کد خبر 1099532
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز مقابله با شایعات سایبری نوشت: حمله اسرائیل به پایگاه موشکی ایران، رزمایش در خلیج فارس و شلیک اشتباهی موشک توسط سپاه و یا وقوع زلزله در قشم

از شب گذشته و در پی وقوع زلزله در جزیره قشم، شایعاتی پیرامون این اتفاق، از سوی برخی کانال های تلگرامی و اکانت های توییتری و اینستاگرامی وابسته به ضدانقلاب مبنی بر اینکه لرزه های حس شده توسط اهالی جزیره قشم، در واقع ناشی از حملات رژیم صهونیستی به پایگاه های موشکی ایران در قشم بوده است. رسانه های ضدانقلاب در ادامه مدعی شدند که لرزه ها و صداهای مذکور، مربوط به انجام رزمایشی توسط سپاه پاسداران بوده که طی آن به اشتباه سه موشک به سمت جزیره قشم شلیک شده است.

با بررسی های صورت گرفته توسط مرکز مقابله با شایعات سایبری، مشخص شد که ادعای مطرح شده کاملا کذب بوده و لرزه های حس شده توسط مردم، صرفا به زلزله ۳.۷ ریشتری شهر کوهستک در استان هرمزگان مربوط می باشد.

در همین زمینه، علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم نیز، ضمن رد شایعات اخیر، هیچگونه عملیات نظامی یا حمله موشکی در جزیره قشم صورت نگرفته و بر اساس بازدید میدانی، زلزله مذکور خسارت جانی و مالی نیز در پی نداشته و تنها سبب وحشت و هجوم مردم به کوچه و خیابان شده است.

لازم به ذکر است که در روزهای اخیر، عناصر عملیات روانی وابسته به رژیم صهیونیستی، اقدام به تولید و نشر شایعات و دروغ پردازی هایی در مورد حملات رژیم صهیونیستی به اهدافی در ایران کردند که با بررسی های به عمل آمده توسط مرکز مقابله با شایعات سایبری، کلیه این ادعاها کذب بوده و در قالب عملیات روانی دشمنان کشور و با هدف برهم زدن امنیت روانی و آرامش عمومی مردم منتشر می شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • جوجه تیغی بدنساز GB ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    5 15
    ما رو باش رو دیوار کیا داریم یادگاری مینویسم. شوما تازه باس الکی بگید آره دو تا حمله دیگه هم کار اسرائیل بود و به تلافیش شیش تا حمله کنید و دمار از روزگارشون درآرید. بعد هی توجیه میکنید؟
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      5 1
      اونجوری ضعف خودمون رو میرسونی. یعنی هر خری میتونه بهمون نفوذ کنه!
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    13 1
    خدایا التماس تفکر از سمت کسانی که این اخبار دروغ رو سال هاست دنبال و باور می کنند
  • سید IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    35 1
    دکتر شریعتی: شایعه را دشمن می سازد، منافق پخش می کند و احمق باور!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    20 0
    اینکه اونا زر مفت می زنن اشکالی نداره اشکال اینجاست که چی شده ملت به خبر خارجی اعتماد پیدا کردن این مشکل خیلی عمیقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس