ترامپ و بایدن

نشریه هیل طی گزارشی تاکید کرده که پیشتازی جو بایدن در سه ایالت کلیدی آریزونا، فلوریدا و میشیگان همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، براساس نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان، پیشتازی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا از رقیب خود همچنان ادامه دارد. این سه ایالت در پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ اهمیت بسیار زیادی داشتند.

۵۲ درصد از رای دهندگان در میشیگان به جو بایدن رای دادند و تنها ۴۰ درصد از آن‌ها اعلام کردند که به دونالد ترامپ رای می‌دهند. پیشتازی بایدن در فلوریدا با نسبت ۵۱ به ۴۶ درصد بود. در آریزونا نیز ۴۹ درصد به بایدن و ۴۵ درصد به ترامپ رای دادند.

بیشتر بخوانید:

اتهامات سنگین ترامپ به بایدن و اوباما

پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کیست؟

همچنین در خصوص نحوه رفتار ترامپ در رابطه با وضعیت نژادپرستی در آمریکا، ۵۹ درصد از رای‌دهندگان در آریزونا و میشیگان تاکید کردند که با نظرات ترامپ مخالف‌اند. ۵۷ درصد از افراد حاضر در نظرسنجی در ایالت فلوریدا هم نارضایتی خود را از عملکرد ترامپ درخصوص وضعیت نژادپرستی در آمریکا ابراز کردند. در رابطه با مقابله دونالد ترامپ با شیوع ویروس کرونا در آمریکا نیز ۶۰ درصد از رای‌دهندگان در آریزونا،  ۵۹ درصد در میشیگان و ۵۷ درصد در فلوریدا بر نارضایتی خود تاکید کردند.

نظرسنجی‌های برگزار شده از سوی نهادهای مختلف در آمریکا حاکی از پیشتازی جو بایدن از دونالد ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است. علی‌رغم این، دونالد ترامپ مدعی شده که نظرسنجی‌ها در آمریکا جعلی است و اینکه او اعتقادی به آن‌ها ندارد.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا و ناتوانی دولت فدرال در مقابله با شیوع آن و عدم جبران ضررهای اقتصادی و همچنین قتل جورج فلوید به دست پلیس آمریکا و برگزاری اعتراضات سراسری در آمریکا علیه نژادپرستی نهادینه شده در این کشور، از جمله مسائلی است که محبوبیت دونالد ترامپ تنها پیش از ۱۰۰ روز مانده به انتخابات را به شدت متزلزل کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس