کد خبر 1104113
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
چگونه از هک شدن شبکه وای فای جلوگیری کنیم؟

کارشناس حوزه فناوری استفاده از سخت افزار به روز و مودم های با فناوری بالا را، مانع جدی برای هک شدن شبکه وای فای عنوان کرد.

به گزارش مشرق، نیما حسینی با اشاره به حملات هکرها به شبکه وای فای اظهار کرد: حملات هکرها به سیستم وای فای محدود به استفاده غیرقانونی از اینترنت قربانی نیست و با استفاده از این شبکه نسبت به هک دستگاه های متصل به شبکه وای فای اقدام خواهند کرد.

این کارشناس حوزه فناوری تصریح کرد: بخش عمده حملات هکرها این روزها به کاربران خانگی و تجاری در ابعاد کوچک، از طریق هک وای فای صورت می گیرد و در این میان دستگاه های مودم قدیمی توان کمی برای مقابله با این گونه حملات دارند.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: کاربران بخش خانگی برای جلوگیری از هک شدن شبکه وای فای باید نام مودم را غیرفعال کنند، اصولا نامگذاری وای فای برای بخش های تجاری و عمومی است و بخش های خصوصی نیازی به نامگذاری وای فای ندارد.

حسینی عنوان کرد: در محیط های خصوصی به دلیل آشنایی کاربران نسبت به نام شبکه، باید نام شبکه را غیرفعال کرد و این موضوع می توان به افزایش امنیت شبکه کمک شایانی کند.

این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: مودم های قدیمی با استاندارد wep در مقابل هکرها آسیب پذیری بیشتر دارند و برای مقابله با هکرها باید از استانداردهای WPA استفاده کرد و نسخه های جدیدتر این استاندارد می توان شرایط را برای هک وای فای سخت تر کند.

وی عنوان کرد: استفاده از رمزهای قوی که متشکل از حروف کوچک،بزرگ و اعداد باشد می تواند از هک وای فای جلوگیری کند، استفاده از رمزهای قابل حدس مانند سال تولد و سال جدید میلادی و یا شمسی نمی تواند امنیت شبکه را تامین کند و اصولا نباید پسوردهای فضای مجازی مانند ایمیل، وای فای یکسان باشد.

حسینی تصریح کرد: مودم ها مانند هر دستگاه دیجیتال دارای یک برنامه فریم ور است که سالانه توسط شرکت سازنده به روزرسانی می شود و این بروزرسانی ساختار نرم افزاری دستگاه را ارتقا می دهد و باعث کاهش نفوذ هکرها به شبکه می‌شود.

این کارشناس حوزه فناوری عنوان کرد: استفاده از نرم افزاری امنیتی مانند فایروال ها که خروجی و ورودی اینترنت به دستگاه را بررسی می کنند می تواند امنیت شبکه را تامین کند، در تهیه این نرم افزارها باید دقت کزد که نسخه اوریجینال تهیه شود و از استفاده از نرم افزارهای کرک شده خوداری کرد.

وی در پایان گفت: انجام مجموع این اقدامات امنیت شبکه را افزایش خواهد داد اما کافی نیست و اصولا باید از اتصال به شبکه‌های مشکوک خوداری کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس