر تخمین های اولیه، کل میزان فروش بنیاد در سال ۹۸ حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده این رقم حاصله از فروش ملک، کالا یا خدمات است. با تفریق هزینه های بنیاد از ۳۶ هزار میلیارد تومان، حدود هفت هزار میلیارد تومان سود ناخالص بنیاد محسوب می شود، البته طبق سنوات گذشته احتمال می رود باید حدود هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کنیم و ۶ هزار میلیارد تومان باقیمانده به طور ۶۰ درصد و ۴۰ درصد میان ما و سایر سهام داران تقسیم خواهد شد پس از تقسیم سود سهم بنیاد حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص ادعای عدم شفافیت این بنیاد گفت: طبق سنوات گذشته، نتایج تمامی مجمع های ۱۶۹ شرکت زیر مجموعه بنیاد پس از بررسی و پایان کار، چاپ می شود و در دسترس همگان قرار می گیرد علاوه بر آن تمامی صورت های مالی سال گذشته و جاری در سایت بنیاد به نمایش گذاشته می شود علاوه بر آن حتی سازمان بازرسی کل کشور هم برای بررسی های تکمیلی ورود پیدا می کند و حضور ۳۳ شرکت از زیر مجموعه های بنیاد در بورس، بیانگر شفافیت عملکرد بنیاد مستضعفان است.

*صادرات بنیاد مستضعفان در سال ۹۸ حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار بوده است

فتاح با بیان اینکه، اولویت اول ما، تامین نیاز جامعه و مردم است، افزود: در برخی از موارد پس از تولید مازاد، اقدام به صادرات مازاد تولیدمی شود مثلا در بحث فولاد و سیمان و برخی از نهادهای کشاورزی مجاز به صادرات هستیم. صادرات بنیاد در سال قبل چیزی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار بوده که البته این میزان از طریق سامانه نیما به کشور بازگشت داشته است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به پرداخت شدن مالیات ۶۷۰ میلیارد تومان سال ۹۷ بنیاد مستضعفان ادامه داد: بنیاد جزء خوش حساب های مالیاتی محسوب می شود، چنانچه شرکتی از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان، مالیات پرداخت نکرده باشد ، ما تاوان آن را می پردازیم. سهم بنیاد از سود حاصله از درآمد شرکت های متبوع صرف محرومیت زدایی در کشور می شود. امسال بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان صرف محرومیت زدایی و مناطق هدف در کشور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سال اول از برنامه مدون پنج ساله هستیم ، افزود: یکی از راهبردهای ما کاهش تعداد شرکت های زیر مجموعه بنیاد می باشد روند کاهش ها یا به صورت فروش بلوکی در بورس، واگذاری سهام ها در بورس یا منحل شدن شرکت ها خواهد بود. قصد و هدف از واگذاری شرکت ها، فراهم کردن عرصه برای فعالیت بخش خصوصی بوده و از سوی بنیاد باید در پروژه های کلان فعالیت خود را گسترش دهد که برای مثال می توان به رسیدگی به پروژه های نفتی به جا مانده از جا زدن پیمانکاران خارجی اشاره کرد. در حال حاضر سخت ترین کارها که خارجی ها فکر می کردند فقط در انحصار و مونوپول آن هاست در میادین نفتی جنوب کشور توسط نیروهای ایرانی در حال انجام است و بنیاد مستضعفان در موقعیت هایی حضور می یابد که خلاء نیروهای خارجی محسوس باشد البته در این راستا طعنه ای هم به دولت نخواهیم زد.

فتاح در خصوص واگذاری شرکت ها افزود: بنیاد، واگذاری هایش را به درستی و دقیق انجام می دهد و نمی گذارد شرکت های واگذاری شده به سرنوشت هفت تپه و هپکو دچار شوند. تا سال ۹۷، سی و یک شرکت از شرکت های زیر مجموعه بنیاد ضرر ده بودند که البته این تعداد به مرور زمان کم شد در ضمن یکی از شرایط بورسی شدن شرکت های بنیاد ، سود ده بودن شرکت ها به مدت سه سال متمادی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ شرکت بنیاد، بورسی هستند، افزود:​ امسال حدود ۲۰ شرکت دیگر وارد بورس خواهند شد البته امیدواریم تا پایان سال بیش از ۵۰ شرکت بورسی داشته باشیم. در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه حسابرسی و مفاصا حساب از سمت شرکت های تابع، برخورد شدید و بعضاً قضایی با آنها صورت خواهد گرفت.

فتاح، گفت و گو و پاسخ دهی به مردم را یکی از ابزار شفاف سازی بیان کرد و افزود:​ در مورد شرکت بنیاد در بورس املاک و مستغلات، حضور پررنگی خواهیم داشت زیرا، بورس قبل از راه اندازی این بخش با ما مذاکرات تکمیلی و دقیقی صورت داده و گفتنی است دولت و بنیاد املاک بسیاری دارند که راه اندازی بورس املاک و مستغلات فرصت مناسبی برای جریان یافتن نقدینگی مردم در این حوزه است.

*گزارش فتاح در خصوص بازپس گیری املاک تحت تملک افراد خاص

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص بازپس گیری و مستغلات تحت تملک افراد خاص گفت: در روز معارفه بنده در این سمت گفته بودم که برای بازپس گیری این املاک و مستغلات اقدام خواهم کرد و به طرق قانونی، در این باره قبل از آنکه ما وارد مراحل قانونی شویم برخی مانند خبرگزاری ایرنا و دانشکده خبر خودجوش اقدام به واگذاری املاک نمودند اما برخی هم از راه و روند همکاری فاصله گرفته اند.

فتاح در خصوص باز پس گیری کاخ مرمر بیان کرد:​ این بنا سال ها در تملک آقای هاشمی رفسنجانی و سپس در دست تشخیص مصلحت بود و زمانی که دولت قصد بهره برداری دیگری از این ملک را داشت با همکاری آقای روحانی کاخ مرمر باز پس گرفته و با همکاری سازمان میراث فرهنگی قرار شد این بنا تبدیل به موزه گردد. بازسازی های لازم انجام شد اما هنوز هم آثار دردناکی در این کاخ خود نمایی می کند زیرا در این کاخ آسانسور نصب کرده اند، حمام و جکوزی برقرار کرده اند و ...، حال سوال اینجاست زمانی که این اتفاق می افتاده چرا خبری از میراث فرهنگی نبوده و اقدامی صورت نپذیرفته است؟

رئیس بنیاد مستضعفان به بازپس گیری مدرسه آقای حداد عادل اشاره کرد و افزود: ایشان برای احداث مدرسه فرهنگ در خیابان فرشته بنایی را اجاره نمودند و این اجاره چندین نوبت تمدید شد البته این اجاره بها با ملاحظات بوده و مشمول نرخ روز نمی شد، در حال حاضر موعد اجاره به سر رسیده است و باید تخلیه شود یا اجاره بها به نرخ روز تنظیم گردد که البته با توجه به گرانی آن منطقه احتمالاً تمدید اجاره بانرخ روز برای ایشان به صرفه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی ملک مدرسه فرهنگ در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان برآورده می شود، افزود: قطعاً پس از باز پس گیری این ملک به فروش می رسد و پول حاصله، صرف محرومیت زدایی خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: آقای حداد عادل علاوه بر مدرسه فرهنگ، زمین دیگری برای ساخت مدرسه دریافت کرده بود که البته موفق به دریافت مجوز نشد زیرا این زمین به متراژ ۸ هزار متر و منطقه هروی و بر روی گسل قرار دارد به همین دلیل آقای حداد عادل این ملک ۴۰۰ میلیارد تومانی را به ما تحویل داد و بدون شک هزینه این ملک هم پس از فروخته شدن، صرف محرومان و محرومیت زدایی خواهد شد.
 
*صرف ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای خدمت رسانی کرونایی محرومان
 
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان صرف خدمت رسانی و ارائه تسهیلات کرونایی به محرومان شده است و این روند ادامه دارد.

فتاح در ادامه برنامه «نگاه یک» افزود: ​ساختمان مرکز مطالعات و تحقیقات زنان سال ها و با مجوز در اختیار عده ای از بانوان از جمله خانم ابتکار، مولاوردی و بقیه بود که پیش از تصدی مسئولیت بنده در بنیاد، آن را تخلیه کردند و مدعی بودند که همچنان باید این ساختمان در اختیار آنها باشد اما از نظر حقوقی، بنیاد مستضعفان توانست آن ها را قانع و ساختمان را تخلیه کند. آن ها بابت تخلیه با توافق بنیاد در همان زمان, پنج میلیارد تومان می گیرند و پس از بررسی ها مشخص بود خلاف بود و کسی که ملک بنیاد مستضعفان در اختیار او بوده است باید اجرت المثل هم بپردازد و امیدواریم این مبلغ برگردد و مشکل حقوقی و قضایی پیدا نکند.

*وضعیت املاک در اختیار روسای جمهور سابق و اسبق

فتاح افزود: ملکی هم در اختیار رئیس جمهور اسبق برای موسسه باران بوده است که پیش از تصدی مسئولیت بنده در بنیاد، تخلیه شده بود و در ایام کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آن جا را به محل قرنطینه بیماران تبدیل کردیم و اکنون هم در اختیار آن هاست اما پس از این مرحله، آن جا را می فروشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: در کشور ما ضابطه ای وجود ندارد که  رئیس جمهورها پس از پایان کار خود، کجا مستقر شوند و باید چاره ای برای این منظور اندیشیده شود زیرا اکنون همین مسئله را با آقای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق داریم و با مجوز در ملک مربوط به بنیاد مستضعفان با مساحت حدود هزار و ۸۰۰ متر مربع در منطقه ولنجک برای چند سال مستقر است. البته پیامی داده که آماده است به مرکز شهر منتقل شود اما ملکی را با آن شرایط نداشتیم که تحویل دهیم اما این موضوع هم باید مدت دار و محدود به زمان باشد. از روحیه مردمی آقای احمدی نژاد انتظار داریم تا این مال بیت المال به بنیاد برگردد و آن را بفروشیم که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: یکی از ملک های بسیار خوب و ارزشمند ما در ضلع جنوبی کاخ نیاوران است که در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام و زمین آن متعلق به بنیاد بوده است و ۱۲ طبقه در آن ساخته شد و مجمع آن را تخلیه کرد و اکنون مرکز پژوهش های مجلس در آن جا مستقر است. حتما سراغ آقای زاکانی رئیس جدید این مرکز می رویم و باید اجاره بپردازد. با توجه به شخصیت ارزشی و بسیجی آقای زاکانی انتظار داریم که نخستین کار انقلابی او، تخلیه این مکان باشد تا آن جا را بفروشیم و خرج محرومان و مستضعفان کنیم. در کنار آن زمین دیگری متعلق به بنیاد مستضعفان بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تحقیقات استراتژیک را در آن جا در ۹ طبقه ساخته است. آن جا را تحویل گرفتیم اما ساختمان آن، مجوز، پایان کار و پروانه ساخت از شهرداری ندارد و حتی حریم یک مالک خصوصی هم تصرف و اشغال شده است. آن جا را تحویل گرفتیم و به کسی اجازه نمی دهیم آن جا برود و نسبت به آن ادعا داریم و اگر لازم شد مرجع قضایی باید درباره آن حکم صادر کند.

وی با بیان اینکه​ ده ها پرونده تشکیل دادیم که در قوه قضاییه در حال رسیدگی است, افزود: اگر با این روش ها به نتیجه نرسیم, کوتاه نخواهیم آمد مگر بنده از بنیاد مستضعفان بروم زیرا این اموال متعلق به مستضعفان است.

فتاح اضافه کرد: یکی از جاهایی که حریف او نمی شویم نیروهای مسلح هستند زیرا قانوناً نمی توانیم علیه آن ها شکایت کنیم اکنون یک جای خوب بنیاد در کوهک در اختیار نیروی دریای ارتش است و مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا هم فرموده است، آقای سرلشکر باقری فرمانده ارتش هم امضا کرده است اما نمی روند و پیگیری های ما به در بسته خورده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه این مکان ها مال مردم است و باید به مستضعفان برگردد, افزود: حتی یکی از املاک خوب ما در منطقه جماران در دست سپاه ولی امر است اما آن را به بنیاد پس نمی دهند و بنده را در این ملک راه ندادند. ارزش این ملک بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است و از آن استفاده هم نمی شود اما به کجا شکایت ببریم؟

وی  با بیان اینکه بنده در بنیاد، حافظ منافع مستضعفان هستم و کوتاه نخواهم آمد, اضافه کرد: برخی ها مرا متهم به اقدامات پوپولیستی برای انتخابات ۱۴۰۰ می کنند. این ها را بگویند اما ملک ما را محترمانه تخلیه کنند و پس بدهند.

فتاح با اشاره به اینکه علیه این بنیاد فضا سازی می کنند از مردم و رسانه ها خواست، حمایت کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: آقای رئیسی رئیس قوه قضاییه، همه ظرفیت های این قوه را به کار گرفته است و شعبه خاصی برای بنیاد در نظر گرفت و آرای خوبی صادر شده است و محکم ترین پشتوانه ما هم رهبر معظم انقلاب است زیرا مطمئن هستم ایشان از پیگیری های ما حمایت می کنند.

*تلاش برای فروش ساختمان فعلی بنیاد مستضعفان

وی گفت: محل فعلی بنیاد که در آن مستقر هستیم جای خیلی خوبی است و ۱۹ هکتار وسعت دارد که خدمت آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رفتم و از او خواستم این جا را از ما برای دولت بخرد و شهردار تهران را هم دعوت کردیم اما نتوانستیم به توافق برسیم. اکنون هم اعلام می کنیم هر کسی که خریدار این ملک است به قیمت روز آن را می فروشیم و قول می دهیم همه پول آن را خرج محرومان و مستضعفان می کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: در دهه فجر برای نخستین بار چندین کتاب شامل دفاتر اسناد املاک رضا خان را رونمایی کردم که دستنویس و شامل چندین هزار روستا و قنات است که اکنون با اذن مقام معظم رهبری, عزم راسخ داریم تا این اموال به مردم برگردد. قبلاً حدود ۸۱ هزار فقره به مردم برگردانده شد و ۱۱ هزار فقره را هم در طول یک سال گذشته به مردم برگرداندیم و ۱۰ هزار فقره را نیز آماده کردیم که برگردانیم و به نام مردم کنیم. این مردم جزو محرومان و نیازمندان هستند که تقریباً رایگان در اختیار آنها قرار دادیم.

وی افزود: حدود ۱۱ هزار پرونده داریم که در ۶۰ درصد آن، بنیاد شاکی است و در بقیه موارد، طرف مقابل شاکی است و ما تابع حکم قطعی قضایی هستیم و آن را اجرا می کنیم.

*تا ۲۰ روز آینده بخشی از سهام بنیاد مستضعفان در بانک سینا را در بورس عرضه می کنیم

رئیس بنیاد مستضعفان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بنیاد، مالک ۱۰۰ درصد بانک سینا بود، گفت: بر اساس قوانین بانک مرکزی، یک مالک نمی تواند بیش از ۳۳ درصد سهم را در بانک داشته باشد و با توجه به اینکه سهم ما اکنون در بانک سینا ۷۲ درصد است پس متخلف هستیم و در مدت ۲۰ روز آینده در دو مرحله هر کدام ۹ درصد را در بورس عرضه می کنیم که سهم ما کاهش می یابد و دوباره بخشی از آن ها را می فروشیم تا سهم بنیاد در بانک سینا به ۳۳ درصد برسد. در زمانی که مالک ۳۳ درصد این بانک شدیم از کجا معلوم که بقیه شرکای ما حاضر باشند که ما به صورت قرض الحسنه عمل کنیم زیرا بانکداری خصوصی در پی سود است اما قرض الحسنه سودی ندارد. توصیه بانک مرکزی این بود که بخشی از سرمایه بانک سینا را در حسابی به عنوان قرض الحسنه اختصاص دهیم اما بررسی کارشناسان ما نشان داد پاسخ لازم را از این راهکار نمی گیریم. ما می خواهیم پول خودمان را در قرض الحسنه مختص خود قرار دهیم و از این محل به مردم تسهیلات قرض الحسنه بدهیم.

وی افزود: برای حمایت از مستضعفان در شرایط کرونایی, حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دادیم که ۱۵۰ میلیارد تومان آن برای تامین ودیعه مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بود و ۴۵۰ میلیارد تومان هم برای وام قرض الحسنه اقشار مختلف بوده است. هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم به صورت نقد و کالایی به محرومان اختصاص داده شد یعنی تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع مالی این بنیاد صرف خدمت رسانی و تسهیلات کرونایی محرومان شده است و این روند ادامه دارد. این منابع از طریق فروش سهام، ملک و سودهای بانکی و سود شرکت های بنیاد مستضعفان تامین شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: راه ما راه سردار شهید سلیمانی است و حاضریم جان خود را در راه مردم بدهیم و این روند خدمت رسانی را با قدرت و سرعت و بی محابا انجام می دهیم و به حرف هایی که درباره ما می زنند توجه نمی کنیم.

فتاح افزود:​کار محرومیت زدایی و انتخاب محدوده هدف در «قلعه گنج» استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است و رهبر معظم انقلاب ، رئیس جمهور و وزیر کشور به اقدامات بنیاد در این منطقه نظر مثبت دارند و اکنون این منطقه به الگو تبدیل شده است و نرخ بیکاری در آن جا کاهش و مسائل اجتماعی، بهبود یافته است.

وی گفت: الگوی «قلعه گنج» با بررسی ضعف ها و نقاط قوت توسعه یافته است و در جنوب سیستان و بلوچستان و منطقه زابل و بقیه مناطق هدف نیز اقدامات محرومیت زدایی را انجام دادیم که به ۲۵ مورد رسیده است و در هر استان حداقل یک مورد را انجام خواهیم داد و برای مناطق محروم ایجاد اشتغال می کنیم. پس از رد شدن از مرحله کرونا، به مسائل زیر ساختی و زیر بنایی توسعه هم خواهیم پرداخت.

*آخرین وضعیت بازسازی ساختمان پلاسکو

فتاح در بخش دیگری از سخنان خود درباره ساختمان پلاسکو گفت: در ساخت این ساختمان، ۶۴ درصد پیشرفت داشتیم و به حدود ۳۰۰ نفر کسبه این ساختمان قول دادیم که تا پایان سال بهره برداری شود. مطلبی نقل می شد که بنیاد در زمینه ساختمان پلاسکو با شهرداری اختلاف دارد. مسائل پلاسکو در سال های ۹۶ و ۹۷ در سطح ملی از جمله معاون اول و شورای عالی امنیت ملی مطرح و موضوع آن به مسئله ملی و مردمی تبدیل شد. اکنون تفاهم کردیم و کار به شورای عالی شهر سازی و معماری کشید و در آن جا حد وسط را گرفتند زیرا پلاسکو نمی توانست پارکینگ داشته باشد چون مغازه ها کم می شد. همه مغازه های پلاسکو را می سازیم و تحویل می دهیم و شهرداری و شورای عالی شهرسازی هم تایید کردند و موظف شدیم پارکینگی را که در آن نزدیکی قرار دارد مقاوم و بازسازی کنیم. بر اساس اعلام شهردار منطقه ۱۲، در مدت یک ماه، پروانه آن جا صادر می شود و امیدواریم تا پایان سال به تعهدات خود در پلاسکو عمل کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: قطعه ۲ آزاد راه تهران - شمال هم تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 20
  • جوجه تیغی بدنساز CH ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    43 13
    این ابتکار و مولاوردی رو باید توی چرخگوشت انسونی چرخ کرد و عصارشونو داد فمینیستا خام خام بخورن تا طعم بلاهتشونو محسووووس بچشن -________-
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      4 1
      کمتر تف سربالا کنید
  • amin3@gmail.com IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    29 7
    آخی طفلکی مسئولان خدوم و مظلوم ! چقدر نازند این مسئولان خدوم ! هیچ چشمداشتی ندارن به بیت المال به خدا ! فقط به فکر خدمتند ولاغیر ! اصلاً زره ای به مال دنیا اعتنا ندارند واسه همین تمام اموالی رو که به ایشان هبه میشه رو میدن به نزدیکان درجه اول شون تا که خدای ناکرده حلال رو حروم نکنن و یا برعکس حرام رو حلال نکنن ! چقدر ما مردم ناشکریم که قدر این مسئولان خدوم نازنین رو نمیدونیم !
    • سرباز IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      16 16
      هم مسئول بد داریم هم مسئول خوب با این حرف ها کاری جز دل سرد کردن مسئولین خوب انجام نمیدید نباید خشک و تر رو با هم سوزوند
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      4 1
      در پاسخ به سرباز: تو فرزند یکی از مسئولانی وگرنه اینطور خودت را براشون آتیش نمیزدی
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    30 1
    خدا برکت بده دیگه اینطرفی ها و اون طرفی ها همگی از سید محمد خاتمی تا حداد و همه با بنیاد همکاری داشته اند .
  • GB ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    1 23
    چیزی نشده الکی شلوغ نکن مشرق
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    24 39
    یه شش ماه به احمدی نژاد وقت بدید ملک ولنجکو تحویل میده میره پاستور
    • سرباز IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      15 8
      آقای فتاح اگه داری صادقانه میگی که دستت درد نکنه اجرت با ائمه و اگه داری دروغ میگی دستت بشکنه...خدا آقای هاشمی رو هم به سزای اعمالش برسونه ولی اگر حقیقت داره خب اموالش رو مصادر کنید...یک قانونی تو چین هست اگه کسی فساد کنه اموال خودش و خانوادش مصادره میشه چون معتقدند که خانواده فرد بهتر از هرکسی میتونه از فسادش با خبر بشه و چون خبر نداده باید مجازات بشه به نظر من اگه تو کشور ما هم اجرا بشه خیلی خوبه
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    23 5
    مرحوم حاج آقا صبح ها سونای مجمع تشخیص بوده عصر هم استخر فرح ! یحتمل اگه احیای قلبی توی استخر جواب میداده بخار سونا میگرفتتش !
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    7 24
    برادر فتاح چه بر سر شما آمده که الان نگران ساختمان کاخ هستید ولی نگران فرهنگ کاخ نشینی نیستید؟
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      2 0
      وزیر فرهنگ نشده که، بنیاد مستضعفان کارش چیز دیگه است خنگه!
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    16 37
    اوج کینه عضو اخراجی کابینه احمدی نژاد. با مجوز نشسته ولی تحویل بده! عقده ای
    • AU ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      0 1
      اخراجی؟ فتاح به همراه چند وزیر دیگر از جمله صفار و اژه ای استعفا دادند چون احمدی نژاد از مسیر اولش فاصله گرفت.
  • دلاوری IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    16 1
    بانک صنعت ومعدن ۱۵۰میلیون بهم وام داد دار وندار پدرم و محل اجرای طرحم وثیغه گرفت..چهارصدمیلیون ازم پس ‌گرفتن کارگاه تولیدیم در شهرک صنعتی توقیف کردن قفلهاشم عوض کردن و گذاشتن مزایده برای فروش....ی ریال ک ب من نمیدن هیچ چهارصدمیلیونم ازم گرفتن و داروندارمم پای این کار رفت و کک احدی از مسوولین هم نگزیده و نمیگزه...اونوقت ازاقای فتاح رییس بنیاد مستضعفان چیزهایی شنیدیم ک موندیم این اقایون کی هستند چ دین و مذهب و ایینی دارن...
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    16 0
    خجالت آوراست
  • SE ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    24 6
    محیط زیست پوششی برای نفوذ و جاسوسی و دست اندازی به منابع و ترویج فرهنگ فمینیستی بوده است
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    7 8
    شفاف سازی ایشان خیلی خوب است ولی بهتر است اول عملکرد خود را اصلاح کند به کدامین حق و قانون و شرع پول ساخت تمام بنای پلاسکو را به عهده گرفته اند مگر دادگاه فقط مالک را مقصر دانسته آقای فتاح این حاتم بخشی های شما هیچ مبنای قانونی و شرعی ندارد پس قبل از گیر دادن به دیگران رویه خود را اصلاح کنید که تصور قهرمان سازی از شما نشود آیا صاحبان مغازه های پلاسکو جزء مستضعفین بودند درست است باید حمایت از طرف دولت و حتی بنیاد میشدند ولی یک تنه قبول هزینه ها هیچ توجیه عقل و شرع و قانون نداشت
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    13 1
    اقای فتاح ،دنیا برایت تنگ خواهند کرد ،امیدوارم صبور باشی.
  • محمدایوب IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    13 4
    اینجا فرق فرزند شهید رجایی وفرزندان مغروق استخر فرح مشخص میشود فرزندان مغروق استخرفرح بامال حرام ودرکاخ بزرگ شدند یکی میشود پیرو بهاییان ودیگری دزدو رشوه گیر ودرزمان رفتن به زندان پدرش درگوشش یاسین میخواند خدا ازت نگذره مغروق استخر فرح که خون 300هزارشهید راپایمال کردی
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    12 3
    دمت گرم با دجالان درافتادی
  • رضا IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    9 8
    درود بر شرفت درود بر پدرو مادرت درود بر همکارانت خدا پشت و پناهت باشد خیلی مردی این یک مرد ایرانی و وطن دوست است.
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      3 0
      خدا پشت و پناهتان فتاح
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    10 8
    این محروم و مستضعف دقیقا کیه ما نفهمیدیم، چرا بنیاد از من جوان نباید حمایت کنه تا صاحب شغل بشم حداقل وام بدن به خدا مستضعف واقعی جوانانی هستن که به خاطر مسایل مالی نمیتونن ازدواج کنن
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    15 2
    آقای فتاح!مرد شما هستی!بقیه اداتو در میارن. عجبم از عزیزان نظامی که املاک مستضعفان رو باز نمیگردانن؟؟؟
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    2 0
    قبل از فتاح چه خبر بوده ؟!....
  • سعید IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    3 0
    سلام اگه این املاک مال مستضعفان است تا حالا چرا دست شما مونده.
  • مهدی IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    1 0
    یک وجه مشترک بین همه جناح های سیاسی وجود داره و اون سوء استفاده از بیت المال هست
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    2 0
    آقای مهندس به اقدامات پوپولیستی تان در خدمت به فرودستان و مستضعفان در این مدتی که خداوند فرصتی برایتان فراهم کرده است ادامه دهید و به طعنه های این و آن اهمیتی ندهید.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    1 0
    چرا مجریان تلوزیونی(از جمله رشیدپور و مجری همین مصاحبه) هر سری فتاح رو تحت فشار میذارن که آیا اقدامات مقابله با فساد رو برای انتخابات انجام میدید؟ و بنده خدا رو مجبور میکنن بگه نه انتخابات نمیام. به شما چه ربطی داره میاد یا نه. میخوان بسوزوننش
  • محمدرضا IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    2 1
    سلام لطفا آقای فتاح به بانک سینا دستور دهد برابر ابلاغ بانک مرکزی به پولهایی که در مقابل گرفتن وام بلوکه کرده سود متعارف را پرداخت کند و حقی رو که به گردنشان است ادا کند و فقط مطالبه گر نباشد
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      1 6
      این فتاح ممکنه آدم سالمی باشه ولی عصبی و هیستریکه و دقیقا مثل احمدی نژاد می‌باشد بدرد ریاست جمهوری نمیخوره فقط بعنوان یک مهندس در سطح پایین میشه ازش استفاده کرد
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    3 0
    خدا به ایشان توفیق و اخلاص در عمل عنایت فرماید تا در این راه موفق و پیروز باشد. ما به مدیران جهادی و انقلابی مثل ایشان به شدت نیاز داریم. اجرکم عندالله و من الله التوفیق
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    4 1
    سلام بر آقای فتاح رئیس جمهور آینده ایران. برنامت داره خوب پیش میره:)))
  • احمدخواجوند IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    5 0
    سال 1361 شرکتیکه کارمیکردم زیر نظر بنیاد بود از طرف بنیاد حواله زمین بمن دادن بنده رفتم بنیاد کرج وگفتند یک هقته بعد بیایید .بنده پیش خودم گفتم انقلاب نکردیم که بمن زمین بدهد ومعلوم هم نیست این زمین مصادره ای صاحبش راضی باشد برای همین پیگیری حواله خودم نشدم .از طرف شرکت بمن پیشنهاددادند که خانه ای هست مال سازمان 650متر دارای استخر حیاط بسیار بزرگ برو انجا را تحویل بگیر ولی بنده قبول نکردم .فیش حج تمتتع از طرف سازمان پیشنهاد شد بنده قبول نکردم که امروز بنده مدیون هیچ کسی نیستم .حالا من نمیدونم در کاح نیاوران وسعدآباد ولنجک ووو چه کسانی نشستند وحاضر نیستند تحویل بدهند راستی شرایط محل نماز وابطال را نماز در رساله هاخوندیم.
  • گمنام NL ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 0
    بلاخره تکلیف مردم چیست فتاح حرف هایی می زند که دل مردم شاد می شود که بلاخره یکی آمد بارعایت عدالت از نیروی مسلح تاابتکار واحمدی نژاد وغیره به اسم اعتنا نکند اگه اشتباهی رخ داده شفاف سازی بشه.ولی متاسفانه باواکنش منفی برخی سیاسیون وبهره برداری دشمنان کاممان زهرشد.بلاخره قراره کی در جامعه ما شفاف سازی بشه مردم با تایید وتکذیب متوالی خسته شده اند.مقابله با تحریف یک گامش شفاف سازی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس