کد خبر 109817
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲

سیمای مرکز مهاباد زندگی، ایثار، رشادت و دلاورمرد شهید خلبان خالد حیدری را در قالب مستندی به نام "آلفارد" به تصویر می‌کشد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سرلشکرخلبان شهید خالد حیدری اولین شهید خلبان جاویدالاثر پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان در ساعت 5 بعد از ظهر سی و یکم شهریور ماه سال 1359 در قالب گروه پروازی آلفارد از پایگاه به پرواز در آمده و در عملیاتی پیروزمندانه و غرور آفرین پایگاه هوایی کوت عراق را بمباران نموده و در روز اول جنگ تحمیلی، دشمن بعثی را در بهت و حیرت فرو می‌برند.

در این عملیات پروازی فانتوم شهید حیدری مورد هدف موشک زمین به هوای پایگاه کوت قرار گرفته و در رود دجله سقوط می کند و درنهایت سرلشکر حیدری و کمک خلبان سرلشکر محمد صالحی به مقام رفیع شهادت نائل می شوند.

عوامل این پروژه عبارتند از تهیه‌کننده: پرشنگ بشیری، نویسنده، کارگردان و تدوین: هوشنگ میرزایی، تصویربرداری و نورپرداز: عبدالقادر طه زاده، صدابردار: فرید صداقت، دستیاران تهیه: لقمان ارشادی، شهرام ایراندوست، دستیاران تصویر: فرهاد زارع، رزگار یوسفی.

این مستند با همکاری امیر خلبان منصور ونک، سرهنگ خلبان عباس آزادی، سرهنگ خلبان سخاوت عشایری، سرهنگ خلبان شهاب گودرزی و افشین نصوری تهیه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس