کد خبر 1102581
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
مارک اسپر نمایه

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد بر اساس توافق انجام شده با ورشو، آمریکا به صورت دوره‌ای ۵۵۰۰ سرباز در لهستان مستقر خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا و لهستان مذاکرات خود را درباره یک توافق همکاری در حوزه دفاعی به پایان رساندند. بر اساس این توافق حدود ۱۰۰۰ نفر به نظامیان آمریکایی حاضر در لهستان به صورت دوره‌ای اضافه خواهند شد. ۴۵۰۰ نظامی آمریکایی در حال حاضر در لهستان حضور دارند».

حضور این نظامیان به شکل دائمی نخواهد بود بنابراین خانواده این نظامیان آن‌ها را همراهی نخواهند کرد. حضور خانواده‌ها نیاز به تهیه زیرساخت‌های کامل‌تری به ویژه در حوزه بهداشت و آموزش دارد. ناتو در سال ۱۹۹۷ میلادی به روسیه قول داد که از تأسیس پایگاه‌های دائمی در بلوک شرق سابق پرهیز کند ولی آمریکا مدعی است الحاق کریمه به خاک روسیه توسط مسکو و تداوم مناقشه در اوکراین، واشنگتن را از عمل به این قول معاف کرده است.

وزیر دفاع لهستان روز جمعه اعلام کرد دستکم ۱۰۰۰ نظامی جدید در لهستان مستقر خواهند شد. از سوی دیگر؛ مارک اسپر هفته گذشته از خروج ۱۲ هزار نظامی آمریکایی از آلمان خبر داده بود. او این اقدام را از نظر استراتژیک ضروری خوانده بود.

این در حالیست که دونالد ترامپ برخلاف اظهارات وزیر دفاع خود اعلام کرد در صورتی که آلمان کمک مالی به ناتو را بیشتر کند، این نیروها در آلمان باقی خواهند ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    4 0
    عالیه لهستان رفت برای پیشرفت و توسعه و امنیت درست مثل ژاپن و کره جنوبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس