کد خبر 1102724
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
صالحی امیری: پرونده جودو ملی است

رییس کمیته ملی المپیک پرونده جودوی ایران را یک «پرونده ملی» عنوان کرد و گفت: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به صورت مشترک برنامه را پیش می‌برند. اگر روند رسیدگی به این پرونده عادلانه دنبال شود

به گزارش مشرق، سیدرضا صالحی امیری روز سه شنبه در گفت و گوی مجازی با خبرنگاران و در آستانه روز خبرنگار افزود:  رسانه در گذشته ابزار و بستر انتقال بود اما اکنون هدف است و  می تواند در جهت توسعه یا تخریب اهداف ملی عمل کند. اگر در ایران، استقلال در گفتمان را به رسمیت بشناسیم و ابزار فشار را از روی خبرنگار برداریم اتفاقات قشنگی رخ می دهد.

بیشتر بخوانید:

دادگاه CAS پاسخ استعلام فدراسیون جودو را داد

وی گفت: خبرنگاران قضاتی هستند که باید عادلانه و آگاهانه کار کنند. خبرنگاران باید عادل و آزاد باشند. البته شکافی بین ما و رسانه ایجاد شده است. معتقدم رسانه ها در هر نقطه ای هستند باید مشاور مدیران باشند. در واقع رسانه سمت مشاور داشته باشد نه سمت ناظر. کار رسانه نه تخریب ، نه تجلیل بلکه کار رسانه نقد سازنده است.  

رییس نهاد بین المللی ورزش کشور درباره آخرین وضعیت پرونده جودوی ایران در در دادگاه عالی ورزش اظهار داشت: جودو یک پرونده ملی است که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به صورت مشترک برنامه را پیش می‌برند. اگر روند رسیدگی به این پرونده عادلانه دنبال شود، جودوی ایران سربلند بیرون خواهد آمد.

وی درباره کناره گیری سید نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو و یکی از اعضای تیم مذاکره کننده در دادگاه بین المللی ورزش را تکذیب کرد و گفت:  این پرونده با حضور مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان، سجادی، داورزنی، زارعیان سرمربی تیم ملی جودو، آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون و برخی دیگر دنبال می شود.

رییس کمیته ملی المپیک اطمینان داد که نهادهای ورزشی کشور انگیزه حداکثری را برای دفاع از منافع ملی دارند و امکان ندارد برای فدراسیونی چالشی ایجاد شود و ما سکوت کنیم. اما باید بدور از هرگونه حاشیه مسیر پرونده دنبال شود و رسانه‌ای کردن موضوع کمکی به جودو نمی‌کند.

صالحی‌امیری می گوید: در این پرونده وقت اصلی برای وکیل است و تنها پنج دقیقه زمان به شهود داده شده است. ما باید روی لایحه و دفاع قوی کار کنیم. از روز اول علی نژاد به عنوان مسوول پرونده جودو انتخاب شد چون رییس کمیسیون بین الملی کمیته هم هست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس