کد خبر 1104449
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
امشب سهمیه بنزین خودرو‌ها واریز می‌شود + جزئیات

نماینده تهران در مجلس از تدوین طرح نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین خبر داد.

به گزارش مشرق، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: در شرایط فعلی نوع سهمیه بندی بنزین برای خانوارهای که خودرو دارند خوب است.

وی با بیان اینکه 50 درصد خانواده ها فاقد خودرو هستند و از یارانه انرژی بی بهره هستند، ادامه داد: در شرایط فعلی نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و حتما باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید:

نماینده تهران در مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان برای تغییر در نحوه سهمیه‌بندی بنزین خبر داد و عنوان کرد: در این طرح که در نوبت اعلام وصول قرار دارد پیشنهاد شده است تا سهمیه بنزین به جای خودروها به تعداد افراد خانواده داده شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: اگر روزانه به هر فردی 7 دهم لیتر بنزین تعلق بگیرد به طور مثال به  یک خانواده 5 نفره ماهیانه 100 لیتر بنزین تعلق می گیرد.

شریعتی با اعلام اینکه در این طرح برای هر فرد ماهیانه 20 لیتر بنزین در نظر گرفته شده است، افزود: در این طرح پیش بینی شده تا سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند پیش بینی شود.

وی اظهار داشت: البته این موضوع نیز پیش بینی شده که دولت بنزین افرادی که خودرو ندارند را در انتهای ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند تا آنها بتوانند کالا خریداری کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسن IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    5 0
    اقاي شريعتي با اين طرح چشم بازار ار كور كردي !!!!! يعني يك خانواده 3 نفره سهميه بنزينش از يك خودرو هم كمتر ميشه !!!!!!!! شما حدقل به هر نفر روزانه يك ليتر را بايد بدين شما به جاي سهميه بندي بنزين بيا حمل و نقل عمومي را درست كن مسئله بنزين خود به خود حل ميشه بنده خودم يك روز خواستم با اتوبوس برم سر كار مسيري را كه با خودروي شخصي 10 دقيقه اي مي رفتم با اتوبوس يك ساعت و نيم طول كشيد
    • شاهین US ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      17 1
      همین مثال شما نشان از بی عدالتی در سهمیه بندی فعلی است .این منابع (نفت و بنزین) سرمایه ملی بوده و برای همه هست نه فقط قشر صاحب ماشین و این طرح کمی به عدالت نزدیکتر است (درباره میزان سهمیه هر فرد نیز باید با کارشناسی تصمیم گیری شود).درباره نکته دوم کمبود وسایل نقیله عمومی این موضوع کاملا صحیح است (بیشتر در شهر تهران و دیگر کلان شهر ها مشهوده و در شهر های کوچکتر کمتره)
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    15 2
    بسیار عادلانه تر هست
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      1 3
      از الان برو دبه هاتو بخر که بنزینتو گرفتی ، ببری سر جاده بفروشی !
    • صابر IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      0 0
      سلام ای بابا اینا همش نقشه می کشن بابا بس کنید دیگه چقدر استرس به مردم می دید تلوزیون بکنید ۲تومن این مسخره بازیا رو هم جمع کنید
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    4 2
    یارانه بنزینی نا عادلانه هست ؟! اگر این جوریه ، خب بقیه یارانه ها را هم به همین روش توزیع کنید . مثلا به هر نفر ماهی ۵ کیلو آرد بدهید ، اگر نخواست ، خودش ببره در نونوایی بفروشه !!!! یا مثلا به هر نفر ۲۰ لیتر آب بدهید ، اگر نخواست به همسایه بفروشه !!!! البته برای گاز و برق قضیه یه کم مشکل میشه !!!! خودتان خنده تان نگرفت از این فکر بکرتان ؟؟؟!!!!
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    3 0
    چقدر بیسواد بهتر بود در دولت مشغول میشدی اینجا شأن مجلس را پایین آوردی
  • محمد IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    2 0
    حقوقت حروم نشه اینقدر کار میکنی ماشین مفتی زیر پاته حالیت نیست مردم چی میکشن
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    3 0
    لااقل این سقف سهمیه ای 540 لیتر که هستش و مردم دارند و نسوزونن خب طرف بخاطر کرونا شش ماهه نشسته خونه جایی نرفته بنزینهاش ذخیره شده چه ایرادی داره مگر متعلق به خودش نیست چرا باید بسوزونن ؟؟!!!!! مردم رو فشار ندید
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    1 5
    بابا این کاری ندارد سهمیه 60 لیتر با این خودروها خیلی کم است لااقل به هر خودرو 100 لیتر بدهید مابقی آن همان 3000تومان
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    ابتدا باید حقوق مفتی که به شما نماینده های بی خاصیت و بی سواد پرداخت میشه سهمیه بندی بشه. این طرحها هدفش مدیریت مصرفه یا افزایش جمعیت؟
  • مجتبی IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    سلام. حالا بااین طرح اونی که ماشینشو بفروشه تکلیفش چیه اخه این چه کاریه به جای بنزین پولشو بدین به مردم تا بتونن حداقل واسه یکی از این همه مشکلاتی که واسه مردم درست کردین به دردشون بخوره
  • شاین US ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 1
    نماینده مجلس تورا خدا بسه فکر و طرح و برنامه دادین ،هرچه سرما می آید بخاطر برنامه های بی تدبیری شما هاست واقعا شما وضع موجود را درک نمی کنید یک خودرو الآن با این وضعیت اندازه یک خانواده بیشتر خرج داره ،60لیتر بنزین هر زمان یک نقشه؟شما نمایندگان مردمید یا نماینده دولت؟
  • محمدجعفر محامد IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    خوب
  • غفوری IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    البته این طرح خوبی است اگر بهانه ای برای گران کردن بنزین نباشد چون این طرح تصویب شود بخاطر ان میگنچون پولش به حساب مردم واریز میشه پس به قیمت جهانی حالا چند لیتر پول بنزین را به حساب مردم میری ند ولی همه چی چندین لرابر میشه مثل قضیه یارانه میشه نه پولش در زندگی مردم تاثیر داره نه بدرد میخوره فقط یک منت به مردم میگزارند لطفا شما از این طرحها را زحمتش را نکشید یعنی جیب مردم را نزنید مردم از هیچکس انتظار کمک نداره
  • للی انینی IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    خدالعنتتون کنه بابا بسه دیه ولمون کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس