اولین واکنش آمریکا به حادثه رهگیری هواپیمای «ماهان»

شرکت هواپیمایی ماهان در بیانیه ای اعلام کرد: پیگیری حقوقی و قضایی تهدید هواپیمای مسافری پرواز تهران-بیروت را انجام می دهد.

به گزارش مشرق، به دنبال تعرض و تهدید نظامی ایرباس مسافری تهران-بیروت ماهان از سوی جنگنده های آمریکایی، شرکت هواپیمایی ماهان در اطلاعیه ای اعلام کرد:

به دنبال تعرض هواپیماهای جنگنده ایالت متحده آمریکا به پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان، اعلام می شود که شب گذشته پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان مسیر تهران-بیروت پس از طی حدود ۲ ساعت پرواز بر فراز خاک سوریه مورد تهدید دو فروند جنگنده آمریکایی قرار گرفت، خلبان این پرواز با درایت و بر اساس قوانین و مقررات هوانوردی برای پرهیز از هرگونه خطر احتمالی، پس از دریافت اخطار TCAS مبنی بر کاهش فوری ارتفاع، بلافاصله شروع به کم کردن ارتفاع کرد و به دلیل اینکه هواپیما در وضعیت ثبات قرار داشته و مسافران مجاز به باز کردن کمربندها بوده اند، کاهش سریع ارتفاع و سرعت دور کردن هواپیما از خطر احتمالی، منجر به آسیب به تعدادی از مسافران و خدمه پروازی که مشغول خدمت رسانی بوده‌اند شد که بلافاصله پس از فرود هواپیما جهت درمان به بیمارستان منتقل شده اند.

در ادامه اطلاعیه ماهان آمده است: از آنجا که پروازهای این مسیر توسط شرکت هواپیمایی ماهان بیش از یک دهه به صورت برنامه ای انجام می شده و این شرکت همواره تابع قوانین و مقررات هوانوردی در انجام پروازها بوده، بنابراین این اتفاق را می توان از دیگر مصادیق قانون گریزی رژیم حاکم بر آمریکا تلقی کرد.

در اطلاعیه ماهان آمده است: بدیهی است همانگونه که مقامات جمهوری اسلامی و همچنین دستگاه حاکمیتی (سازمان هواپیمایی کشوری) اعلام کرده اند اقدامات لازم قضایی و حقوقی در این خصوص به عمل خواهد آمد.

 این پرواز در ساعت ۱۸:۴۵ روز پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ فرودگاه امام را به مقصد بیروت ترک نمود و در ساعت ۲۰ به وقت محلی در فرودگاه بیروت به زمین نشسته است، همچنین این هواپیما در ساعت ۲۳:۱۰ فرودگاه بیروت را ترک و در ساعت ۲:۵۰ بامداد روز جمعه ۳ مردادماه در تهران به زمین نشسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • Reza IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    58 4
    نکته جالب اینه که سلبریتی های بیسوادی که توی همه مسائل اظهار فضل میکنن الان لال شدن و نگران باطل شدن پاسپورت امریکایی و اروپایشون هستن چطوری بی وجود
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    31 4
    بهترین جواب جلوگیری از ورود کشتی های یانکی ها به خلیج فارسه و هدف قراردادن تمام هواپیماهای نظامی یانکی ها که کمتر از صد کیلومتر با مرز ایران فاصله دارن
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    این اقدام ابلهانه آمریکاییها یکی دیگر از قانون جنگل آنها میباشد. اگر ایران این کاررا انجام میداد رئیس سازمان ملل خودش و کشورهای غربی گوش فلک را کر می کرد. مسئولین ودولت ایران .باید قاظعانه آمریکا را تهدیدکنند. اگر چنانچه از این به بعدهر اقدام آمریکا باعث خطر جانی ومالی ایران گردد.آمریکا باید تاوان سنگینی را پس بدهد. آمریکا بااین گونه قلدر بازیهای می خواهد عکس العمل ایران را بسنجد . در ضمن ایران باید هر روز قدرت نظامی خودرا بالاببرد
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    2 1
    دمش گرم
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    7 2
    #سلبرینی در سکوت#
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    0 0
    قابل توجه امریکایی پرست ها امریکایی ها دست از سر مسافرین پروازهای ایران بر نمیدارند.جانی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس