رای گیری مجلس سنای آمریکا درباره طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ

یک کمیته مجلس سنای آمریکا با انتشار گزارشی روسیه را به دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا متهم کرد.

به گزارش مشرق،  یک کمیته مجلس سنای آمریکا با انتشار گزارشی در روز سه‌شنبه بار دیگر روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

اطراف ترامپ چه خبر است؟

مقام آمریکایی: پیروزی ترامپ در انتخابات کشور را تباه می‌کند

در گزارش کمیته منتخب اطلاعاتی مجلس سنا از تماس‌های ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد جزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۱۶ با مقام‌های ارشد روسیه ابراز نگرانی شده است.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، کمیته سنا در این گزارش نوشته تماس‌های مکرر ستاد انتخاباتی ترامپ با سرویس‌های جاسوسی روسیه خطر «جدی» اطلاعاتی به شمار می‌روند.

در این گزارش که پنجمین و آخرین گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ است توضیحاتی درباره تماس‌های تیم ترامپ با مقام‌های روسیه ارائه شده است. 

گزارش سنا مدعی شده کرملین مایل به پیروزی ترامپ در انتخابات بوده و دستیاران ترامپ هم به کرملین کمک کرده‌اند.

در گزارش مذکور ادعا شده روابط حرفه‌ای نزدیکی بین «پائول منافورت»، رئیس ستاد انتخاباتی و یک مأمور اطلاعاتی روسیه به نام «کنستانتین کیلیمنیک» برقرار بوده است.

سناتورهای آمریکایی ادعا کرده‌اند منافورت نظرسنجی‌های داخلی ستاد انتخاباتی ترامپ را در اختیار این مأمور روس قرار می‌داد و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کیلیمنیک ارتباطاتی با عملیات کرملین برای هک کردن ایمیل‌های حزب دموکرات و درز آنها به رسانه‌ها داشته است.

روسیه بارها ادعاهای آمریکا درباره دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ را رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس