غلامحسین اسماعیلی نمایه

سخنگوی قوه قضائیه گفت: محکومیت ۱۱ نفر از اخلالگران نظام ارزی و قاچاقچی ارز و طلا قطعی شد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر که علاه بر شأن و جایگاه امامت و اخلاق و معنویت در جهان علم و دانش نه تنها خود آن حضرت بلکه شاگردان مکتب ایشان سرآمد علما و دانشمندان جهان بشریت‌اند گفت: افتخار می کنیم که در زمره پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام باقر هستیم و باید تلاش کنیم که هم در حوزه عمل و هم در حوزه علم و دانش تعالیم و رفتار آن امام را در جهان تبلور بخشیم.

بیشتر بخوانید:

چرا درخواست اعاده دادرسی ۳ اعدامی آبان ۹۸ پذیرفته شد؟

وی ادامه داد: دهه اول ذی‌الحجه و روزهای عرفه و عید قربان در زمره برترین ایام سال هستند و فرصتی است برای خودشناسی و خداشناسی و توجه به بندگان خداوند متعال. روز عرفه روز راز و نیاز و دعا و مناجات است. شرایط کرونایی کشور به هیچ عنوان نباید باعث غفلت ما از برکت این ایام و از دست دادن فضیلت روز عرفه و عید سعید قربان بشود. حتی اگر امکان تجمع فراهم نباشد. البته مومنین و جامعه اسلامی و ایمانی ما نشان دادند که بیش از دیگران مقید به رعایت ضوابط مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی ایام ابتلای به بیماری کرونا هستند و بر این باوریم که مجالس مذهبی ما ازجمله دعای عرفه با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی از ناحیه جامعه ایمانی ما قابل برگزار ی است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: متأسفانه کرونا همچنان در کشور و جهان جولان می‌دهد. قوه قضائیه به سهم خودش و در ایفای وظایف قانونی خویش در این ایام اولا به همه مردم و شهروندان عزیز اکیدا توصیه می‌کند که کرونا را جدی بگیرند و با رعایت ضوابط بهداشتی و استفاده از ماسک در مجامع، زنجیره حرکتی این ویروس را قطع کنند؛ ثانیا به همکاران عزیز خودمان در دادگستری و سازمان‌های تابعه ابلاغ کرده‌ایم و تاکید می‌کنیم حداکثر تلاش و تدابیر خویش را برای صیانت از سلامت مراجعین و کارکنان دستگاه به کار گیرند. به ویژه با استفاده از سامانه ها و ظرفیت های فناوری اطلاعات حضور و تجمع مردم را در واحدهای قضائی و ستادی به حداقل برسانند. ثالثا برای هنجارشکنی‌های کرونایی از حداکثر ظرفیت‌های قانونی و توان ضابطین قضائی استفاده کنند. رابعا بار دیگر جهاد و ایثار کادر درمانی و پرستاری کشور را ارج می‌نهیم و در برابر تلاش مقدس آنها سر تعظیم فرود می‌آورم و به همه آنها خداقوت می‌گویم و سلامت این عزیزان را از خداوند طلب می‌کنم.

اسماعیلی درباره تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: اقدام تعرض جنگنده‌های آمریکایی نسبت به هواپیمای مسافربری شرکت ماهان نمونه دیگری بود از خوی ددمنشانه تروریست‌های آمریکایی. قوقه قضائیه به لحاظ اینکه این اقدام نقش آشکار مقررات هوانوردی و مصداق تعرض به حقوق به انسان بوده و باعث آسیب جسمی و روحی جمعی از مسافران و کادر پروازی شده، ضمن محکومیت این کارشکنی از وزارت خارجه ایران و مجامع بین المللی می‌خواهد با پیگیری‌های حقوقی برخورد بازدارنده در این راستا داشته باشند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در دوره تحول در راستای صیانت از حقوق عامه مردم و دفاع از سرمایه ملی کشور برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارد گفت: سفر ریاست قوه به حوزه قضائی لواسان، بازدید از حوره قضائی، دیدار با مقامات محلی و تشکیل جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال با حضور یک معاون ریاست جمهوری و 4 وزیر دولت و مقامات قضائی بیانگر اقدامات قوه است برای حراست از سرمایه های ملی کشور. قوه  قضائیه در جهت مبارزه با زمین‌خواری و حفظ حقوق بیت‌المال جدی است و اجازه دست‌اندازی به ثروت عمومی کشور به متجاوزان را نخواهد داد و مجرمان تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در حوزه اقتصادی و مسائل ارزی کشور با عنایت به افزایش نرخ ارز، قوه قضائیه برخورد با متخلفان را در دستور کار قرار داده و در این راستا، در هفته گذشته 11 نفر از اخلالگران نظام ارزی و کسانی که با قاچاق عمده ارز و طلا و خرید و فروش غیرمجاز مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند، در شعبه سوم ویژه دادگاه مفاسد اقتصادی محکومیت قطعی پیدا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • RU ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 0
    این یازده نفر اسم و فامیل ندارن ؟ باز هم #عوامفریبی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • احمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      1 0
      پادوهای تدبیر و امید. چه فرقی می کنه اسمشون چیه. اصل کاری با رای مردم بالا سر دولت نشسته. هر چقدر هم پادوهاش جمع بشن باز هم بجاشون پیدا می کنه، میذاره.
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 0
      ساکت خارجی خارجی چه به اظهارنظر درباره ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس