کد خبر 1103876
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
جانشین ویلموتس؛ مردی که شبیه او نیست

اسکوچیچ شبیه به هیچ یک از مربیان سابق تیم ملی نیست. او سعی کرده به طور مداوم در ایران باشد و همه بازی‌ها را تماشا و آنالیز کند و از طرفی رابطه دوستانه‌ای با تمام مربیان داشته باشد.

به گزارش مشرق، برخی از کارشناسان دراگان اسکوچیچ را در تلاش و کوشش و هدایت تیم ملی با مربیانی مانند برانکو ایوانکوویچ مقایسه می‌کنند چرا که او در هنگام هدایت ایران شهرت بالایی نداشت و  نسبت به شغلی که به وی محول شده، مسئولیت‌پذیری بالایی داشت. سرمربی کروات تیم ملی نشان داده که در تمام تیم های سابق خود به خصوص در ایران، بدون وقفه کار می‌کند و به جز زمان‌های مشخص به کشورش و دیدن خانواده نمی‌رود. او در سنوات گذشته هم خانواده خود را به ایران آورده تا به این شکل تجدید دیدار کند و محل کارش را ترک نمی‌کند.

انتقادات از سرمربی تیم ملی به واسطه نحوه انتخاب نامناسب مدیران فدراسیون فوتبال وجود دارد و همین حالا هم این سرمربی به علت شکستن پیمانی که با صنعت نفت بسته بود باید مبلغی را با حکم فیفا به آن‌ها بپردازد اما واقعیت این است که اسکوچیچ با وجود تمام مسائلی که درباره‌اش گفته می‌شود نسبت به شغل خود تعهد کاری دارد.

او از زمان شروع دوباره فوتبال و چندین روز زودتر به ایران آمده و سعی کرده در این مدت در هر هفته چندین بازی را از نزدیک تماشا کند و تصاویر منتشر شده از اتاق جلسات کادر فنی نشان دهنده آنالیز تمام بازی‌های داخلی و احتمالا خارجی با حضور لژیونرهای ایرانی است.

بیشتر بخوانید:

برنامه کادر فنی تیم ملی برای تماشای مسابقات لیگ

به جز این، او در دو ماه اخیر، با چندین سرمربی لیگ‌برتری از جمله مجیدی، فکری، الهامی، ویسی، قلعه‌نویی و ... دیدار کرده تا با برقراری یک ارتباط سالم و سازنده، از نظرات آن‌ها در کارش و همینطور استفاده از بازیکنان در تیم‌ملی بهره‌مند شود. به طور قطع اگر چنین اتفاق رخ دهد، ایده‌ها و نظرات بسیار خوبی از سوی ۱۶ مربی لیگ برتری به سرمربی ایران ارائه خواهد شد.

در دوران قرنطینه نیز اسکوچیچ  بیکار نبود و وقت خود را به تماشا و تحلیل تعداد زیادی از بازی‌های سابق تیم ملی اختصاص داد و سپس به آنالیز بازیهای برگزار شده در فصل جاری نشست تا در زمان بازگشت به ایران شناخت بسیار عمیقی نسبت به وضعیت تیمی داشته باشد که بیش از همه چشم به تفکرات او دارد تا از مرحله دوم انتخابی جام جهانی در آسیا عبور کند.

اسکوچیچ که سال‌هاست در ایران حضور دارد، دیدار با پیشکسوتان فوتبال ایران را هم فراموش نکرده و در چند وقت اخیر با بازیکنان سابق تیم ملی مانند علی کریمی، محرم نویدکیا و ... هم صحبت شده است.

* اسکوچیچ در نقطه مقابل ویلموتس

این تلاش و کوشش و حضور مستمر اسکوچیچ در ایران در مقایسه با دیدگاهی که نسبت به ویلموتس و غیبتش در ایران وجود دارد، قوت قلبی برای اهالی فوتبال است که سرمربی کروات تیم ملی برخلاف مرد بلژیکی که بعد از نتایج ضعیف و عدم تعهد کاری، درخواست ۶ میلیون یوروی دیگر از فدراسیون کرده، تا این حد پشتکار دارد و اهل تعامل است.

شاید منتقدان معتقد باشند که هر تلاش و کوششی منجر به موفقیت نمی‌شود اما نمی‌توان از کنار تعهد کاری اسکوچیچ عبور کرد و حالا که تیم ملی به این مربی جوان محول شده، خیال هواداران و بازیکنان از اینکه سرمربی تیم ملی نسبت به وظیفه خود بیتوجه نیست راحت است.

بعد از این همه کار گروهی که احتمالا از چندی بعد با حضور کریم باقری به وحید هاشمیان، آنتوان یوسنیک و ملادن زانجر تکمیل می‌شود باید در انتظار پیروزی تیم‌ملی در هر چهار دیدار باقی مانده خود در انتخابی جام جهانی نشست تا یوزهای ایرانی راهی مرحله بعد و نهایی شوند.

با توجه به تلاش و شناختی که از اسکوچیچ وجود دارد، او با استفاده از بازیکنان آماده تیم‌ملی، کار سختی در اجرای اهداف تاکتیکی خود نخواهد داشت و همه امیدوارند ایران از این مرحله به سلامت عبور کند و نتایج ضعیف ویلموتس را به بوته‌ فراموشی بسپارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس