کد خبر 1103375
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
سعدالله زارعی و هادی محمدی

کارشناس برجسته تحولات غرب آسیا با بیان اینکه انفجار بیروت در منطقه ای رخ داد که موقعیت اقصادی لبنان به شمار می‌رود، معتقد است این منطقه اصلا مکانی برای فعالیت‌های نظامی یا شبه نظامی نبوده است.

به گزارش مشرق، سعد الله زارعی، با اشاره به انفجار دیروز بیروت درباره بافت جمعیتی این شهر گفت: بیروت کلا به سه بخش تقسیم می‌شود. یک بخش جنوب بیروت است که شیعه نشین است و اصطلاحا به آن ضاحیه می‌گویند.  در این منطقه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار شیعه سکونت دارند . بخش دیگر، بیروت غربی است که سنی نشین است و از سایر مناطق بیروت پیشرفته تر محسوب می‌شود.  بخش سوم هم  بیروت شرقی است که مسیحیان در آن سکونت دارند. یک منطقه دیگری هم به نام جبال وجود دارد که دست دورزی هاست.

بیشتر بخوانید:

همزمانی عجیب اعلام رأی نهایی یک دادگاه با انفجار بیروت

آمادگی سپاه برای کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بندر بیروت

این کارشناس تحولات غرب آسیا با بیان اینکه انفجار بیروت در منطقه سنی نشین پایتخت لبنان رخ داده است، اظهار داشت: این منطقه که بندری هم  است، در واقع، موقعیت اقتصادی لبنان در اینجا قرار دارد و هیچ گاه شیعیان در آنجا نبوده‌اند و اصلا محلی برای فعالیت‌های نظامی یا شبه نظامی نبوده‌ است.

ببینید:

فیلم/ کشتی «اورینت کوین» در بندر بیروت غرق شد

عکس/ اقدام زیبای فلسطین‌ها برای مردم بیروت

عکس/ محل انفجار بیروت را از بالا ببینید

وی دو احتمال را برای انفجار بیروت مطرح  کرد و اظهار داشت: اول اینکه  انفجار در منطقه سنی نشین بیروت، می‎تواند توطئه آمیز باشد . مثلا برای ایجاد درگیری یا فشل کردن دولت. دوم آنکه، انفجار بیروت می‌تواند سهل انگاری باشد چون این انفجار ابتداء از یک آتش سوزی شروع شد، بعد آتش سوزی به انباری سرایت کرد که در آن نیترات دپو شده بود و سرانجام این انفجار رخ داد .

زارعی تصریح کرد:  اکنون نمی‌توان درباره توطئه آمیز بودن یا عادی بودن انفجار بیروت نظر داد ولی این ماجرا تاثیر زیادی به جای خواهد گذاشت چراکه طی ۷۰ الی ۸۰ سال گذشته در لبنان ما شاهد فاجعه به این بزرگی نبوده‌ایم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    3 1
    خسته نباشی عزیز!!!!
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    6 0
    هرجا اسم آل سقوط یزیدی و سعد حریری توی کاره، نبایستی مثل احمقها رد بشیم!
  • ابوعلى IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 1
    احسنت جناب زارعى ! حقيقتاً خيلى عالى ! ولى بر خلاف جناب عالى بعضى از الكى دلواپسان جنجالى، عجولانه انگشت اتهام را به طرف اسرائيل پوشالى نشانه گرفتند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس