کد خبر 1103434
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت گفت: امروز مفتخریم ۱۱۵ پروژه در استان کشور را افتتاح کنیم تا در خدمت مردم قرار گیرد؛ یکی از زیباترین کارهایی که امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اورژانس ریلی است.

به گزارش مشرق، سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح همزمان ۱۱۵ پروژه سازمان اورژانس کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی کسی دچار بیماری می‌شود اولین جایی که به آن متوسل می‌شود تلفن ۱۱۵ اورژانس کشور است و مردم به این مجموعه نفیس اعتماد و اطمینان دارند؛ اورژانس کشور به خصوص پس از تشکیل سازمان اورژانس دچار تحولات عظیمی شد که من از همین جا از رئیس سازمان اورژانس کشور و کارکنان این سازمان تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

فعالیت ۵ گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن کرونا

وی افزود: از زمان قبل شیوع کرونا و در زمان شیوع بیماری، اورژانس کشور یکی از مطمئن ترین و کارآمدترین تکیه‌گاه‌های ما در نظام سلامت بود، هست و خواهد بود؛ زمانی که ۵۷ نفر از هموطنان را به عنوان دانشجو از ووهان چین به کشور منتقل کردیم، علی‌رغم وحشت ویروس کرونا نیروهای اورژانس آنها را تحویل گرفتند و در مجموعه مورد نظر قرنطینه و از آنها مراقبت کردند.

وزیر بهداشت ادامه داد: رئیس سازمان اورژانس، پس از اعلام اولین موارد کرونا در قم حضور پیدا کرد؛ من برای تک تک بیماران در این مدت غصه خوردم و یکی از بزرگترین غصه‌هایم ابتلای فرمانده اورژانس کشور به بیماری کرونا بود.

وی با گرامیداشت یاد شهدای اورژانس کشور، گفت: به تمام شهدای سلامت به خصوص چهار شهید اورژانس درود می‌فرستم و امیدوارم خداوند این شهیدان را با حضرت ابا عبدالله(ع) سرور سالار شهیدان محشور کند.

وزیر بهداشت با اشاره به خدمات طلایی اورژانس به بیماران سکته مغزی و قلبی، افزود: امروز مفتخریم ۱۱۵ پروژه در استان کشور را افتتاح کنیم تا در خدمت مردم قرار گیرد؛یکی از زیباترین کارهایی که امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اورژانس ریلی است؛ درگذشته اورژانس هوایی داشتیم، اورژانس دریایی نیز در حال فعالیت است و امروز گام افتتاح اورژانس ریلی کشور را برداشتیم.

نمکی گفت: افتخار داریم برای اولین بار بانوان را عنوان اورژانس زنان کشور تربیت کنیم؛ یکی از غصه‌های من این بود که اگر یکی از بانوان در محل کار دچار بیماری شود و نیازمند کمک بانوان باشد، ممکن است با مشکل مواجه شود که از این پس تکنسین‌های خانم به آنها کمک خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اولین دوره تربیت تکنسین‌های خانم آغاز خواهد شد و امیدواریم در آینده تعداد بیشتری را تربیت کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: تعداد آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های ما رو به افزایش است. از ظرفیت اتوبوس آمبولانس و آمبولانس استفاده کردیم و در اربعین، زائران اربعین را با آنها جابجا کردیم و  امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی نیروهای اورژانس شاهد افتتاح بیشتر مراکز خدمتگزاری اورژانس کشور باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    لطفا یه فکری برای فدق العاده ویژه پرسنل بیچاره سلامت بکن
  • سید عقیل موسوی IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 0
    واقعا عالی هستش چون آدم را در جریان خبرهای مهم واتفات کشورهای دیگه قرار میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس