اهدای مدال مریم هاشمی به رهبر انقلاب بهانه جدید برای تخریب/ «تحریف» به ورزش رسید

در ماجرای اخیر در رشته ووشو اتفاقاتی رخ داد و برخی صحبت‌ها درباره اهدای مدال مریم هاشمی به رهبر معظم انقلاب مطرح شد؛ اما اصل ماجرا چه چیزی است؟

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته و همزمان با اعلام رسمی خبر دوپینگ حمیدرضا قلی‌پور و معین تقوی در مسابقات جام‌جهانی ووشو 2018 چین، برخی رسانه‌ها خبر از دوپینگ مریم هاشمی در این مسابقات نیز دادند.

گفته می‌شود، نمونه اولیه تست دوپینگ مریم هاشمی در مسابقات جهانی 2019 مثبت اعلام شده، اما هنوز به صورت رسمی این خبر از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشده و مریم هاشمی و فدراسیون ووشو مدارک خود را به فدراسیون جهانی ارسال کرده و منتظر صدور رای از سوی آنها هستند.

این اتفاق با واکنش تند و تعجب برانگیز شهربانو و سهیلا منصوریان دوخواهر ووشوکار کشورمان در شبکه اجتماعی همراه شد و آنها ضمن توهین به هاشمی و زیر سوال بردن عملکرد درخشانش در سال‌های گذشته، سوژه را در اختیار رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی معاند قرار دادند تا باز هم مانند همیشه از آب گل‌آلود برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود ماهی بگیرند و از این موضوع برای ضربه زدن به کشورمان استفاده کنند.

این در حالی است که این اقدام از این دو خواهر که سالیان سال است در ورزشی حرفه‌ای حضور دارند و طبیعتاً باید از قوانین ورزشی و آژانس ضد دوپینگ اطلاع داشته باشند، بعید بود و انتظار می‌رفت رفتار معقولانه‌تری از ورزشکاران باتجربه ورزش کشورمان و رشته ووشو شاهد باشیم. رفتاری که از سوی خواهران منصوریان انجام نشد و آنها  با واکنشی احساسی و تعجب برانگیز آب به آسیاب دشمنان نظام، مردم و کشور ایران ریختند.

طبق قوانین جهانی، تا زمانی که فدراسیون جهانی و آژانس ضددوپینگ اسم فرد دوپینگی را اعلام نکرده، هیچ مرجعی نمی‌تواند این اسم را رسانه‌ای کند و عنوان کردن نام فرد دوپینگی جرم است و بعید است که شهربانو و سهیلا منصوریان از این موضوع بی‌اطلاع بوده باشند.

شهربانو و سهیلا منصوریانی که در ماه‌های گذشته با فراموشی وظایف خود به عنوان یک ورزشکار، بیشتر در صنعت مدلینگ درحال کار بودند، خواسته یا ناخواسته زمینه را طوری فراهم کردند که مدلی شدند برای ضربه زدن به اعتقادات و عقاید یکی دیگر از بانوان ورزش کشور و شرایط را برای استفاده از دشمنان مردم، نظام و رهبری فراهم کردند. آنهایی که خود باید الگو باشند، با بی‌اخلاقی‌ که انجام دادند، تبدیل به ضدالگو شدند.

مریم هاشمی که به واسطه قهرمانی‌های متعدد جزو یکی از نخبگان ووشو است، مدال‌های یکی از قهرمانی‌های خود در سال‌های گذشته(مدال طلای سال 1390 و سال 1392) را به صورت رسمی و در مراسمی به مقام معظم رهبری تقدیم کرده بود اما با جریان‌سازی که خواهران منصوریان درخصوص مریم هاشمی انجام دادند، اهدای مدال وی به رهبری، سوژه داغ رسانه‌های معاند شد.

مریم هاشمی مدالی که به صورت رسمی به رهبری اهدا کرده بود مربوط به مسابقات سال 2019 نبود و برای 9 و 7 سال پیش بوده، اما اینکه چه شده رسانه‌های ضدانقلاب در جهت تخریب بانوی کشورمان صحبت از هدیه «مدال دوپینگی» به رهبر انقلاب می‌کنند خود جای بررسی دارد.

مریم هاشمی که هنوز فدراسیون جهانی حکمی برای وی صادر نکرده، چرا باید این قدر مورد تخریب قرار بگیرد؟ فرضاً که چندی دیگر وی به دلیل دوپینگ محروم شود، آیا به دلیل یک اشتباه، باید عملکرد سال‌های گذشته وی زیر سوال رود و تمامی دستاوردهای او و فدراسیون موفق ووشو، نادیده شود؟ اهدای مدال هاشمی به رهبری که برای سال‌های گذشته بوده چرا باید دستاویز ضربه زدن به وی، نظام، باورها و رهبری شود؟ اینکه فردی امروز مرتکب کاری شده چه ارتباطی به کارهایی که در گذشته انجام داده، دارد؟ مگر هاشمی زمانی که مدال خود را به رهبر انقلاب اهدا کرد، دوپینگ کرده بود؟ زبان عاجز است از این همه «تحریف» واقعیت و ارتباط دادن دو اتفاق بی‌ربط به همدیگر.

چرا فضایی درست شد که دشمنانی که چشم دیدن موفقیت ورزشکاران ایران را ندارند، وارد میدان شده و با تخریب مریم هاشمی و لوث کردن موفقیت‌های وی به دنبال تخریب باورها و اعتقادات این ورزشکار باشند؟ برای آنکه او مدالش را در سال‌های گذشته به رهبری اهدا کرده بود؟ برای اینکه این کینه برای آنها باقی مانده بود و منتظر فرصتی بودند که به اعتقادات هاشمی و خیلی‌های شبیه به او ضربه بزنند؟

باید این سوال را از شهربانو و سهیلا منصوریان پرسید که خبری که هنوز به تائید رسمی مراجع ذی‌صلاح نرسیده، چرا باید از اینستاگرام آنها  سردربیاورد تا در ادامه توهین به مریم هاشمی صورت بگیرد که مدت‌ها رقیب و رفیق‌شان در دوران مبارزه بوده است؟ آنها نمی‌توانستند ابتدا با استعلام از فدراسیون ووشو، از به وجود آوردن این حواشی جلوگیری کنند؟

حمله به باور و اعتقادات پاک ورزشکاران ایران و زیر سوال بردن دستاوردهای بزرگ قهرمانان کشورمان، دستور کار همیشگی معاندان برای ضربه زدن به کشور عزیزمان است و شهربانو و سهیلا منصوریان با عملکرد تعجب برانگیزشان این فرصت را به آنها دادند.

مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود از «تحریف» سخن گفتند و مبارزه با آن را یکی از مهم‌ترین دستور کارهای مسئولان دانستند. به نظر می‌رسد که باید همگی برای مبارزه با تحریف واقعیت و زیرسوال بردن دستاوردهای بزرگ ورزشی کشورمان متحد شویم و از این اتفاق درس بگیریم و از تکرار آن جلوگیری کنیم؛ البته اگر گوش شنوایی باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    28 13
    برخی ها گنده می شن و تو آب نمک نگهشون می دارن برای روز مبادا. حالا می خواد یازیگر باشه ورزشکار باشه سیاسی باشه یا هر خود فروخته ی دیگه ای تو هر زمینه ای. مثل اصغر سیاه که به سیاه نماییش از ایران اسکار میدن.
    • مهدی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
      15 8
      اصل بد نیکو نگردد آنکه بنیادش بد است . صداوسیما را چند ساعت برای این خواهران قرق کردند . ومشهورشان کردند. چقدر قدر نشناسی . کردند که با این کاردشمنان کشور راشاد کردند. اینها هم خواهد گذشت وزمستان میرود ورو سیاهی به ذعال میماند.
  • saeed IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    28 9
    بروز این حاشیه از سمت این دو خواهر به خاطر دیده شدنه..ماهی نیست که این دو بزرگوار یه حاشیه جدید درست نکن و بولد نکنن. حسادت باعث میشه دنبال یه فرصت باشی تا رقیبت رو تخریب کنی. لطفا ارامش داشته باشید و با جنجالاتون اعصاب مردم رو بیشتر از این نیازارید.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    4 2
    سپاس
  • ناشناس IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    18 5
    بعضی ها در زندگی گذشته یاد گرفتن از طریق له کردن دیگران خودشونا بالا بکشند الانم ماهیتشونا نشون دادن کارخاصی نکردن
  • فرهنگی IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    12 10
    افراد بی اصالت به هر جا که برسند ، ذات و ماهیت اصلی خودشون رو بروز می دهند .کاملا مشخصه که خواهران منصوریان میخوان تشریفشون رو از ایران ببرند ولی میتونن و این امکان براشون فراهمه که محترمانه تر از ایران برن.متاسفم که بعضی افراد به جایگاهی که لیاقتش رو ندارند می رسند.
  • ایمونبشخ IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    11 7
    واقعاخواهران فقیروبی پول که حتی دونفری بایک جفت کفش مدرسه میرفتن بایک دست لباس به ورزش میپرداختندوخانواده اشان ازهم پاشیده بودوسالیان سال ازپدرشان بی خبربودندهمین مردم وسازمان صداوسیما سروسامان به زندگیشون دادندبعیدبودبرای هموطنشون این چنین بکنند. خداوندمبین حق بوده وهست
  • پریسا دارچینیان IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    9 9
    به نظرم خواهران منصوریان دیگه از حد گذروندن بیش تراز اینکه ورزشکار باشن دلالن نون خور دولت
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    9 3
    یکی دو سال پیش بود که سفیر آلمان دور و بر خواهران منصوریان می پلکید. احتمالا این کارهای خواهران منصوریان نتیجه همون دیدارهاست
  • ه PL ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    10 8
    مگر چیز بدی گفتن دروغ که نگفتن طرف دو پینگ کرده دیده گندش دیر یا زود در میاد باید جواب پس بده گفته کاری کنم جاپام سفت بشه کسی به من چیزی نگه اگر نه با این نظارت که هست مگر میشه دوپینگ کسی نفهمه
    • محمد IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      2 3
      سلام بعید نیست که دوپینگ هم یک توطئه باشه از سوی همین ها کاری داره انداختن یک ماده در ظرف غذای یکی چطور قابل باوره که خانم هاشمی که خودش قبل از این ماجرا چهار مدال طلاای جهانی گرفته بخاد از ماده ای استفاده کنه که حتی آماتور ها هم میدونن اون ماده ممنوعه ای هست؟!
  • امیر IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    15 6
    دوپینگ این خانم تایید شد حکم ۴ سال محرومیتم گرفت دیگه این خبر و حذف کنید
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    8 4
    دوپینگ تایید شده.. .
  • محسن IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    11 3
    چقدر میتونه ی اتسان دیدکاه ی طرفه داشته باشه که همچین قلمی بزنه جهت تخریب این سه بانوی عزیز ..برید فیلم بازی و نحوه اعزام مریم هاشمی رو ببینید تا متوجه بشید خدایی هم هست از خدا بی خبرهااا
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    9 5
    حالا چه مشرق تو ضایع شدی یا نه؟ اون عجوزک قهرمان قلابی چه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس