دستگیری قاچاقچی سابقه دار با یک تن مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، ضمن تشریح اقدامات این پلیس در چهار ماهه اول سال از دستگیری قاچاقچی سابقه دار با بیش از یک تن مواد مخدر خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ مجید کریمی، اظهار داشت: از ابتدای سال تا ۳۱ تیرماه سال جاری، ۳۶۴ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشف شده که توفیق در کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: ۷۸ درصد از این کشفیات مواد مخدر بر مبنای تدابیر ابلاغیه فرمانده ناجا مبنی بر تمرکز در مرزهای شرق و حاشیه شرق کشور به دست آمده است؛ هدف گذاری در مرزهای شرقی کشور بیش از ۳ سال است که اجرایی و دنبال می‌شود و هر ساله بر میزان کشفیات مواد مخدر از مرزهای شرقی افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید

ماجرای اعدام یک شراب خوار

جزئیات خبر اعدام یک مجرم در مشهد

دستگیری ۵۶ نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر

وی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری سر باندها و سر شبکه‌های اصلی قاچاق مواد افیونی از اولویت‌های اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا است، بیان کرد: طی چهار ماه اخیر ۵۶ نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر را دستگیر کرده ایم و البته در بسیاری از درگیری‌ها، اعضای قاچاق مواد مخدر نیز به هلاکت رسیده اند.

سرهنگ کریمی در ادامه از دستگیری قاچاقچی معروف در یکی از استان‌های شرقی کشور (کرمان) خبر داد و گفت: این فرد سابقه دار چندین سال تحت تعقیب پلیس بود و سوابقی چون شرارت، گروگانگیری، حمل مسلحانه مواد مخدر و … در پرونده داشته است که خوشبختانه با اقدامات اطلاعاتی پلیس، طی ماه گذشته با بیش از ۱ تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش شناسایی و دستگیر شد.

وی اضافه کرد: بر مبنای بررسی‌های صورت گرفته و اطلاعات موجود، این قاچاقچی سابقه دار تاکنون بیش از ۱۰۰ تن قاچاق مواد مخدر انجام داده است و همچنین از قاچاقچیان معروف در این حوزه می‌باشد و با افراد و رابطینی نیز در کشورهای شرقی در ارتباط بوده است.

دستگیری تبعه خارجی قاچاقچی مواد با بیش از یک تن مخدر

این مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری یک تبعه خارجی فعال در حوزه قاچاق مواد مخدر در نقطه صفر مرزی به همت مرزبانان جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: این فرد، تبعه خارجی از یکی از کشورهای همسایه است که به قاچاق مواد مخدر به داخل کشور ما مبادرت می‌کرد و خوشبختانه طی هفته گذشته به واسطه قرار مهمی که داشته به همراه یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم تریاک و هروئین شناسایی و دستگیر می‌شود.

وی با بیان اینکه به زودی اطلاعات تکمیلی در خصوص این دو پرونده به هموطنان عزیز ارائه می‌شود، از شناسایی و دستگیری اعضای سه باند فعال ترغیب و تشویق به مصرف مواد مخدر در حوزه فضای مجازی خبر داد و تشریح کرد: اعضای این سه باند، اقدام به ترغیب مخاطبان خود به مصرف مواد مخدر می‌کردند که با همکاری پلیس فتا، شناسایی و دستگیر شدند.

کشف روزانه ۳ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر در کشور توسط پلیس

سرهنگ کریمی با بیان اینکه به صورت روزانه در کشور ۳ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف می‌شود، تاکید کرد: مجموعه نیروی انتظامی طی هفته گذشته موفق به کشف ۲۴ تن انواع مواد مخدر شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در همسایگی ما قرار دارد، خاطرنشان کرد: بر مبنای گزارش‌های رسمی و غیررسمی، در یکی از کشورهای همسایه ما ۳۰ میلیارد دلار ارزش مالی مواد مخدری است که قاچاق و ترانزیت می‌شود و باید بگویم شاهد افزایش ۴۷ برابری کشت و تولید مواد مخدر در همسایگی خودمان هستیم و این ۳۰ میلیارد دلار در سیستم پولی و مالی کشورهای همسایه ما در چرخش و گردش است.

وی تاکید کرد: برابر ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه‌ای و ماده ۷۴۳ قانون مجازات اسلامی؛ ترویج به مصرف، خرید و فروش و آموزش تولید مواد مخدر در فضای مجازی مصداق بارز جرم است و پلیس با چنین جرایمی به جد برخورد می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یادآور شد: پیشنهاد می‌کنم شخصیت‌های دارای مقبولیت اجتماع به ویژه مورد قبول جوانان و نوجوانان نسبت به آگاه سازی، اطلاع رسانی و … در خصوص آسیب‌های مواد مخدر در فضای مجازی اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: با تدابیر و دستورات فرمانده نیروی انتظامی، طی دو مرحله عملیات مشترک در آب‌های آزاد با کمک نیروی دریایی ارتش صورت گرفت که در این عملیات ۳ تن انواع مواد مخدر کشف شد؛ در همین جا از حمایت‌های فرمانده ناجا و فرمانده نیروی دریایی ارتش قدردانی می‌کنم.

ضربه یک تریلیون و۶۶۷ میلیارد تومانی پلیس به بنیان‌های مالی شبکه‌های قاچاق مخدر در ۴ ماه اخیر

سرهنگ کریمی در ادامه به تشریح ارزش مالی کشفیات این پلیس طی ۴ ماه اخیر پرداخت و بیان کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و برابر تأکیدات و دستورات سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، این مهم را در دستور کار قرار داده و باید بگویم در چهار ماهه سال جاری بالغ بر یک تریلیون و ۶۶۷ میلیارد تومان توسط پلیس به بنیان‌های مالی شبکه‌های قاچاق مواد مخدر ضربه وارد شده است.

وی یادآور شد: از سال ۹۵ تا به امروز بالغ بر ۱۰ تریلیون تومان کشفیات ناجا در حوزه مواد مخدر ارزش مالی داشته و در واقع این عدد بیانگر ضربه به بینان های مالی شبکه مواد مخدر بوده است.

عزم و اراده پلیس در برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر

سرهنگ کریمی، برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر را نیز از اولویت‌های جدی پلیس معرفی و اعلام کرد: ما آماده هستیم در کمترین زمان، اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر کنیم این مهم نه تنها در عزم و اراده پلیس وجود دارد بلکه از مطالبات جدی مردم نیز می‌باشد اما آنچه که مهم است، تأمین زیرساخت‌های لازم برای نگهداری و ساماندهی این افراد است.

وی با اشاره به شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در کشور متأسفانه ظرفیت‌ها متناسب با نگهداری معتادان متجاهر نیست چرا که پس از جمع آوری معتادان متجاهر، در سه مرحله باید غربالگری صورت بگیرد بنابراین لازم است که دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول، N.G.Oها، سازمان‌های مردم نهاد، خیرین… در راستای ایجاد ظرفیت به کمک متولیان امر بیایند.

مراکز نگهداری و بهبودی معتادان متجاهر کافی نیست

سرهنگ کریمی با بیان اینکه بر مبنای گزارشات سالیانه ۴ هزار معتاد جان خود را به خاطر مصرف مواد مخدر از دست می‌دهند، تاکید کرد: در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا ظرفیت نگهداری ۹ هزار و ۶۰۰ نفر (معتاد) در تهران وجود دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تشریح مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر برای بهبود و درمان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر معتادان متجاهر در مراکز نگهداری و بازپروی طی یک بازه زمانی سه ماهه حضور دارند، در حالی که این زمان کافی نیست و حداقل بازپروری و بهبود نیازمند یک پروسه یکساله است.

دستگیری ۳ عضو اصلی یک باند بین المللی مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه از دستگیری ۳ عضو یک باند بین المللی قاچاق طی چند روز گذشته خبر داد و افزود: این افراد از طریق ارسال مرسولات پستی اقدام به فعالیت مجرمانه می‌کردند، سه نفر از اعضای این باند دستگیر شده و مابقی فعالین این حوزه که به صورت رابط در برخی از کشورها هستند، تحت تعقیب می‌باشند؛ اطلاعات یکی از اعضای اصلی که در خارج از کشور سکونت دارند برای پلیس کشور مبدأ ارسال شده و فرآیند دستگیریش دنبال می‌شود.

وی درباره شیوه فعالیت اعضای این باند، توضیح داد: این افراد از بستر فضای مجازی استفاده کرده و رابطینی در ۶ کشور داشتند و از طریق ارسال مرسولات پستی از کشورهای شرقی به غربی در گستره چند قاره (آسیا، اروپا، اقیانوسیه …)، شیشه توزیع می‌کردند.

سرهنگ کریمی با اشاره به دستگیری اعضا اصلی این باند، تاکید کرد: ۶۰ کیلوگرم شیشه در قالب مرسولات پستی از این افراد کشف شده؛ بسته‌های پستی شامل یک تا ۴ کیلوگرم مواد مخدر بوده است.

این مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از فعالیت کشوری در همسایگی ایران در شرق به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر، مطرح کرد: در همسایگی شرق ما علاوه بر اینکه تولید مخدر سنتی افزایش یافته، تولید مواد مخدر صنعتی و روان گردان نیز به طور چشمگیر و فزاینده ای در حال افزایش است؛ در گذشته بیشتر تولیدات شأن تریاک و هروئین بود اما اخیراً به سمت و سوی تولید شیشه رفته اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    1 1
    ترحم به پلنگ تیز چنگال........
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    2 1
    بنظرم سل بریدهای محترم باید بیان وسط میدان و هشتگ اعدام نکنید رو دوباره راه بندازن!!! آخه چرا باید اعدامش کننن، آخی گناه داره، بهش زندگی ببخشیم، تا بتونه بکارش ادامه بده، اصلا این تبعه محترم شخص کار آفرینه، این چکاریه که دستگیرش کردین!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس