سهام عدالت نمایه

معاون نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معاملات سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی از ۱۵ مرداد به بعد در بورس تهران انجام می شود.

به گزارش مشرق به نقل از بازار سرمایه ایران، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در جلسه هم اندیشی با مسئولان شرکت‌های سرمایه گذاری استانی با اعلام این خبر که معاملات سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از ۱۵ تا ۱۹ مرداد در بورس تهران آغاز می‌شود، گفت: علی رغم اینکه آئین نامه اجرایی سهام عدالت به شکل عمومی منتشر شده، سازمان بورس و اوراق بهادار، با تک تک سازمان‌هایی هم که تکالیفی به عهده دارند، به طور جداگانه مکاتبه کرده و وظایف آنها را یادآور شده است.

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان مراجعه سهامداران عدالت به کارگزاری خود

محمدرضا معتمد اظهار داشت: معاملات سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از ۱۵ مرداد به بعد در بورس تهران انجام می‌شود. بدیهی است در فاصله باقی مانده تا این تاریخ تمامی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی باید مطابق ضوابط تعیین شده در آئین نامه اجرایی آزاد سازی سهام عدالت مصوب ۴ مرداد ۱۳۹۹ شورای عالی بورس و اوراق بهادار، اطلاعات مورد نیاز و صورت‌های مالی را تکمیل کنند و مراحل پذیرش شرکت‌ها نزد بورس را انجام دهند.

وی افزود: اولین اقدامی که شرکت‌های سرمایه گذاری استانی باید انجام دهند و زیرساخت‌های آن هم فراهم شده، افزایش سرمایه است. با اجرایی شدن آئین نامه آزادسازی سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز است که درخصوص افزایش سرمایه شرکت‌های استانی، تنها با اعلام ترازنامه این شرکت‌ها و بر مبنای قیمت پایانی معاملاتی اول تیر ٩٩ توسط سازمان خصوصی سازی، برای افزایش سرمایه شرکت‌های استانی اقدام کند.

معتمد ادامه داد: موضوع بعد، اصلاح اساسنامه و انتخاب مدیران است که باید طی مهلت مقرر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور نمایندگان مؤسسات حسابرسی که بازرسان قانونی و حسابرسان شرکتهای سرمایه گذاری استانی هستند، مقرر شد مؤسسات مزبور همکاری لازم در این خصوص را با شرکت‌های سرمایه گذاری استانی انجام دهند. مسؤولان شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نیز باید پرتفوی را مطابق مقررات مربوطه تکمیل و پس از امضا روی سامانه کدال منتشر کنند. متعاقب آن صورت‌های مالی حسابرسی شده منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس