کد خبر 1104355
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
فارس من| پرونده ماراتن کارشناسی ارشد 99 بسته شد

کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته با شیوع کرونا و چندین مرحله به تعویق افتادن نهایتاً با تدابیر سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت بهداشت برگزار و درنهایت روز گذشته پرونده این رقابت بسته شد.

به گزارش مشرق، نهایتاً کنکور کارشناسی ارشد با چندین بار به تعویق افتادن نهایتاً طی روزهای ۱۶، ۱۷ و  ۱۸ مردادماه با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد.  

در این دوره آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۴۴ هزار و ۵۵۸ نفر زن و ۳۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر مرد هستند. آزمون در ۶ گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید:

میزان رضایتمندی داوطلبان کنکور ارشد از رعایت اصول بهداشتی

در نوبت صبح پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه تعداد ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب در ۳۳ کدرشته امتحانی و در آزمون نوبت صبح جمعه ۱۷ مرداد ماه تعداد ۲۸۳ هزار و ۴۱۴ داوطلب در ۳۶ کدرشته امتحانی و در آزمون نوبت صبح شنبه ۱۸ مرداد ماه تعداد ۸۹ هزار و ۴۹۹ داوطلب در ۶۴ کد رشته آزمون خود را برگزار کردند.

همچنین امسال ۸۲ درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه آزمون برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را دریافت کردند به طوری که سال گذشته حدود ۸۵ درصد از داوطلبان کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده بودند.

با توجه به شیوع کرونا ویروس و الزام تمهیدات بهداشتی برای برگزاری آزمون‌ها تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ از ۱۶۴ حوزه به ۲۳۶ حوزه افزایش یافت که به ترتیب عوامل اجرایی آزمون نیز ۴۰ درصد اضافه شده‌اند.

همچنین در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ کشور، تعداد ۸۵ داوطلب مبتلا به ویروس کرونا از طریق فرایند فرم خوداظهاری در کشور شناسایی شدند که ۲۵ نفر از آنها در بیمارستان طالقانی آزمون دادند و یک نفر که در بیمارستان مسیح دانشوری بستری بود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت و زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور آزمون داد. 

 نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در دهه دوم شهریورماه اعلام می‌شود. انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در دهه دوم شهریورماه صورت می‌گیرد و نتایج نهایی در اواخر مهرماه ۹۹ اعلام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    خواهشند ظرفیت قبولی را ببرید بالا
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    مدیران ضعیف با حقوق های میلیاردی که نتونستن یک امتحان را سروقت ودرست برگزار کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس