کد خبر 1104286
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۵
رژیم غذایی نمایه

کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند باید ۳ ماده غذایی را در رژیم خود جای دهند.

به گزارش مشرق، امروزه درد مفاصل یکی از بیماری‌های رایج در میان مردم است. با توجه به تغییر سبک زندگی مردم در دنیای مدرن، شاهد آن هستیم که روز به روز بر شمار کسانی که از درد مفاصل خود شکایت دارند افزوده می‌شود. با این حال، متخصصان علوم تغذیه راهکارهای ساده‌ای برای این افراد پیشنهاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

خواص شگفت‌انگیز گوشت بوقلمون برای سلامت بدن

این موادغذایی را مصرف کنید تا دچار کم‌آبی نشوید

سرگئی اوبلوگو، متخصص علوم تغذیه در این باره می‌گوید: افرادی که از درد مفاصل رنج می‌برند باید برخی مواد غذایی را در رژیم خود قرار دهند. این مواد غذایی عبارتند از میوه کیوی به دلیل آنکه سرشار از ویتامین C است، جو دو سر به دلیل آنکه دارای منگنز است و در نهایت ماهی مکرل به دلیل آنکه غنی از امگا ۳ است.

او بیان کرد: در صورت مصرف نصف یک کیوی، نیاز روزانه فرد به ویتامین C تامین می‌شود. این ویتامین نقش مهمی برای بازیابی و بهبود غضروف دارد همچنین این ویتامین برای کارکرد درست مفاصل و غضروف ضروی است.

منگنز، یکی دیگر از مواردی است که برای بدن انسان و به خصوص کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند لازم است، زیرا در تشکیل الیاف کلاژن ضروری است. می‌توان با مصرف بشقاب کوچکی از فرنی جو دو سر نیاز بدن به منیزم را تامین کرد.

نیازی نیست افرادی که از درد مفاصل رنج می‌برند به صورت روزانه از فرنی جو دو سر استفاده کنند، مصرف بشقاب کوچکی از این غذا می‌تواند نیاز دو روز فرد را به منیزم تامین کند.

همچنین به کسانی که درد مفاصل دارند توصیه می‌شود مقدار کمی ماهی مکرل که غنی از اسید امگا ۳ است؛ مصرف کنند. مصرف زیاد این ماهی به دلیل آنکه می‌تواند برای سلامتی بدن مضر باشد توصیه نمی‌شود. متخصصان می‌گویند برای تامین نیاز روزانه بدن به امگا ۳ تنها لازم است روزانه ۳۰ گرم از ماهی مکرل استفاده کرد. بهتر است ماهی را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده و هر روز تکه‌ای از آن را مصرف کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس