کتابی دخترانه/ خانواده چه وظایفی نسبت به دختران خود دارد؟

«خانواده به توان دختر»، نوشته امیرحسین بانکی‌پور و فاطمه مالکی جبلی تلاش دارد تا به بررسی جایگاه دختر در خانواده و وظایف خانواده نسبت به او بپردازد.

به گزارش مشرق، کتاب «خانواده به توان دختر»، با نگاهی به جایگاه و نقش دختر در خانواده به کوشش امیرحسین بانکی‌پور و فاطمه مالکی جبلی از سوی انتشارات حدیث راه عشق با همکاری مرکز تحقیقات و مطالعات حیات طیبه منتشر شد.

بانکی‌پور که عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان است، پیش از این با آثاری چون «دختران آفتاب» به معضلات و مشکلات دختران در جامعه پرداخته بود، در کتاب جدید نیز با این رویکرد، به جایگاه دختران در خانواده پرداخته است.  

وی درباره این اثر گفت: دختر رحمت الهی برای هر خانواده‌ای است که با مهربانی‌اش فضای خانواده را از این رو به آن رو می‌کند. «خانواده به توان دختر» به بررسی ویژگی نقش دختران در خانواده می‌پردازد. این اثر تلاش دارد تا به موضوعات مختلفی در رابطه با نقش دختران در خانواده ایرانی از جمله اهمیت و جایگاه دختر در خانواده و وظایف خانواده نسبت به او بپردازد.

وی ادامه داد: کتاب «خانواده به توان دختر» پیش از این تحت عنوان «دخترانه» منتشر شده بود که با استقبال خوبی همراه بود و حدود 60 هزار نسخه از این اثر به فروش رفت. در کتاب «خانواده به توان دختر» با بازبینی مطالب گذشته و افزودن موضوعات و مطالب به روزتر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: تو وقتی در خانه هستی چه کار می‌کنی؟ از آن دخترهایی هستی که همیشه خودش را در اتاق حبس می‌کند و با کسی از خانواده هم‌صحبت نیست؟ پدر و مادر از دنیای دیگری هستند و تو هم از دنیای دیگر؟!

می‌دانی، بعضی از دخترها وقتی در خانه هستند، همه شادند. وقتی وارد خانه می‌شوند، بلند به همه سلام می‌کنند. عاشق بوسیدن روی مادر و پدر هستند و با جمله‌ای ساده و قشنگ خستگی را از تن آنها بیرون می‌کنند.

تو به کدامیک از این دخترها رأی می‌دهی؟ یا اصلاً در کدام موقعیت هستی؟ یا تا حالا تلاش کردی شبیه کدامیک از این‌ها باشی؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس