کد خبر 1098309
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
گروسی: امیدوارم رکوردم هرچه زودتر بشکند

زننده آخرین گل تیم‌های ایران در آسیا، گفت: امیدوارم رکوردم هرچه سریعتر بشکند، چراکه این خوب نیست ۲۷ سال در انتظار فتح لیگ قهرمانان آسیا باشیم.

به گزارش مشرق، محسن گروسی در سن ۱۸ سالگی از سوی منصور پورحیدری جواز حضور در ترکیب ثابت استقلال را پیدا کرد و در حضور مهاجمان بزرگی که این تیم داشت به میدان می‌رفت اما حضور او در آبی‌پوشان زیاد طول نکشید و وی برای پشت سر گذاشتن خدمت مقدس سربازی به پاس رفت تا دوباره پیراهن آبی را بر تن کند اما سال‌ها در جمع سبزپوشان تهرانی ماند و با این تیم قهرمان آسیا شد.

بیشتر بخوانید:

فرصت استثنایی دیاباته برای سبقت از مامه تیام

گروسی حرف‌های جالبی بر زبان آورد که متن آن را در زیر می‌خوانید.

فوتبال را از کجا شروع کردید؟

فوتبالم را از محله هاشمی آغاز کردم، اولین باشگاهم پولاد بود و بعد به جوانان استقلال رفتم.

جوانان استقلال اتفاق بزرگی در فوتبال شما بود؟

جوانان استقلال نقطه عطفی‌ در فوتبالم محسوب می‌شود و توانستم در این تیم پله‌های رشد و ترقی را طی کنم. البته لطف خدا نیز شامل حالم شد تا عملکردم مورد توجه مربیان تیم بزرگسالان استقلال قرار گرفته و اتفاقات خوبی برایم رخ دهد.

از ابتدا استقلالی بودید؟

هر بازیکنی که به استقلال به پرسپولیس می‌آید می‌گوید طرفدار این تیم‌ها هستم و شاید به خاطر این  است  که موقعیت زمانی را لمس می‌کند.

اولین بازی شما مقابل کدام تیم بود؟

در سال ۶۶ مرحوم پورحیدری مرا برای اولین بار مقابل راه‌آهن ۲۰ دقیقه به زمین فرستاد، این قدر خوب بازی کردم که از بازی بعد فیکس شدم. در آن زمان جوانی ۱۸ ساله بودم که در سال آخر دبیرستان بود.

بعد به پاس رفتید؟

برای پشت سر گذاشتن خدمت مقدس سربازی به پاس رفتم، در ان برهه قانونی وجود داشت که باید قراردادهای یک ساله می‌بستی، من این کار را انجام دادم و به امید این بودم که پس از پشت سرگذاشتن خدمتم دوباره به استقلال برگردم و برای این تیم بازی کنم اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که ۶ سال برای پاس بازی کردم.

در پاس اتفاقات خوبی برای شما افتاد؟

خاطرات خوبی در پاس داشتم، همیشه از این موضوع حرف زده‌ام و خواهم زد، اگرچه استقلال تیمی پرطرفدار محسوب می‌شود اما روزهایی که در این تیم پشت سر گذاشتم برایم ارزشمند است و هیچ وقت فراموش نخواهم کرد. با پاس قهرمان ایران و آسیا شدم.

خیلی‌ها می‌گویند بهترین سال‌های فوتبال شما در این تیم بود.

در پاس زمانی حضور داشتم که فوتبالم به تکامل رسیده و در فوتبال ایران کاملا جا افتاده بودم.

کار کردن با فیروز کریمی جالب بود؟

فیروز کریمی مربی بزرگی است و از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارد. این که پاس با او قهرمان آسیا شد و یا در لیگ ایران چندین جام به دست آورد اتفاقی نبود و همواره نکات مهم و فنی را به شاگردانش گوشزد می‌کرد.

بهترین مربی‌ای که با او کار کرده‌اید؟

برای تمام مربیانی که با آنها کار کرده‌ام احترام و ارزش زیادی هستم و هر کدام از این عزیزان تاثیر مهمی در فوتبال من داشته‌اند.

بعد از پاس دوباره به استقلال برگشتید؟

من بعد از ۸ سال به استقلال برگشتم، مرحوم ناصر حجازی هدایت استقلال را بر عهده گرفت و از من خواست تا دوباره پیراهن آبی را بپوشم، با وی جلسه‌ای را برگزار کردم و به این نتیجه رسیدم که تفاهم کاملی داریم. به استقلال برگشتم و اتفاقا روزهای خوبی را کنار هم پشت سر گذاشتم. قهرمان ایران شدیم و به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردم.

بعد از استقلال قصد داشتم فوتبال را کنار بگذارم اما این کار را انجام ندادم. اکبر میثاقیان خواست تا به ابومسلم رفته و یک فصل به این تیم کمک کنم و این اتفاق صورت گرفت و در همان فصل به لیگ برتر که در آن سال آزادگان نامیده می‌شد صعود کردیم. بعد فیروز کریمی هدایت پاس را بر عهده گرفت و من دوباره شاگرد ایشان شدم. بعد سه سال به شهاب زنجان رفتم و پایان بازیگری‌ام در این تیم رقم خورد.

از قهرمانی در آسیا با پاس بگویید.

در مسابقه نهایی با الشباب عربستان بازی داشتیم. خیلی ها فکر نمی‌کردند پاس قهرمان آسیا شود اما این اتفاق افتاد و قرعه خوشبختی به نام من افتاد تا بتوانم گل قهرمانی را به ثمر برسانم.

آخرین گل قهرمانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا توسط شما به ثمر رسیده است؟

وقتی به من می گویند زننده آخرین گل قهرمانی آسیا برای تیم های ایرانی هستی ناراحت می شوم. این رکورد شرم آور و باعث شرمندگی است. چرا نباید پس از ۲۷ سال یک تیم ایرانی قهرمان آسیا شود؟ دوست داشتم هر سال یک بازیکن ایرانی گل قهرمانی این رقابت ها را به ثمر برساند.

فکر می‌کردید با پاس قهرمان آسیا شوید؟

پیش از این که‌ آن دوره جام باشگاه های آسیا شروع شود، پاس نفرات کلیدی خود را نظیر محمد خاکپور، حمید استیلی‌ و مارکار آقاجانیان از دست داد. در دور مقدماتی نیز اکبر یوسفی و اصغر مدیرروستا غایب بودند. در دور مقدماتی العربی قطر را از پیش رو برداشتیم. در مرحله گروهی بازی ها را با شکست‌ یک بر صفر مقابل الوصل آغاز کردیم، بعد مقابل وهالب‌ پاکستان بدون گل مساوی کردیم. در مرحله نیمه نهایی یومیوری ژاپن را بردیم و در فینال به الشباب عربستان رسیدیم. بازی سختی بود اما با تلاش و درخشش بازیکنان و تدابیر کادر فنی یک بر صفر برنده شدیم و به افتخار بزرگی رسیدیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس