کد خبر 1098737
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
وکیل ترامپ

تغییر محکومیت وکیل و کارچاق‌کن سابق رئیس‌جمهور آمریکا از حبس خانگی به زندان به دلیل قصد او برای نوشتن کتابی افشاگرانه علیه دونالد ترامپ بوده است.

به گزارش مشرق، پرونده «مایکل کوهن»، وکیل سابق و کارچاق‌کن سابق «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و رفت و برگشت‌های او بین زندان و حبس خانگی یکی از مسائل جنجالی در سیاست داخلی آمریکا طی روزهای گذشته بوده است. 

مایکل کوهن از روز ۶ ماه می سال ۲۰۱۹ به دلیل مجرم شناخته شدن در چند فقره اتهامی از جمله نقض مقررات مالی در مبارزات انتخاباتی، تقلب مالیاتی و دروغگویی برای کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات روانه زندان شده بود.

او روز ۲۱ می سال ۲۰۲۰ به دلیل نگرانی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از زندان آزاد و روانه حبس خانگی شد، اما روز ۹ جولای بار دیگر رسانه‌ها گزارش دادند که به زندان فدرال بازگردانده شده است. کوهن چند روز قبل‌تر در توئیتر اعلام کرده بود در آستانه اتمام کتابی افشاگرانه علیه ترامپ است.

مقام‌های آمریکا در آن زمان اعلام کردند که کوهن با  شرایطی که به او برای ماندن در حبس خانگی ارائه شده موافقت نکرده است. 

مایکل کوهن گفت که بازگرداندنش به زندان فدرال به دلیل انتقام‌جویی از او بابت کتاب افشاگرانه‌اش بوده.

او گفت مسئولان دستگاه قضایی از او خواسته‌اند توافقنامه‌ای را امضا کند که او را از گفت‌وگو با رسانه‌ها منع می‌کرد. کوهن گفته بعد از مخالفتش با این توافقنامه به زندان بازگردانده شده است.

روز پنجشنبه یک قاضی فدرال تأیید کرد که بازگرداندن مایکل کوهن به زندان از سر انتقام‌جویی بوده است. قاضی «آلوین هلرشتاین» گفت قصد مایکل کوهن برای انتشار کتاب یا گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره هر مسئله‌ای ذیل متمم اول قانون اساسی مجاز است.

قاضی هلرشتاین با صدور حکمی اعلام کرده که دادستان‌ها و کوهن باید ظرف یک هفته درباره شرایط جدید برای آزادی کوهن از زندان فدرال و بازگشت به حبس خانگی مجدداً مذاکره کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس