کد خبر 1103392
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
انتخابات آمریکا

بر اساس نظرسنجی انجام شده، دوم سوم رأی‌دهندگان آمریکایی با ایده تعویق انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور مخالفت کرده و نیمی از آنان گفته‌اند ترامپ این ایده را برای انتخاب مجدد خود مطرح کرده است.

به گزارش مشرق، مرکز تحقیقاتی ایپسوس به همراه خبرگزاری رویترز یک نظرسنجی را از رأی‌دهندگان آمریکایی درباره ایده تعویق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به عمل آورده‌ است.

بیشتر بخوانید:

تغییر نظر ترامپ درمورد برگزاری انتخابات پُستی

وضعیت انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا

به نوشته خبرگزاری رویترز، طبق این نظرسنجی، دوم سوم این رأی‌دهندگان با ایده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای تعویق انتخابات مخالفت کرده‌اند و بیش از نیمی از آنان نیز بر این عقیده‌اند که وی این ایده را به این دلیل مطرح کرده که از لحاظ سیاسی به خود کمک کند. 

ببینید:

فیلم/ حامیان ترامپ برای پیروزی در انتخابات!

این نظرسنجی بلافاصله در تاریخ ۳۱ ژوئیه تا ۴ اوت و بعد از اینکه ترامپ مدعی شد رأی‌گیری پستی به تقلب منجر خواهد شد و ایده تعویق انتخابات را مطرح کرد، به عمل آمد. 

این ایده از سوی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره که اختیار و قدرت برای تغییر زمان برگزاری انتخابات را دارند نیز رد شده است. 

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۶ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی با تعویق انتخابات مخالف هستند. به عبارتی دیگر از هر ۱۰ دموکرات ۸ نفر و از هر ۱۰ جمهوری‌خواه ۵ نفر با این ایده مخالفت کرده‌اند. 

این در حالی است که تنها ۲۳ درصد از رأی‌دهندگان که اکثراً جمهوری‌خواه بوده‌اند از تعویق انتخابات حمایت کرده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

حاصل نتایج انتخابات آمریکا برای ایران

در این نظرسنجی، ۵۴ درصد از رأی‌دهندگان گفته‌اند که ترامپ با طرح این ایده برای انتخاب مجدد خود تلاش کرده است. 

این در حالی است که ۴۲ درصد از این رأی‌دهندگان بر این باورند که او با تعویق زمان انتخابات شانس بهتری برای پیروزی خواهد داشت. 

۱۲ درصد از این رأی‌دهندگان نیز گفته‌اند که رئیس‌جمهور آمریکا قصد داشته حواس ملت را از شیوع ویروس کرونا و اقتصاد مختل شده این کشور پرت کند.  

۲۱ درصد نیز بر این باورند که ترامپ درباره تقلب در این انتخابات نگران است و تنها ۱۰ درصد گفته‌اند که رئیس‌جمهور آمریکا قصد داشته مردم آمریکا را در برابر شیوع ویروس کرونا در پای صندوق‌های رأی محافظت کند. 

در چند ماه گذشته نظرسنجی‌های گوناگونی درباره مسائل مربوط به انتخابات آمریکا و نحوه پاسخ دولت ترامپ در مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته‌اند. 

برخی از این نظرسنجی‌های، پیشتازی جو بایدن حریف دموکرات ترامپ را نشان می‌دهند. برخی دیگر نیز نشان می‌دهند که دوم سوم شهروندان آمریکایی معتقدند دولت ترامپ در مهار کرونا عملکرد پایین‌تری در قیاس با کشورهای دیگر داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس