کد خبر 1102614
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
چاقو کشی نمایه

زن ۳۲ ساله ای که شش سال قبل شوهر ۳۶ ساله اش را با انگیزه حسادت های زنانه و با ضربه چاقو به قتل رسانده بود سپیده دم یک شنبه گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش مشرق، قصه تکان دهنده این جنایت در بیست و دوم خرداد سال ۹۳ در یک انبار ضایعاتی زمانی به روایت تلخ رسید که مردی به همراه همسر و فرزند هشت ساله اش و برای تمدید قرارداد جمع آوری ضایعات نزد صاحبکارش در خیابان شهید چراغچی ۱۸ رفت و با یکدیگر مشغول گفت و گو شدند. در این هنگام زن جوان دیگری وارد انبار ضایعاتی شد و از مرد ۳۶ ساله (ضایعات فروش) خواست همراه او به بیرون از انبار برود! ولی مهری همسر ۲۶ ساله مرد ضایعات فروش که زیرچشمی آن زن جوان را زیرنظر داشت ناگهان با بروز یک حسادت زنانه به سمت همسرش رفت و فریاد زد «حق نداری با او بیرون بروی!» اما این کلام به مذاق امیر (مرد انباردار) خوش نیامد!

او که از شنیدن این جمله خشمگین شده بود با عصبانیت به سوی همسرش برگشت و فریاد زد: «می خواهم بروم تو چه کار داری؟» با این جمله شعله مشاجره ای وحشتناک زبانه کشید. «مهری» که در حال شستن تیغه یک چاقو برای بریدن هندوانه بود به طرف شوهر ۳۶ ساله اش برگشت و با یکدیگر درگیر شدند در این میان ناگهان تیغه چاقو به قفسه سینه مرد جوان فرو رفت و او تلوتلوخوران روی موتورسیکلت افتاد که در انبار ضایعات پارک شده بود. خریدار ضایعات که از دوستان مرد مجروح بود بلافاصله با اورژانس تماس گرفت اما نتوانست تا رسیدن نیروهای اورژانس صحنه خون ریزی دوستش را تحمل کند به همین خاطر پیکر نیمه جان مرد ۳۶ ساله را درون پراید گذاشت و به سمت بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد حرکت کرد هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که خودروی اورژانس از راه رسید و بدین ترتیب پیکر مجروح حادثه با  آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت اما تلاش کادر درمانی به نتیجه نرسید و این مرد جوان بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربه چاقو به قفسه سینه جان سپرد.

به دنبال اعلام ماجرای قتل مرد ۳۶ ساله از طریق نیروهای کلانتری شفا به قاضی سیدجواد حسینی (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) بلافاصله مقام قضایی به همراه گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم محل درگیری شد و تحقیقات فنی و تخصصی درباره چگونگی این جنایت هولناک ادامه یافت. دقایقی بعد با دستور «قاضی حسینی» همسر مقتول بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

این زن که در همان مراحل اولیه تحقیقات، قتل همسرش را به گردن گرفت هنگام بازسازی صحنه جنایت در حضور مقام قضایی به تشریح جزئیات این قصه تلخ پرداخت و گفت: او (مقتول) وقتی فرد غریبه ای را می دید جوگیر می شد و می خواست قدرت مردانگی خود را اثبات کند. او دوسال قبل هم مرا با چاقو مجروح کرده بود و مدام کتکم می زد اما با همه این ها او را دوست داشتم. همه می دانند که من تا چه اندازه به همسرم عشق می ورزیدم. اگر در این انبار ضایعات زندگی می کنم، اگر ماشینم را به خاطر رونق کار ضایعات فروشی همسرم فروختم، اگر در دادگاه ها و کمپ ها دنبال او بودم، فقط به خاطر عشق و علاقه به زندگی ام بود.

وی در پاسخ به سوال قاضی ویژه قتل عمد که قتل چگونه اتفاق افتاد، گفت: آن روز زن ناشناسی که من او را ندیده بودم ولی همسرم گاهی به صورت تلفنی با او صحبت می کرد، در انبار آمد در حالی که کودکش نیز همراهش بود. همسرم با دیدن آن زن باز هم جوگیر شد و در برابر اعتراض من گفت: الان تو را داخل آغل سگ می اندازم تا ببینم چقدر طاقت داری؟ در آن لحظه آن زن غریبه وارد انبار شده بود و فرزندش با بچه ها بازی می کرد که شوهرم به طرف من حمله کرد. من در حال شستن کاردی بودم که می خواستم با آن هندوانه ای را ببرم. در یک لحظه ما با هم درگیر شدیم و مقنعه ام جلوی چشمانم را گرفت.

من کارد را به صورت کلنگی گرفته بودم که او را هل دادم ولی وقتی مقنعه را از روی چشمانم کنار زدم دیدم او تلوتلو خوران روی موتورسیکلت افتاد، در حالی که خون از بدنش بیرون می زد، دستم را روی زخم گذاشتم و فریاد زدم به اورژانس زنگ بزنید. یکی از دوستان شوهرم که در محل بود با اورژانس تماس گرفت ولی من نمی توانستم این صحنه را تحمل کنم، بنابراین او را با خودرو به سمت بیمارستان بردیم که در بین راه اورژانس رسید و همسرم را به مرکز درمانی رساند.

من قصد کشتن او را نداشتم فقط می خواستم همسرم را بترسانم، چون می دانستم مرا داخل آغل سگ که داخل انبار ضایعات بود زندانی می کند. او قبلا خودش را هم با چاقو زده بود. متهم این پرونده جنایی در پاسخ به سوال قاضی ویژه قتل عمد که پرسید زن دیگری نیز که فرزندی هم دارد مدعی است که «الف» همسر اوست و مدارکی نیز ارائه کرده است، در این باره چه می گویی؟ گفت: همسرم او را طلاق داده بود و طلاق نامه اش هم در منزل من است.

وی ادامه داد: قبلا در یک سانحه تصادف که همسرم رانندگی خودرو را به عهده داشت، من به شدت مجروح شدم که پس از گرفتن دیه خودرویی خریدم و با آن کار می کردم. ولی خودرو را برای این که انبار ضایعات تأسیس کنیم فروختم، با همه این ها همسرم نسبت به زندگی و روابط خانوادگی خود تعلق خاطر نداشت و مدام سر این موضوع با یکدیگر اختلاف داشتیم.

به دنبال تکمیل تحقیقات در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، این پرونده جنایی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و زن ۲۶ ساله پای میز محاکمه ایستاد. او در جلسات دادگاه نیز به صراحت به قتل شوهرش اعتراف کرد اما در عین حال گفت: او را دوست داشتم و عاشق شوهرم بودم!

در ادامه رسیدگی به این پرونده جنایی، قضات باتجربه دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، او را براساس محتویات پرونده و اقاریر صریح و همچنین دیگر دلایل و مستندات موجود به قصاص نفس محکوم کردند اما رای صادر شده با اعتراض متهم رو به رو شد و پرونده برای رسیدگی دقیق تر به شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور ارجاع شد.

با این حال   قضات دیوان عالی نیز پس از مطالعه دقیق پرونده، رای صادره را مطابق با موازین قانونی و شرعی دانستند و رای به تایید قطعی آن دادند.

با قطعیت یافتن حکم قصاص نفس، این پرونده، برای اجرای حکم به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازگشت تا این که سپیده دم روز یک شنبه گذشته مقدمات اجرای این حکم با دستور قاضی محمدرضا دشتبان (معاون اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) فراهم شد و بدین ترتیب مهری (قاتل ۳۲ ساله) پای چوبه دار رفت و با نظارت قضات اجرای احکام و با حضور دیگر مسئولان ذی ربط به دار مجازات آویخته شد و بدین ترتیب حسادت زنانه بار دیگر به حلقه دار گره خورد تا درس عبرتی برای افرادی باشد که همچنان با سوءظن و حسادت های پوچ، زندگی را به کام خود و اطرافیان به گونه ای تلخ می کنند که در نهایت همین رفتارهای به ظاهر بی اساس، ناگهان شعله های خشم را برمی افروزد و جنایتی هولناک رقم می خورد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    14 0
    چقدرپرونده ها طولانی میشه شاید یکی ازدلایل جرم وجنایت که زیاد شده همین باشد سال 93 کجا الان سال 99!؟پرونده های جرم وجنایت را نباید سال هابه تاءخیربیفتد!! به هرحال چقدر خوب است انسان بتواند موقع عصبانیت خشم خودش کنترل کند ولعنت برشیطان واو را ازخود دور کند..که امیدواریم دیگر شاهد این اتفاقات ناخوشایند نباشیم..بازهن خدابیامرزدش وروحش شاد--
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      21 4
      حسادت مردانه چه قربانیها که نمی گیره
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      15 12
      مشرق حالمون بهم خورد اینقدر از جنایت تو مشهد میگی انصافا دلیل اینکارتون چیه ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      1 1
      به 12:57 داداش معلومه دلیلش چیه، احتمال زیاد خبرنگار بخش حوادث مشرق اهل مشهده و اتفاقا خیلی هم فعال و پرکاره. منبعش هم بیشتر روزنامه خراسانه. واسه همینه که هر کی مشرق میخونه فکر میکنه الان مشهد چه خبره؟!!! :)
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      5 0
      *اولین اشتباه اخرین اشتباه *چند زن و مرد این مدلی باشن پایه های زندگی مشترک خیلی محکم تر میشه ولی حتما یه چیزی بیشتر از یه نگاه و یه حسادت بوده با قتل تموم شده نه شرووع
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    38 5
    چون جنایت با نقشه از قبل طراحی شده صورت نگرفته بود و بخاطر خشم انی اگه اولیای دم رضایت میدادند بهتر بود
    • سید IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      11 5
      آن جایی که گذشت به فرمان قرآن بهتر است یکیش همین مورد است که اولاً قتل ناخواسته بوده است و در ثانی با اعدام این زن فرزند کوچکشان حالا از داشتن والدین به کل محروم شد! در حالی که بودن مادرش بسیار بهتر از اعدامش برای او بود! جالب است جایی که قضات ما باید قاطع باشند و مثلاً اوباش زورگیر و قمه کش که امنیت جامع را نابود می کنند با اشد مجازات محکوم کنند، با دید اغماض و رأفت حکم می دهند و در جایی که باید رأفت و ارفاق به خرج دهند، جبران اغماض بی جای قبلی شان را با اعدام زنی بی پناه تلافی می کنند!!!
  • عرفان US ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    33 5
    يعنى چى كه درس عبرتى باشد براى حسادت هاى پوچ؟!!!! يه زن ديگه اومده با شوهرش كار داره بعد اين ميشه سوءظن الكى؟! رفتار بى اساس ؟!!!! زنشو با چاقو ميزد مينداخت تو پيشه سگا با اساس بود؟!!! من جاى قاضى نيستم و روند پرونده رو نميدونم ولى اين مصداق دفاع از خود نبود؟! نجفى ٦٠٠ تا تير زد با نقاله و گونيا زاويه حساب كردن كه تير مثل توپ شيطونك ١٠٠٠ تا بالا پايين رفت عمدى نبود.... بعد واسه افراد عادى .......
    • IE ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      10 3
      دقیقا همسر این خانوم هم کوتاهی کرده حسادت زنها هم طبیعی است... برخی مردها با رفتارهایشان باعث شعله ور شدن آتش حسادت می‌شوند... با توجه به غیر عمدی بودن باید بخشش و یا زندان ابد می‌داشت نه اعدام... نجفی هم مثال خوبی بود که زدید... قاتل ستایش کودک افغانی چطور؟ که هم تجاوز به کودک خردسال کرده و هم با اسید صورتش را سوزانده بعد از مرگ.. چرا او را اعدام نمی کنند که فجیع تر بوده!!! ؟؟؟ و خانواده مقتول هم نگذشته اند هان؟!
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      4 0
      ۱۰۲۵قاتل ستایش دی ماه ۹۶ اعدام شد
  • FR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    27 6
    آخه کجای این حکم شرعی و انسانیه؟ میگه بهش حمله کرده مقنعه رو صورتش بوده نفهمیده چاقو رفته تو سینه شوهرش بعد میگن طبق شرع قاتل تشخیص داده شده، قاضی ها هم مشکل دارنا
    • علی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      8 17
      قتل قتله دیگه مهندس. بلاخره یارو مرده که. حالا عمد یا غیر عمد
  • مهراد IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    14 4
    بازم مشهد. بابا اونجا چه خبره. ناسلامتی شهر مقدسه
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      6 9
      آخه صفحه حوادث روزنامه خراسان خيلي فعاله و تبعا پرونه هايي که بهش ميپردازند مربوط به مشهده وگرنه از اين دست جنايات متاسفانه در اغلب شهر ها به چشم ميخوره.
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    14 30
    اینقدر اعدام نکنید خدا رو خوش نمیاد
    • جواد IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      22 5
      این اعدام نیست...قصاصه...
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    29 7
    درس عبرت واقعی زمانی می شد که اقای خاتمی پول دیه میلیاردی خانم میترا استاد را جور نمی کرد و اینطور اصلاحات مدرن (بدعت) راه نمی انداخت
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    12 0
    آغل سگ؟
  • سید محسن حسینی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    36 2
    من که کارشناس حقوقی نیستم تعجب می کنم چطور قضات دیوان عالی کشور کشتن میترا استاد توسط محمد علی نجفی را قتل عمد تشخبص ندادند در حالی که قاتل با خود حتی بالش به حمام برده بود تا زنش را بکشد و برای یک فرد عادی هم محرز است که نجفی عامدا و با انگیزه قبلی دست به جنایت زده ولی چون از سران اصلاحات بود ابتدا روزنامه ها و سپس شبکه های فضای مجازی این جریان جای قاتل و مقتول را عوض کردند و سپس خاتمی فتنه گر88 با همه اعوان و انصارش با دادن پول کلان توانستند رضایت خانواده مقتول را بگیرند ولی این زن فقیر بدبخت به دلیل اینکه نه پول داشت نه آقازاده بود سرش بالای دار رفت . تاسف و هزاران تاسف که قانون فقط برای ضعفا و مستمندان است نه برای پول دارها . الان خیلی از جماعت آقازاده های دزد در زندان هم که باشند از انواع امکانات رفاهی برخوردار هستند باید به حال این کشور گریست
  • جوجه تیغی بدنساز NL ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    7 32
    چه عجب اعدام یه زنم دیدیم بالاخره. جیگرم خنک شد. زنها رو از گیساشون به دار بیاویزید که شکنجه روحی هم بشن :/
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      24 2
      حالت خوب نیست
    • GB ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      26 2
      شما به روان پزشک نیاز داری.
    • IE ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      24 1
      شدیدا بیماری و با این حجم بیماری مستعد آدم کشی... حواست باشه درمانتو سریعا شروع کن که ایشالا بالای دار کسی خوشحالی برات نکنه... همین الانشم به داروهای دوز بالا نیازمندی... از ما گفتن
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    24 3
    جوجه تیغی راستش بگو زن ها چه هیزم تری بهت فروختن که اینقدر نفرت داری وجیگرت خنک شد!؟معلوم قلبت از سنگه ادم برای دشمن خودش هم نباید بد بخواد!!بنده برعکس توام یعنی اگر من شاهد انون صحنه بودم.امکان نداشت غش نکنم ویا زنده بمونم بالاخره شادی نداره مرگ دیگرون خدا رحمتش کنه-حکم دین ادم کشته--
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    12 1
    قضات باتجربه دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، او را براساس محتویات پرونده و اقاریر صریح و همچنین دیگر دلایل و مستندات موجود به قصاص نفس محکوم کردند من قصد کشتن او نداشتم آدم یاد محمد علی نجفی میافته
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    5 2
    مردک حقش بود کشته بشه لاابالی هرزه
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    7 0
    روزنامه خراسان = بزک کننده برجام
  • DE ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    6 0
    من میخواستم نظر بدهم به خودم گفتم آخه یکبار هم که شده نظر نده مگه لال میشی همینجور الکی بدون مطالعه یه چیزی مینویسی دلت خوشه والا. بخاطر همین امروز اینجا نظر ننوشتم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس