کد خبر 1103403
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
سعدالحریری نمایه

رهبر جریان «المستقبل» لبنان با بیان اینکه «بیروت روز گذشته کشته شد»، خواستار محاکمه مقصران انفجار بیروت شد.

به گزارش مشرق، «سعد الحریری» رئیس جریان «المستقبل» لبنان و نخست‌وزیر سابق این کشور، امروز (چهارشنبه) از یک مسجد کاملا تخریب شده در جریان انفجار دیروز بیروت، بازدید کرد.

بیشتر بخوانید:

تحلیل نویسنده روسی از نقش رژیم صهیونیستی در انفجار بیروت

به نوشته اسکای نیوز، او در سخنانی گفت: «جریان حاکم باید مسئولیت انفجار بیروت را بر گردن بگیرد. بیروت روز گذشته کشته شد و همبستگی که لبنانی‌ها از خود نشان داده‌اند به معنای عدم محاکمه عاملان و عدم مسئولیت‌پذیری نیست.»

رئیس جمهور و نخست‌وزیر لبنان امروز در جلسه هیأت وزرای این کشور بر لزوم پیگیری هر چه سریع‌تر تحقیقات در خصوص حادثه روز گذشته در بیروت تأکید کردند و «میشل عون» گفت که مسئولان انفجار را به شدیدترین شکل ممکن مجازات می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

وقوع انفجاری مهیب در بیروت/بیش از ۱۰۰ کشته و ۴۰۰۰ زخمی/ تل‌آویو: کار ما نیست/ بیانیه حزب‌الله لبنان/ نخست وزیر لبنان اعلام حالت فوق‌العاده کرد +عکس و فیلم

ادعای سعد الحریری مبنی بر مسئولیت دولت فعلی لبنان در قبال حادثه رخ داده در حالی است که دولت «حسان دیاب» صرفا هشت ماه است که روی کار آمده و وجود آن حجم عظیم از مواد «نیترات آمونیوم» از سال ۲۰۱۳ در زمان دولت «سعد الحریری» و «تمام سلام» بوده است.

«بدری ضاهر» مدیر کل گمرک بیروت روز گذشته گفت که در سال ۲۰۱۷ ( زمان نخست‌وزیری سعد الحریری) طی نامه‌نگاری‌های مختلف خواستار رسیدگی به این محموله شده بود اما وزارت دادگستری وقت توجهی به این درخواست‌ها نمی‌کرد.

امروز همچنین در جریان بازدید «سعد الحریری» از این مسجد تعدادی از معترضان لبنانی جلوی خودروی او را گرفته و برخی نیز به سمت آن سنگ پرتاب کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    13 1
    اصل درد لبنان توی بی شرفی. تو ایرانم مثل تو زیاد داریم.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    8 1
    سران فتنه اومدند وسط .جریان تحریف به گوش. مقصر انفجار که ناشی از ذخایر اورانیوم دپو شده از سال ۲۰۱۴ است که اون موقع خود خرش اون موقع روی کار بوده با هدف نابودی لبنان اومدن جای شهید وجلاد را عوض کنند ودولت را سرنگون وزمینه ورود سازمانهای جهانی و حملات اسرائیل را فراهم کنند .فتنه داعش اینبار از لبنا ن .انشاله مردم بصیر لبنان تونطفه این فتنه سعد حریری واذناب سعودیش را خفه کنند .
  • GB ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    8 1
    اول کسی که باید محاکمه شود توی وطنفروش بیشرافت هستی.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 0
    کسی که به دیدار آل سعود صهیونی برود چگونه می تواند دلسوز مردمش باشد؟
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    1 0
    درست گفته آقای حریری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس