کد خبر 1102892
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
مردم سوریه باردیگر پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

منابع سوری که امروز از درگیری میان شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا با اهالی یک منطقه در شرق سوریه خبر داده بودند گزارش دادند اهالی منطقه موفق شدند مقرهای این شبه‌نظامیان را تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش مشرق، منابع خبری از جمله پایگاه خبری شبکه «المیادین»، امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که اهالی منطقه «الحوایج» در شرق استان «دیر الزور» (شرق سوریه) موفق شدند مقرهای شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)‌ را که از حمایت آمریکا برخوردار هستند، تحت کنترل خود در آورند.

بیشتر بخوانید:

نفت سوریه سارقان را به جان هم انداخت

دمشق: آمریکا ذخایر نفت سوریه را چپاول می‌کند

منابع سوری امروز از درگیری میان شبه‌نظامیان قسد با اهالی روستای یادشده خبر داده بودند که طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، این اعتراضات پس از آن آغاز شد که روز یکشنبه یکی از بزرگان قبیله «العکیدات» در پی شلیک عناصر ناشناسی کشته شد.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز در کانال تلگرامی خود در این خصوص گزارش داد که اهالی روستای «ذیبان» در استان دیرالزور موفق شدند شبه‌نظامیان قسد را از ایست‌های بازرسی و مدارسی که به عنوان مقر از آنها استفاده می‌کردند، بیرون بیندازند.

طبق گزارش سانا، دامنه این اعتراضات، گسترده‌تر شده است بطوریکه اهالی روستاهای «جدید عکیدات»، «الشحیل» و «ذیبان» خواستار اخراج شبه‌نظامیان قسد و همچنین نیروهای آمریکایی شدند.

خبرنگار سانا در روستای جدید عکیدات در این خصوص گزارش داد که تظاهرات‌کنندگان موفق شدند جلوی ورود نیروهای قسد به منطقه را بگیرند، هفت نفر از عناصر قسد را دستگیر کنند و سه خودروی آنها را به همراه اسلحه‌هایشان تحت کنترل خود درآورند.

سانا امروز همچنین گزارش داده بود که در جریان درگیری اهالی مناطق یادشده، سه تن به دنبال تیراندازی شبه‌نظامیان قسد مجروح شدند.

ویدئوی زیر را ببینید:

دانلود

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس