کد خبر 1104252
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
درخت انگور در گلدان

کاشت درخت انگور در گلدان می تواند زیبایی بسزایی را به محیط آپارتمان شما دهد، البته کاشت این درخت در گلدان تنها جنبه زینتی دارد.

به گزارش مشرق، کاشت درخت انگور در گلدان تنها جنبه زینتی دارد و با کاشت این گیاه می‌توانید زیبایی دو چندانی را به محیط اطراف خود بدهید. برای کاشت درخت انگور در گلدان باید محیطی را انتخاب کنید که دارای نور مستقیم باشد، کاشت این گیاه در منزل ممکن نیست، زیرا حداقل ۶ ساعت نور مستقیم نیاز دارد.

 برای این کار باید گلدان بزرگ و مقاوم تهیه کنید، به علت بزرگ بودن گلدان عملاً جابجایی آن غیرممکن خواهد شد، بنابراین در ابتدا مکان مناسبی برای آن انتخاب کنید.

در شهرهای دارای زمستان‌های سرد امکان خشک شدن شاخه و حتی ریشه در اثر سرما وجود دارد، بنابراین در هوایی که احتمال سرمازدگی می‌رود باید کل گیاه را با پوشش مناسب پوشانده و گاهی هوادهی نیز انجام دهید.

کاشت یک گیاه کوچک در یک گلدان خیلی بزرگ منظره جالبی ندارد، بنابراین می‌توانید در سال اول یک گلدان کوچکتر تهیه‌ کنید و در سال‌های بعد که درخت انگور رشد بیشتری کرد، آن را به گلدان بزرگ‌تری منتقل کنید.

بهترین زمان کاشت درخت انگور: با اینکه امکان کاشت انگور به‌ وسیله قلمه وجود دارد، اما توصیه می‌شود نهال ریشه‌دار تهیه کنید و از مکان‌هایی نهال بخرید که نوع رقم درخواستی‌تان کاملاً مشخص باشد. زمان کاشت درخت انگور در مناطق معتدل و سردسیر از بهار تا اوایل تابستان است، اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید، اوایل زمستان که هوا خنک‌تر است، اقدام به کاشت درخت انگور کنید.

مکان مناسب برای نگهداری از درخت انگور: بهترین مکان برای انگور مکانی آفتاب‌گیر، گرم و خشک است و اگر در این مکان به هنگام بعدازظهر سایه هست، اشکالی ندارد. همچنین ساختن قیم برای تربیت و مستحکم کردن گیاه ضروری است.

خاک مناسب: برخلاف چیزی که برای اکثر گیاهان آپارتمانی معرفی می‌کنیم خاک درخت انگور باید تقریباً سنگین، اما غنی باشد، خاک سبک باعث زود خشک شدن خاک شده و در مسافرت دائم باید نگران درخت انگورتان باشید.

آبیاری انگور: در اکثر مناطق دارای بارندگی مناسب، انگور به صورت دیم کاشته می‌شود و زمان رسیدن آن هم کمتر شده و خوشه‌ها خوش‌رنگ‌تر خواهند شد، فضای خاک در گلدان محدود است، بنابراین سعی کنید به‌ طور منظم آبیاری را انجام دهید.

کوددهی: برای این گیاه بهتر است که کود دامی پوسیده تهیه کنید و اگر گلدانتان جایی برای اضافه کردن آن نداشت، هر ساله یک مقدار از آن را در آب حل کرده و بعد از یک روز به‌ عنوان یک وعده آبیاری به گیاه بدهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس