کد خبر 1102878
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اسناد انقلاب اسلامی، به روایت جریان ترور رهبر شیعیان پاکستان پرداخت و نوشت:  روز 14 مرداد 67 بود که خبر رسید سیدعارف حسین الحسینی رهبر شیعیان پاکستان که پیوند عمیقی با انقلاب اسلامی ایران داشت ترور شده است. ارتباط عارف حسینی با انقلاب، از دوران حضور امام خمینی در نجف آغاز شده بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این ارتباط مستحکم¬تر شد. روشن بود که رشد یک نهضت شیعی در پاکستان به رهبری شخصیتی که طرفدار انقلاب اسلامی بود، خوشایند آمریکا نبود. از این‌رو همان موقع، انگشت اتهام به سمت آمریکا نشانه رفت.

جواد منصوری که در آن زمان معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امورخارجه بود در این‌باره می‌گوید: «در سال 1367، آمریکا با ترور عارف حسینی، در اصل قصد داشت به جمهوری اسلامی ضربه بزند. تحلیل آن‌ها این بود که با نزدیک شدن به پایان جنگ تحمیلی، جمهوری اسلامی فراغت و فرصت بیشتری برای فعالیت برون‌مرزی به خصوص در پاکستان پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر، شهید عارف حسینی هم که در ایران درس خوانده بود، به «خمینی پاکستان» معروف شده بود. از این رو با ترور وی، قصد داشتند علاوه بر وارد کردن ضربه به شیعیان پاکستان، فعالیت برون ‌مرزی ایران را نیز به نوعی متوقف کنند.»

جالب‌تر این‌که سازمان مجاهدین خلق (منافقین) هم به طور غیر مستقیم در ترور عارف حسینی نقش داشت. به گفته جواد منصوری: «مجاهدین خلق (منافقین) با هزینه عربستان و به صورت کاملا سری، به آموزش نظامی سپاه صحابه برای ترور رهبران شیعه اقدام کرد... روش ترور هم مشابه روشی بود که منافقین در ایران از آن استفاده می‌کردند.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    39 1
    عقلشون کوچیکه فکر میکنن انقلاب اسلامی فرد محوره
  • Zarei IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    2 1
    این نوع انفجار عملکرد نیروهای نفوذی اسرائیلی وآمریکائی است ،درچین کارخانه ترقه سازی وتمام انبارهای جنبی منفجر شدند ،وفقط دود خاکستری وآخرهم سیاه،،،،،کارشناسان مواد منفجره بهتر تشخیص میدهند ،،،اما انفجار بیروت سطحی ودفنی است ،سطحی بادودخاکستری یعنی انفجارترقه ها بنوبت ردیف ،اما انفجار دوم که اصل قضیه است مربود به تقریبا پنج تن c4 است که حتی زمین شهرصیدا راهم لرزانده ،وتوده عظیمی ازخاک را با خود به هوا پرتاب میکند .
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      2 1
      کاملا واضحه که انفجار بیروت یک سناریوی کثیفه . راهی جز جنگ باقی نگذاشتند.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    1 5
    اون زمانها ایران هم بزرگان و علمای اهل تسنن رو ترور یا شکنجه می کردن چرا از کارهای خودتون چیزی نمی گید کشتن انسان بی گناه گناه کبیره است حالا چه سنی چه شیعه و حتی چه کافر باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس