انتخابات آمریکا نمایه

رئیس مرکز ضدجاسوسی و امنیت ملی آمریکا می‌گوید ایران، چین و روسیه به دنبال دخالت در انتخابات آمریکا و ایجاد اختلاف میان رأی‌دهندگان هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

در حالی که وضعیت محبوبیت ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رو به وخامت گذاشته، ویلیام اوانینا گفت: مسکو، پکن و تهران به دنبال، دخالت و اثرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری که قرار است نوامبر پیش رو برگزار شود هستند. چین به دنبال رای نیاوردن پرزیدنت ترامپ، روسیه به دنبال بدنام کردن جو بایدن و ایران به دنبال تضعیف ارکان نظام آمریکا و شکست دونالد ترامپ است.

بیشتر بخوانید:

برتری ترامپ از نظر آراء الکترال رو به کاهش است

ماجرای انتخابات پستی در آمریکا چیست؟

رئیس مرکز ضدجاسوسی آمریکا گفت: دولت‌های خارجی با عملیات‌های مخفی و آشکار به دنبال اثرگذاری بر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هستند.

روسای نهادهای اطلاعاتی آمریکا در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بودند که در جریان رای‌گیری نوامبر ۲۰۱۶ روسیه با هدف کمک به پیروزی دونالد ترامپ تلاش کرده بود بر انتخابات آمریکا اثر بگذارد. اما روسیه این ادعا را تکذیب کرد.

ویلیام اوانینا، رئیس مرکز ملی ضدجاسوسی و امنیت آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد کشورهای خارجی تلاش می‌کنند بر نظر رای‌دهندگان، بر سیاست‌گذاری در آمریکا اثر بگذارند و موجب اختلاف و شقاق  بیشتر در کشور شوند تا با لطمه زدن به اعتماد مردم آمریکا، فرآیند دموکراتیک در این کشور را تضعیف کنند. اصلی‌ترین آنها چین، روسیه و ایران هستند.

در بیانیه ویلیام اوانینا همچنین آمده: ترجیح چین «شکست دونالد ترامپ است- چرا که پکن او را غیرقابل پیش‌بینی می‌داند.»

روسیه به دنبال «بدنام کردن» جو بایدن و بقیه سیاست‌مدارانی است که آنها را بخش «ضدروسیه حکومت» در آمریکا می‌خواند. آقای اوانینا گفته عوامل دیگر مرتبط با کرملین هم به دنبال «تقویت نامزدی دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون روسیه» هستند.

این مقام ارشد اطلاعاتی می‌افزاید: «ایران به دنبال «تضعیف ارکان دموکراتیک نظام حکومتی در آمریکاست»، تهران همچنین به دنبال تضعیف دونالد ترامپ و «تفرقه‌افکنی» در میان مردم این کشور است و این کار را از طریق انتشار «اخبار جعلی و اطلاعات غلط و ضدآمریکایی» در فضای مجازی انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس