کد خبر 1102550
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
محمود عباس نمایه

مقامات فلسطینی تاکید کردند تهدیدهای آمریکا به تحریم رئیس تشکیلات خودگردان نشانه قرار گرفتن رام الله در مسیر درست مقابله با توطئه‌های خصمانه علیه ملت فلسطین است.

به گزارش مشرق، مخالفت فلسطینی‌ها با تهدیدهای آمریکا علیه رئیس تشکیلات خودگردان در سایه قطع همه اشکال روابط طرف فلسطینی با واشنگتن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی چین برای حل و فصل مسأله فلسطین

محتوای نامه بشار اسد به محمود عباس چه بود؟

«داگ لمبرن» عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور خواسته است، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و شماری دیگر از مقامات فلسطینی را تحریم کند.

 لمبرن گفته است تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان به پرداخت حقوق خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی ادامه می‌دهد و باید عباس و دیگر رهبران این تشکیلات تحریم شوند.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، «محمود الهباش» قاضی قضات فلسطین و مشاور امور دینی و روابط اسلامی محمود عباس گفت: «اقدامات تحریک آمیز آمریکا و اسرائیل علیه محمود عباس و رهبری فلسطین مقاصد واقعی آنها را در قبال مسئله فلسطین و رهبری آن نشان می‌دهد که سد محکمی در برابر نقشه‌ها و توطئه‌های خصمانه علیه ملت فلسطین است».

وی تاکید کرد: «دیوانگی‌های آمریکا نشان می‌دهد که مردم فلسطین با محمود عباس در مسیر درست حرکت می‌کنند و هرگز از اصول ملتمان در دستیابی به آزادی و پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی منحرف نخواهیم شد».

الهباش با بیان اینکه صلح عادلانه با اقدامات تحریک آمیز و تلاش‌ها برای دیکته کردن چیزی بر فلسطینی‌ها حاصل نمی‌شود، گفت: «باید حقوق مشروع ملت فلسطین به رسمیت شناخته شده و به مشروعیت بین المللی هم عمل شود که بر پایان اشغالگری و ضرورت اجرای حق بازگشت آوارگان و تعیین سرنوشت ملت فلسطین تاکید دارد».

مشاور محمود عباس از همه طیف‌های ملت فلسطین و گروه‌های ملی و اسلامی آن خواست با پشتیبانی از رهبری فلسطین بر وحدت ملت فلسطین و دفاع از حقوق و مقدسات اسلامی و مسیحی تاکید کنند.

«صائب عریقات» دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین  هم درخواست عضو کنگره آمریکا برای تحریم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را نوعی باج‌خواهی و مجازات بخاطر مخالفت او با طرح موسوم به «معامله قرن» دانست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس