قالیباف نمایه

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم در یک شرایط سخت شکل گرفت، گفت: مردم شریف ایران سختی‌هایی را تحمل می‌کنند و این تحمل از نجابت مردم است اما توقعاتی از یکایک‌ ما دارند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم تودیع معارفه رییس دیوان محاسبات کشور، اظهار داشت: در محیط‌های کاری که داشتم، رویه این بوده که فقط در جلسات تودیع و معارفه بیاییم و برویم، اما این جلسه اول و آخر ما نخواهد بود و حتما مرتب و متناوب به دیوان خواهیم آمد و حرف‌های شما را خواهیم شنید که با کمک هم رسالتی که قوه مقننه به عهده دارد انجام دهیم.

وی افزود: از آقای عادل آذر که از مدیران کارآمد ما است، تشکر می کنم. برای آقای بذرپاش نیز آرزوی موفقیت دارم. 

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم در یک شرایط و سخت شکل گرفت، تصریح کرد: مردم شریف ایران سختی‌هایی را تحمل می‌کنند و این تحمل از نجابت مردم است و آنان برای کشور و انقلاب این سختی ها را تحمل می‌کنند اما توقعاتی از یکایک‌ ما دارند.

قالیباف با تاکید بر اینکه نباید مشکلات را به هم پاس دهیم، تصریح کرد: مردم‌ مجموعه حاکمیت و نظام را یکپارچه می‌بینند. این سخن که وظیفه من نیست را از ما نمی پذیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم مجموعه کارگزاران نظام را یکی می‌بینند گفت: مسئولان در جمهوری اسلامی باید یکپارچه برای حل مشکلات مردم تلاش کنند و مردم غیر از این را از من نمی پذیرند.

قالیباف با بیان اینکه مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی است اظهار داشت: مردم از مجلس یازدهم انتظار و امید دارند و ما باید از مردم گره گشایی کنیم و این را به ادبیات کاری خود اضافه کنیم.

وی خطاب به مهرداد بذرپاش رئیس جدید دیوان محاسبات کل کشور گفت: از امروز عمل شما در پیشگاه خداوند و پیش روی مردم قرار خواهد گرفت و بر اساس عمل شما قضاوت خواهند کرد و شما هم در عمل ثابت کنید که فرزند گام دوم انقلاب هستید.

رئیس مجلس شورای اسلامی به فرآیند انتخاب رئیس دیوان محاسبات در مجلس شورای اسلامی اشاره و تاکید کرد: من به عنوان خدمتگزار نمایندگان در مجلس مکلف هستم از قانون دفاع و مو به مو قانون را پیش ببرم. فرایند انتخاب رییس دیوان بر اساس قانون پیش رفت.

قالیباف ادامه داد: ما دارای آیین نامه داخلی و کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه هستیم و آنان انتخاب می کنند و این بار استثنائاً تعداد افرادی که نامزد بودند نسبت به دوران گذشته بیشتر بوده و رقابت جدی و مومنانه ای در کمیسیون اتفاق افتاد و کمیسیون توانست چهار نفر را به مجلس معرفی کند و این بزرگواران در یک رقابت جدی و مومنانه و منصفانه شرکت کردند.

وی تاکید کرد که به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد انتخاب مجلس را پاس بدارد و از انتخابم وکلای ملت در مجلس حمایت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما در اجرا دخالتی نداربم ما در اجراسازی قانون دخالتی داریم، تصریح کرد: اگر نگاهی به وظایف قانونی و ابزار خود (مجلس) صورت دهیم میبینیم که دیوان محاسبات و هییت تطبیق، طرح سوال و استیضاح ابزار هایی هستن که در اختیار مجلس قرار دارند و باید از همه این ابزارها استفاده کرد.

قالیباف تاکید کرد: نظارت دیوان محاسبات اثرگذار، عملگرا، دقیق، منصفانه، مداوم، همیشگی، بازدارنده و کارآمد ساز خواهد بود و تلاش مضاعف و ایثارگرانه کنید و بنده و همه مجلس را در کنار خود ببینید.

وی با بیان اینکه ریشه، علت و علل مشکلات اقتصادی کصور در بحث کسری بودجه است، افزود: کسری بودجه از کجا اتفاق می افتد؟ عدم اصلاح ساختار بودجه و این مطالبه مقام‌معظم رهبری است اما امروز بیش از ۲۰ ماه از این موضوع می گذرد که متاسفانه گامی در این راستا برداشته نشده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دیوان محاسبات مرکز پژوهش ها و سازمان برنامه و بودجه اگر کنار هم قرار بگیرند باید اصلاح ساختار بودجه را صورت دهند و این اولویت اول ما است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    8 0
    مدیران کشور اکثرا خود راس مافیای همه فساد های کشور هستند. برای رد گم کردن هم افکار مردم را به حاشیه های باچیز و بی ارزش هدایت می کنند. مثلا بجای پرداختن به احتکار مسکن بوسیله بانک ها و موسسات دولتی به کوپنی کردن ارزاق می پردازند. یا بجای تدوین قوانین ضد انجصار روی نظارت پافشاری می کنند. و0000
  • علی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    6 0
    اگر مسئولان عرضه و کارایی داشتند که وضعیت این نبود چه برسد به پاسکاری
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    11 0
    اقای بذرپاش متولد سال ۵۹ هستند.الان سال ۹۹ هستیم.در قانون اساسی اورده شده که رئیس دیوان محاسبات باید ۲۰ سال سابقه مدیریت داشته باشه.یعنی ایشون از ۲۰ سالگی مدیر بودند؟؟؟؟؟عجیبه بقرآن.یا ایشون کلا دانشجو نبودن که مدیر بودن؟
  • سید ناصر IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    4 0
    من زمانی حرف مسئولین رو باور می کنم که حقوقی متناسب با کارکردشان بگیرند خدا وکیلی با این مدیریت کردنشان زیر دو میلیون هم زیادشونه
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    4 0
    انشاالله وقتی با پیگیری های مجدانه رییس دیدبان شفایت فرایند انتصاب غیر قانونی رییس دیوان محاسبات لغو و عدالت برگزار شد انوقت مجلس در مسر درست خود قرار خواهد گرفت مگر با گواهی فعالیت میتوان سابقه تراشی کرد ؟؟؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس