سقط جنین

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت در سال ۹۶، هر روز ۱۰۰۰ جنین در کشور توسط والدین کشته می‌شود که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است!

به گزارش مشرق، در فرانسه از ۱۸۱۰ تا ۱۹۵۵ "سقط جنین" به هر دلیلی جرم محسوب می‌شد؛ در سال ۱۹۴۲ حکومت ویشی در این کشور پا را فراتر گذاشت و سقط جنین را "جنایت در حق دولت فرانسه" اعلام کرد.

حتی در اکتبر ۱۹۴۳ در فرانسه زنی با نام "دزیره پیوژ" را نیز به جرم دست داشتن در ۳ سقط جنین، اعدام کردند؛ در آوریل ۱۹۷۱ هفته نامه "نوول اُبسرواتور" بیانیه‌ای را با امضای ۳۴۳ زن فرانسوی منتشر کرد که در آن اعتراف کرده بودند در زندگی‌شان دست به سقط جنین زده‌اند؛ بیشتر امضا کنندگان شخصیت‌های نامدار ادبی، هنری و فرهنگی بودند.

بیشتر بخوانید:

تمدن‌هایی که به جای "خدا محوری"، به غلط "انسان‌مداری" را سرلوحه سیاست‌های خود قرار داده و بشر را عقل کل می‌دانند، همواره در حال افراط و تفریط هستند؛ این در حالی است دین اسلام از ابتدا، عمل ناپسند سقط جنین را به شدت مذمت کرده است.

متاسفانه شاهدیم که این روزها آمار سقط جنین در کشورمان افزایش پیدا کرده است؛  پدران و مادرانی که در همان روزها و ماه‌های اولیه شکل‌گیری جنین، اقدام به سقط جنین با استفاده از روش‌های مختلف می‌کنند؛ قانون سقط درمانی در کشورمان سال ۸۴  تصویب شده است؛ در سال ۸۵ پزشکی قانونی اعلام کرد حدود ۳ هزار مورد در کل کشور از این سازمان مجوز سقط دریافت کرده‌اند؛  سال ۹۴ این آمار را حدود ۱۰ هزار مورد اعلام می‌کند اما آمار تمام سقط‌ها یعنی سقط‌های قانونی و غیرقانونی بسیار فراتر است و هر سال نیز در حال افزایش است.

سال ۷۴ وزارت بهداشت اعلام کرد، ۸۰ هزار سقط‌ جنین در سال داریم  یعنی حدود ۲۲۰ جنین در هر روز سقط می‌شوند! در این فاصله زمانی آمار دیگری نداریم تا سال ۹۲، که وزارت بهداشت آمار سقط جنین را ۲۵۰ هزار جنین در سال اعلام می‌کند یعنی هر روز حدود ۷۰۰ انسان زنده توسط پدر و مادر خود از طریق "سقط" کشته می‌شوند!

اما در جدیدترین آمار در سال ۹۶، دکتر محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت اعلام کرده که سالانه «بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار» سقط جنین غیرقانونی در کشورمان انجام می‌شود یعنی طبق آمار رسمی وزارت بهداشت،  هر روز ۱۰۰۰ جنین در کشورمان توسط والدین کشته می‌شوند که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است!

این نوع سقط در ۵ درصد مادران باعث مرگ، در ۲۰ درصد مادران باعث معلولیت و در برخی از موارد باعث برداشته شدن کامل رحم می‌شود و البته پیامدهای و عوارض بسیار متعدد روحی و روانی که گریبان‌گیر مادر و حتی پدر می‌شود؛ "احساس گناه" عارضه‌ای است که یک مادر را فرسوده و بیمار می‌کند.

در این آمار، یک واقعیت هولناک پنهان است! با یک حساب سرانگشتی اگر ۹۹۰ را در تعداد روزهای سال ضرب کنیم، با عدد خیره کننده‌ای روبه‌رو می‌شویم! ما سالانه ۳۶۱ هزار و ۳۵۰ نفر سقط غیرقانونی در کشور داریم!

برای درک بهتر این عدد، دست به یک مقایسه می‌زنیم؛ براساس آمارها، سالانه حدود ۸۰۰ هزار تصادف رانندگی در کشورمان رخ می‌دهد که منجر به کشته شدن روزانه ۴۳ نفر می‌شود؛ ایران با داشتن ۱۸ هزار فوتی در حوادث جاده‌ای در سال به لحاظ آماری یکی از بالاترین تلفات جاده‌ای در جهان را داراست؛ این در حالی است که بر اساس آمار وزارت بهداشت در کشور سالانه ۲۰ برابر بیشتر از فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی، سقط جنین داریم!  در واقع ما با یک فاجعه انسانی روبه‌رو هستیم.

نکته مهم دیگر در این رابطه، گسترش بازار قاچاق داروهای سقط جنین است؛ این داروها به آسانی در دسترس هستند.

متأسفانه ایران طی ۳۰ سال گذشته، بالاترین رکورد سرعت کاهش نرخ موالید در دنیا را از آن خود کرده و جمعیت کشور با سرعت فزاینده‌ای در حال سالمند شدن است؛ ما  حتی برای تأمین نیروی انسانی و مولد طی دهه‌های آینده با چالش جدی مواجه خواهیم بود!

با این حال اقدام عملی خاصی برای اصلاح رویه‌های جمعیتی از جمله آیین‌نامه اجرایی "سقط جنین" صورت نگرفته است و با وجود گذشت بیش از ۷ سال از تدوین "طرح جمعیت و تعالی خانواده" و ۱۵ سال از تصویب "قانون تسهیل ازدواج جوانان" هنوز هیچ کدام به سرانجام اجرایی نرسیده‌اند!

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    31 4
    داره کم کم به رکورد مغولان میرسه حسن تموچین
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      37 7
      تنها کسانی که هرگز جنین سقط شده غرق به خون را ندیده اند و یا از آمار وحشتناک نوزادان پیدا شده در سطل زباله خبر ندارند و یا ناله های کودکان طلاق پشت دردهای دادگاه خانواده را نشنیده اند و یا خبری از پرونده های قطور و بی سابقه خیانت و تجاوز و قتلهای عشقی و ناموسی ندارند می توانند وقیحانه بگویند بی حجابی را آزاد کنید! هر چند الان هم عملا حجابی نمانده و کار به تن نمایی کشیده. کشورهایی که بی حجابی را آزاد کردند با مسائلی مثل خیانت و طلاق کنار آمدند و روابط ضربدری و سقط جنین را هم قانونی اعلام کردند.
    • مظلوم ایران IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      16 0
      این مسئله از سال 1369 که بحث کنترال جمعیت و تحدید نسل آغاز شد شروع شده و الان به اوج خودش رسیده .
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      2 0
      13:21دقیقا . مثلا آمریکا دهمین کشور ناامن برای خانم هاست نه کشور اول همشون کشور های جنگزده هستن
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      5 0
      برخیش همانطور که مسئولین میدانند و برنامه‌ای برای درمانی ندارند، تولیدی پارک، کوه و خانه‌های مجردی هستش پی علی برکت الله
  • عبدی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    17 5
    واقعاًجای تاسف داره اگه این خبرصحت داشته باشه که همه افراد اقدام کننده وبعدش مسئولین در این گناه شریک وسهیمند خوب است بقید فوریت دراین مورد بررسی کارشناسی صورت گرفته واقدام عاجلی بعمل آید .شاید علل این وخامت اوضاع گناهان این چنینی باشه ،واین کارهادر این مملکت جای علامت سئوال داره.که باید الگوی ازدواج درست درجهان باشیم نه اینگونه اعمال ناشایست.
  • اووووون چچچچچچچننااااااااان IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    10 20
    سلام - کاملا قبول که سقط جنین گناه است . اما این جنین ها ، عموما حاصل روابط نامشروع و یا زوج های نادان و بی مسولیت هست که در صورتی که این جنین ها به دنیا بیایند ، جز سربار جامعه بودن و انگل شدن و افزایش سرقت ، موجود دیگری نخواهند شد.
    • جنین مظلوم IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      17 9
      شما علم غیب داری اون بچه بدنیا بیاد چی می خواد بشه ! خدا صلاح دونسته اون جنین بدنیا بیاد اون وقت شما کی باشی که صلاح ندونی ؟
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      7 0
      راجع به بندگان بیگناه خدا اینطور حرف نزنید . خودشون که تقصیری ندارند هر انسانی میتونه آدم خوبی باشه ولی بعضی ها تلاش بیشتری باید بکنند که مطمئنا خدا اونم براشون حساب میکنه ، خدا راه رستگاری رو برای همه باز میکنه مطمئن باش و پاداش همه رو هم با شرایط شون میده خداوند عادل هست
    • عماد IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      0 0
      راجع به بندگان خدا حرف نزن...وضعیت کنونی اقتصاد و تورم رو نگاه کن...۸۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر زندگی میکنن با کارگری روزی ۱۰۰ هزار تومان...اونوقت پوشاک بچه هر بسته برای ۳ روز میشه ۱۰۰ هزار...اخه بنده خدا این بچه باید براش هزینه بش....اقای روحانی که پول معیشت بچه رو نمیده
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    25 10
    خداوند از سر تقصيرات هاشمي رفسنجاني سردار تحديد نسل و عقيم كردن زنان و مردان ايراني در دهه هفتاد نگذرد!!
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      23 0
      البته رفسنجانی تنها نبود خیلی ها باهاش همراه بودن در این راه ...
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    4 13
    چندتاش حاصل رابطه غیر از ازدواجه :-)
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    11 3
    افراد زیادی در کشور هستند که برای بچه دار شدن هزینه های گزاف پرداخت میکنند و در ارزوی فرزند هستند چه خوب میشد که راهکاری طراحی میشد که بین خانواده های جنین ناخواسته دارند و خانواده های اینچنینی ارتباط برقرار میشد و از سقط جنین جلوگیری می شد
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      13 3
      عزیزم پس فکر میکنی خیلی از این زنان چرا سقط میکنن ؟؟ تا اندامشون با زایمان بهم نریزه فکر کردی همه به خاطر نداری و فقر سقط میکنن؟؟؟ خدا لعنت کنه فمنیست رو
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      2 0
      آن وقت بچه از چه کسی ارث ببرد؟ با که محرم شود؟چرا بچه را پدر و مادر واقعیش بزرگ نکنند؟
  • شاپرک FR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    16 23
    خدا خیرشون بده که از ورود یک انسان به جهنم جلوگیری میکنن
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      19 6
      واقعا بلاهت و حماقت مرز ندارد!!! بالاترين سعادت يك انسان بدنيا اوردن يك انسان و تربيت او در حد والاي شرافت و سعادتمندي است سقط جنين قتل نفس است و مرتكب ان ناقض حكم خدا و مجرم است
    • تک سوار DE ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      12 7
      پس چرا نمی زارید با اعدام دوستاتون انها رو از جهنم به بهشت بفرستیم :)
    • جنین مظلوم IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      9 6
      شما هم پس برو خودکشی کن تا از این جهنم خلاص بشی !؟ مرگ خوبه برای جنین بدبخت برای تو خوب نیست !؟
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      6 4
      کاربر تک سوار ! قربون دهنت دمت گرم
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    11 25
    جنین جزئی از بدن مادر است ، هر زمان که اراده کند حق دارد آن را سقط کند .
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      29 8
      کاش مادرت از این حقش برای تو استفاده می کرد. حیف شد
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      6 5
      جدا!!!اما همين مادر اگر تلنگري به فرزندش بزند پدر ميتواند از او شكايت كند! اين نظر سخيف شما عين برده داري است هيچ مادري حق تجاوز به حقوق فرزندش را ندارد
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      14 4
      پس خود مادر اجازه داشته باشد خودکشی کند! اگر بدنش مال خودش است. خیر. انسان مملکوک و بنده خدا است و مال خودش نیست. و همینطور جنین هم مال مادر نیست. برای همین خودکشی و حتی آسیب رساندن عمدی به بدن حرام است. چه رسد به جنین.
    • جنین مظلوم IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      7 1
      این حق رو کی به مادر داده ! خدا داده ؟ قانون داده ؟ اون جنین داده ؟ خداوند حتی خود کشی رو حرام دانسته شما حق نداری خودت رو بکشی چه برسه به اینکه فرزندی که در شکم مادر هست رو مادر بکشه ! یکی بیاد دست سالم خودش رو قطع کنه با این استدلال که دست خودمه و دوست دارم قطعش کنم شما بهش چی میگی ؟ میگی دیونه هست و یاید جلوش رو گرفت یا اینکه حق داره ؟
    • جنین مظلوم IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      8 1
      این حق رو کی به مادر داده ! خدا داده ؟ قانون داده ؟ اون جنین داده ؟ خداوند حتی خود کشی رو حرام دانسته شما حق نداری خودت رو بکشی چه برسه به اینکه فرزندی که در شکم مادر هست رو مادر بکشه ! یکی بیاد دست سالم خودش رو قطع کنه با این استدلال که دست خودمه و دوست دارم قطعش کنم شما بهش چی میگی ؟ میگی دیونه هست و یاید جلوش رو گرفت یا اینکه حق داره ؟
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      7 3
      بس کنید این افکار مثلا روشنفکری رو چه حقی که سلب حیات از موجود دیگه ایی بکنه آخه این چه آزادی هست که بدیهی ترین حق یک انسان که توانایی دفاع از خودش رو نداره رو بگیری و اجازه تولد بهش ندی اجازه حیات بهش ندی ای نباشه این آزادی که چنینین حقی رو بخواد از موجود بیگناهی بگیره از چه موقع اینقدر بد شدیم چرا اینقدر حال بهم زن شدیم چرا اینقدر خودخواه و تنبل شدیم چرا اینقدر بی مسئولیت شدیم چه حقی ،چرا از کلمه حق به ناحق استفاده میکنی ،حاضری اون دنیا برای این حرفا جواب اون بچه ها رو بدی
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    8 19
    میدانید چرا . چون اکثر خانواده های از بر هزینه های پزشکی قبل از به دنیا امدن وهزینه های بعدی اعم از اموزش ، بهداشت وسایر مسائل عاجزاند والا هیچ انسانی نمی تواند با همنوع خود این چنین کند یعنی قتل
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      4 8
      بله متاسفانه بیشتر خانواده ها بیشتر از دوتا بچه نمی خوان چون فکر میکنن و می بینن از لحاظ اقتصادی از پس هزینه هاش بر نمی یان
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      1 1
      اتفاقا بالای ۶۰، ۷۰ درصدشون حس و حال بزرگ کردن بچه ندارن و انگیزه شون اصلا اقتصادی نیست
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      2 2
      پس آمار وحشتناک یک و نیم میلیون سقط جنین در سال که آمریکا ثبت میکنه هم حتما همه اش از سر نداریه؟! چرا بیهوده حرف میزنید
  • مظلوم ایران IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    11 4
    آیه 31 سوره اسراء : وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلَاقٍ ۖ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُمْ ۚ إِنَّ قَتْلَهُمْ كَانَ خِطْئًا كَبِيرًا : و فرزندانتان را از ترس فقر، نکشید! ما آنها و شما را روزی می‌دهیم؛ مسلماً کشتن آنها گناه بزرگی است! ... جاهلیت اخری و مدرن یعنی همین ...
  • مظلوم ایران IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    5 3
    آیه 31 سوره اسراء : وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلَاقٍ ۖ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُمْ ۚ إِنَّ قَتْلَهُمْ كَانَ خِطْئًا كَبِيرًا : و فرزندانتان را از ترس فقر، نکشید! ما آنها و شما را روزی می‌دهیم؛ مسلماً کشتن آنها گناه بزرگی است! ... جاهلیت اخری و مدرن یعنی همین ...
  • تارا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    11 9
    فرزند خوب است ولی نه وقتی که مردم از زور گرونی دارن جان می دن
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      3 1
      پس شما بفرمایید چرا پولدارها به جای بچه سگ پرورش میدن
  • امیر NL ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    9 3
    واقعا به جای اینکه رسانه و مسئولین به فکر جایگاه خانواده در غرب یا اوضاع اقتصادی غرب باشن بهتر نیست یکم به فکر کشور خودمون باشن
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      2 0
      اوضاع الان اونا اوضاع چند دهه دیگه ماست اگه با همین فرمون پیش بریم .
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      2 0
      سقط جنین رهاورد همان توحش غربی است.
  • ناشناس IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    7 9
    چرا به علت اصلی این مساله مهم نمیپردازین علت‌هایی مثل فقر بی پولی خیانت مردها به زنها تنهایی زنها در موقعه بارداری و بعد از زایمان بی حمایتی و بی محبتی مردها که بعد اینکه خانم به بچه داری رو میاره کلا اخلاق و رفتارشون عوض میشه و خیلی از مسایل دیگه که باید کارشناسی بحث بشه
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      7 0
      علت اصلیش بی خدایی هست
  • مرصاد IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    2 0
    این آمار 3 سال قبل است ! آمار فعلی ، خیلی بیشتر از این است !!
  • ن IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    2 0
    اگر آمار واقعی باشد مسئولین کشور زیر سوال می روند چون ممکن است از روابط نامشروع درست شده باشند که باید مسئولین جواب دهند چه کاری برای اشتغال وازدواج انجام داده اند و اگر از نداری باشد جوابگو کیست و اگر وقت نداشتن برای تربیت باشد باید کسانی پاسخگو باشند که زنان را سر کار برده اند و مردان باحقوق کم نمی توانند مخارج خانواده را تامین کنند و یا بی کارند واگر غیر از این ها باشد خود پدر ومادر مقصرند در هر صورت وحشتناک است خدا از آنها نگذرد
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    2 1
    برای جوانان زنده که ازبیکاری عذاب میکشند کارفراهم کنید برای چندسال دیگر خداکریم است
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    8 3
    مشرق جان بگو چه تعداد از این جنینها از ازدواج سفید بوجود آمدن تا بعضیها زیاد حرص نخورن. بچه که حلال باشه و مادر بچه سربه راه، نداریم آقا این چیزا رو. موجودات طیب و پاک هم باید نسل آتی ایران باشن نه مثل اروپا و آمریکا که ننه باباشون رو نمیشناسن.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    2 4
    باید برای کاهش این امار وحشتناک روش های کنترل بارداری از دوران دبیرستان یا کمتر به دختران و پسران اموزش داده شود، این همه قتل عمد روزانه در کشور معلوم خدا دنبال نابود کردن این ملت ناسپاس هست، البته اگه حکومت چشمش را روی حرام زادگی اینها ببندد می شود برای جلوگیری از کاهش نسل کشور این بچه ها را با قیمت اندک از پدر و مادر خرید و در پرورشگاه بزرگ کرد
  • CA ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    1 1
    دولت تعلیق و عقیم. علی برکت الله
  • الی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    4 5
    پزشک ها متهم اول سقط جنین! این اتفاق واقعی است و برای خودم افتاده! در ماه سوم بارداری، بچه دوم در سال ۹۷ ایرادی در یکی از آزمایش های بنده وجود داشت، خانم دکتر من که متخصص هم بودن برای اطمینان بیشتر بنده رو ارجاع دادن به یک پزشک فوق تخصص ناهنجاری های جنین.ایشون هم ظاهرا فقط وظیفه داشت که به همه بگه سقط کنید! در عرض ۲ دقیقه ویزیت وآزمایش و نامه برای سقط!! من و همسرم هاج و واج...خلاصه که ما رو به مرکزی معرفی کرد که فقط طی ۲ ساعتی که من اونجا بودم بیشتر ۵۰ مراجعه کننده برای بررسی سقط جنین اومدن...۷۲ ساعت جهنمی برای جواب آزمایش بسیار سخت و دردناک آمینو پلاستی بر ما وخیلی های دیگه گذشت...خدا لطف کرد و بچه ما سالم به دنیا اومد اما همین آزمایش آمینو پلاستی احتمال سقط جنین رو افزایش میده،در حالی که جوابش هم ۱۰۰ درصد درست نیست و اینو در برگه آزمایش و رضایتنامه قید میکنن!! و جالبه در مراجعات بعدی فهمیدم اون خانم دکتر تقریبا به همه ی مراجعینش دستور آمینو پلاستی میده والبته به عینه دیدم که دوستم به تشخیص پزشک و آزمایش جنینش رو سقط کرد و بعد که از جنین آزمایش گرفتند معلوم شد سالمه!! به شخصه هربار یاد اون خانم دکتر فوق تخصص می افتم از صمیم قلب! نفرینش میکنم..
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      1 4
      نام اين جلاد را فاش كنيد!!
    • IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      0 1
      والله همین است که شما می گویید. چون خانواده ها پزشک را در صورت ناقص بودن نوزاد مسوول می دانند. پس پزشک هم ریسک نمی کند و به همه می گوید سقط کنید!
  • پناه بر خدا IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    3 1
    یاابالفضل العباس ادرکنی. وزارت بهداشت هر چی میدونه بگه، ما مردم حق داریم بدونیم که در جامعه مون چی میگذره. لطفا شفاف و صادقانه باشین.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    4 1
    بای ذنب قُتِلت
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    2 0
    هر دم از این باغ بری می رسد ....تازه تر از تازه تری می رسد.باید فکری کرد و کشور را از این نابسامانی فرهنگی و اقتصادی نجات داد .بهترین راهکار تمرکز بر اجرای عدالت بویژه اقتصادی و بازگشت آرامش فکری به آحاد جامعه است تا روح و روان مردم به طمنینه دست یابد و با زنده شدن انگیزه و طراوت و امید فرزندآوری در جامعه رواج یابد انشاا...
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 6
    از این زندگی نکبت بار راحت میشن خوش به حالشون
  • آرام IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    3 0
    خدا ازشون نگذره هرکی این کارو میکنه
  • نامی IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    2 1
    نمیدونم چ حکمتی تو کار خدا هست منی ک ۳ساله اشک میریزم واسه بچه بهم نمیده ولی...
  • معرفت فقط توولاغیر.. IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    4 6
    سلام شاید برای شما...ولی برای من اتفاقات افتاد عقدبودم خب بلاخره ادمه دیگه..اتفاقی افتاد فهمیدم باردارم ترسیدم خواستم بندازمش ولی اول باشوهرم که فعلا عقد بودیم درمیون گذاشتم کرج کارمیکردماهمدان اولش باور نمیکردتا اومدهمدان رفتیم آزمایشگاه.. خلاصه خانواده من و خودشودرجریان اتفاق قرار داد خیلیا خیلی فشاروبعضیا دلداری اما شوهرم همون دمه بیمارستان گفت زندگی تو بکن انگار ن انگار رفت کرج وهرچی گفتم بندازیم گف۴پنج روزدیگه میام صبرکن سر۳روزبرگشت دستموگرفت بردمشهدشمال شیراز برگشتیم بردسرخونه زندگی کرجم نرفت کلاتا بچه اومدودهن همه یاوه گوهاروبه لطف خدا چنان با خشگلی دخترمون بست که هنوز خودمم خجالت اون موقعه ووقتی بعداز سه سال فهمیدم بازم باردارم خصوصا تو این اوضاع بدمالی شوهرم بنده خدایباردیگه بازم رستم دستان من شدچنان زیرفشارسختی خم شده ولی سرسوزنی به فکرسقط نیافتاده و همش منویادکلمه معرفت میندازه چون اینبارخدا به ما ۲قلویه دختر و یه پسرداد اونم۲۰روزقبل از کرونا بعدیکسال بستری بودن من بخاطرتداخلات اشتباهات بیمارستان بعد از کلی هزینه نخواست خودشوخلاص کنه اینا اسمش وظیفه نیست معرفته..
    • ID ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      4 6
      میشه قصه تعریف نکنی؟ خجالت نمیکشی مسائل ریز زندگیت رو داستان میکنی؟ در زندگی دهنت بسته باشه بهتره.
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      7 3
      خواهر محترم افرين بر شما كه تجربه مهم زندگيتان را در اختيار جوانان قرار داديد عزيزي كه تاب نياورديد و انتقاد كرديد اين هموطن يك تجربه را بدون ذكر نام خود منتشر كرد تا كساني كه ممكنه با اين معضل روبرو بشوند بتوانند درست تصميم بگيرند جوانان در دوران عقد كه به خاطر شرايط گاه طولاني ميشود بسيار ممكن است كه دچار اين بحران شوند و متاسفانه اغلب غلط ترين چاره كه سفط جنين است را انتخاب ميكنند!!!
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      0 1
      ۱۷:۲۱ .خییییییییییییییییییییییییییییییییییلی نادون و بی حریمی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس