کد خبر 1102357
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
پلیس فتا نمایه

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا درباره شگرد جدید مجرمان سایبری در پوشش درخواست کمک مالی و قرض در شبکه‌های اجتماعی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به شگرد جدید مجرمان سایبری در قالب درخواست قرض اشاره و اظهار داشت: بسیاری از تقاضاها و درخواست‌های شهروندان از همدیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد؛ چراکه بدون آنکه همدیگر را رو در رو ببینند یا تماس تلفنی برقرار کنند می‌توانند از طریق همین شبکه‌های اجتماعی تقاضا و درخواست خود را از دوست، آشنا یا بستگان خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: یکی از درخواست‌ها که در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، تقاضای واریز وجه و کمک مالی به عنوان قرض است، اما نکته مهم این است که مجرمان و کلاهبرداران سایبری از این موضوع سوءاستفاده کرده و به انحاء مختلف تلاش می‌کنند از کاربران در پوشش دوست و آشنا برای دریافت قرض سوءاستفاده کنند.

سرهنگ رجبی در پاسخ به دیگری مبنی بر این که چگونه مجرمان در پوشش افراد تقاضای کمک مالی می‌کنند، گفت: مجرمان سایبری با دسترسی به صفحات شبکه‌های اجتماعی افراد برای دوستان و آشنایان آنها درخواست کمک مالی می‌فرستند و طرف مقابل نیز با مشاهده درخواست به آن جواب می‌دهد.

وی با تأکید دوباره بر این مطلب که افراد سودجو با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری به دنبال کلاهبرداری هستند، از هموطنان درخواست کرد که در مواجهه با هر گونه پیام درخواست کمک مالی و قرض از سوی دوستان و آشنایانشان در شبکه‌های اجتماعی راستی‌آزمایی انجام داده و قبل از هر گونه واریز وجه نسبت به اصالت پیام دریافتی اطمینان حاصل کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 2
    یه بنده خدا ۱۲ شب جلو من را گرفت گفت شرمنده زن بچه ام ۵۰ تومن می خوام برای پوشک قرض بهم بده شماره کارت گرفت که با اولین مساعده شرکتشون پس بده فرداش زنگ زد بچه ام بیمارستانه ۸۰ پولش شده ۳۵ دارم بقیه اش را بده جون هر کی ... گفتم بذار الان میام اونجا مشکل دیگه ای هم بود حلش کنم گفت ابروم میره جلو زن بچه و اونم دادم بعد دوباره زنگ زد گفت گاز خونه مون قطع شده تورو خدا .... تازه فهمیدم داستان چیه! البته از اول مشکوک شدم ولی گفتم اگه یک درصد هم راست بگه باید کمکش کنم!!
    • ارمیتا IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      1 0
      سلام دوست عزیز. نمیشه انکارکرد ک اطرافمون همون اندازه ک پراز نیازمنده واقعیه پراز کلاهبردارهم هست. اما الاعمال بالنیات یعنی ک نیست شما کمک ب انسانی درراه خدابوده و بی شک همون لحظه ثواب چنین کاری رو دریافت کردید اگرچه اون دزد بوده خداوند انقدرمهربونه ک اگه اراده ی کارنیکی کنیم اماموفق ب انجامش هم نشیم بازهم طوری پاداش میده و جبران میده ک گویی اون کار انجام شده. درپناه خداباشید و هرروز زندگیت بهتراز دیروز . ایشالاخدابرات جبران کنه و اون ادم سواستفاده چی هم واقعا محتاج بشه تا دیگه کلاه سرمردم نزاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس