کد خبر 1097659
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
واکسن نمایه

معاون علمی و فناوری روحانی گفت:در آینده نزدیک واکسن‌های مختلفی تولید خواهد شد که نیازهای کشور را برطرف می‌کند، طی دو ماه آینده نیز با تولید واکسن آنفلوآنزا مشکل کشور در این حوزه تاحد زیادی رفع می شود.

به گزارش مشرق، سورنا ستاری بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: اصفهان شهری است که هر بار از آن دیدن می‌کنیم حرف جدیدی برای گفتن دارد اما این‌ها کافی نیست و باید بخش خصوصی پای‌کار بیاید، ما در کنار طرح‌های فناوری هستیم و از آن‌ها حمایت‌های زیرساختی انجام خواهیم داد اما تلاش خود مدیران استان نیز لازم است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت تولید داروی ضدکرونای ایرانی

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که واردات مواد غذایی به کشور زیاد است، افزود: پروژه‌های ویژه‌ای برای رصد امنیت غذایی در کشور داریم؛ در آینده نزدیک واکسن‌های مختلفی تولید خواهد شد که نیازهای کشور را برطرف می‌کند، طی دو ماه آینده نیز با تولید واکسن آنفلوآنزا مشکل کشور در این حوزه تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

تأسیس ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک سلامت اصفهان

جعفر قیصری نیز در توضیح اهداف و برنامه‌های این سفر اظهار داشت: امروز شاهد آغاز عملیات ساخت شهرک سلامت و فاز دوم کارگاه‌های تلاش با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان هستیم، شهرک سلامت اولین شهرک فناوری خصوصی در اصفهان است که فعالیت آن در حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی خواهد بود.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان افزود: متراژ شهرک سلامت ۲۳ هزار مترمربع است که در آینده نزدیک ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در آن تأسیس خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود این طرح در ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

جعفری افزود: کارگاه‌های تلاش مجموعاً در ۳ هزار مترمربع فضای کارگاهی، تجاری و نیمه‌صنعتی سازی فناوری است، کارگاهی که در آن قرار داریم از شرکت‌های موفق ما در عرصه تجاری است که تعدادی از کارگاه‌های تلاش مانند این کارگاه تا به امروز در این کارگاه‌ها مستأجر دولت بودند اما امروز به رشد قابل‌توجهی رسیده‌اند که خود می‌توانند رأساً اقدام به ساخت کارگاه و کارخانه کنند.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد ۸۰ شرکت از شرکت‌های فناور شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به مرحله صادرات رسیده‌اند که در سال گذشته ۲/۵ میلیون دلار ارزش صادرات این شرکت‌ها بوده است.

وی در پایان گفت: عملیات اجرایی کارخانه نوآوری با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور همکاری وزارت ارتباطات با شهرک علمی تحقیقاتی در اصفهان آغاز می‌شود.

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صبح امروز طی سفری یک روزه به اصفهان، در مجموعه بازسازی‌شده غدیر حضور یافت این ساختمان ۲۵ سال قبل به‌ عنوان ساختمان اولین مرکز رشد کشور ساخته‌ شده و دارای زیربنایی ۳ هزار و ۳۰۰ متری است و قابلیت استقرار ۳۵ واحد فناور به صورت اداری را در خود دارد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با راه‌اندازی اولین مرکز رشد در کشور با هدف حمایت و هدایت شرکت‌های کوچک و دانش‌بنیان آغاز کرد این شهرک امروز دارای۵۴۰ شرکت فناوری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    16 10
    خداتومن هم قیمت دارد
  • شیعه IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    12 21
    اصفهان حرفی برای گفتن نداره تمام امکانات رو یا در اصفهان یا در تهران و یزد قراردادین ایران را مختص به سه استان کردین وگرنه کدام حرف بودجه سالانه اصفهان را با دیگر شهر ها منجمله کرمان کرج قم تبریز زنجانو.......
    • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      1 1
      خودتو رو به اولین تیمارستان معرفی کن چون خیلی اوضاع حافظه ات خرابه
  • بدون نام IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    اخه این چه تیتریه که زدین خوشحال شدم فکر کردم واکسن کرونا اومده
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    مثل ال 90 نشه قرار بود 5 میلیون باشه الان 230 میلیون! واکسنی که گفتید برای جبران کسری بودجه حدود 35 تومن فکر کنم تا 2 الی 3 تومن هم خواهید فروخت
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    5 1
    معاون علمی و فناوری روحانی!!!
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    10 0
    سورنا جان، مشکل مردم کروناست تا آنفولانزا
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    5 2
    الان کجای خبر راجع به کرونا بود؟؟؟؟
    • اشغری IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      0 0
      چرا تو همه چیو کرونا میبینی؟؟؟جنس موادت خوب نیس! عوضش کن!!!
  • US ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    5 0
    یا چین یادتون داده یا برای کاهش جمعیت میباشد یا هر دو
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    4 0
    اول از همه روحاني و سران كشور اين واكسن را بزنند
  • FR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 1
    اگر از اول این دولت به جای مذاکره به جوانان اعتماد میشد الان شرایط به گونه ای دیگر بود
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    شما ناراحت هستید از تولید واکسن . چون هدف دیگه دارید
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    روسیه داره واکسن میسازه به فکر مردم کشورشه شما اون وقت ؟؟
  • US ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    2 1
    مرگ بر منافقین مرگ بر البانی نشین هر کار ایران انجام دهد اینها می کو یند بد است چون پول می گیرند که علیه ایران باشند نابود یشان حتما تزدیک است
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    1 1
    مردشورتون ببره که واکسن درست نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس