نبرد تاریخی بین رونالدو و ایموبیله؛ جنگ آقای گلی در ایتالیا بالا گرفت

کریستیانو رونالدو و چیرو ایموبیله، هر کدام در این فصل سری آ ۳۰ گل زده‌اند، اتفاقی که از فصل ۵۱-۱۹۵۰ تاکنون نیفتاده بود.

به گزارش مشرق، نبرد قهرمانی سری آ تقریباً تمام شده، اما رقابت بر سر عنوان آقای گلی ادامه دارد. یوونتوس اخیراً لاتزیو را با نتیجه دو بر یک شکست داد. رونالدو دو گل یووه را زد و ایموبیله تنها گل لاتزیو را به ثمر رساند.

به این ترتیب، این دو مهاجم ۳۰ گل در سری آ به ثمر رسانده‌اند که ۱۲ گل از این ۳۰ گل برای هر دو نفر از روی نقطه پنالتی بوده است. تنها باری که دو مهاجم در یک فصل سری آ به ۳۰ گل رسیده‌اند به فصل ۵۱-۱۹۵۰ برمی‌گردد که گونار نوردال (میلان) و ایستوان نیرس (اینتر) به این آمار رسیدند. این دو بازیکن می‌توانند امید داشته باشند که رکورد بیشترین گل زده در یک فصل سری آ را جابه‌جا کنند.

این رکورد متعلق به گونسالو ایگواین است که در فصل ۱۶-۲۰۱۵ برای ناپولی ۳۶ گل زد. ایموبیله پنجمین بازیکن ایتالیایی تاریخ است که در یک فصل سری آ به آمار ۳۰ گل می‌رسد. جوزپه مه‌آتزا (۳۰-۱۹۲۹)، فلیچه بورل (۳۴-۱۹۳۳)، آنتونیو آنجلیلو (۵۹-۱۹۵۸)، و لوکا تونی (۰۶-۲۰۰۵) بازیکنان دیگری بودند که به این دستاورد رسیده بودند. همچنین رونالدو سومین بازیکن یوونتوس است که در سری آ به آمار ۳۰ گل می‌رسد. دو نفر قبلی بورل در فصل ۳۴-۱۹۳۳ و جان هانسن در فصل ۵۲-۱۹۵۱ بودند.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس