کد خبر 1097430
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
جین پینگ

رئیس جمهوری چین در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: مساله فلسطین مسئله اصلی منطقه خاورمیانه است.

به گزارش مشرق، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در این تماس تلفنی که دوشنبه شب صورت گرفت افزود: موضع چین در مورد مساله فلسطین دائمی و روشن است ما قاطعانه از مطالبات عادلانه فلسطین و همه تلاش هایی که برای حل مساله فلسطین مفید است حمایت می کنیم.

او با یاداوری اینکه جامعه بین المللی باید موضع عینی و منصفانه ای در پیش گرفته و تلاش های خود را برای پیشبرد صلح متمرکز کند اظهار کرد: چین مایل است همچنان به منظور تحقق زود هنگام حل و فصل جامع، عادلانه و پایدار مساله فلسطین سهم بیشتری اداء کند.

بیشتر بخوانید:

شی در بخش دیگری از سخنانش به نمایندگی از دولت و مردم چین، همدردی صمیمانه و حمایت قاطعانه خود را از دولت و مردم فلسطین در مبارزه با همه گیری کرونا ابراز کرد و گفت: چین و فلسطین در مسائل مربوط به منافع و نگرانی های اساسی یکدیگر، قاطعانه از هم حمایت می کنند.

رئیس جمهوری چین اظهار کرد: پس از شیوع بیماری همه گیر کرونا، چین محموله های کمکی ضد همه گیری بسیاری به فلسطین ارائه داد، هیات های کارشناس پزشکی ضد همه گیری به فلسطین اعزام کرد و چندین نشست ویدیویی نیز با حضور کارشناسان بهداشت چین و فلسطین برگزار و به پناهندگان فلسطینی کمک های لازم برای مبارزه با همه گیری ارائه داد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت که از دستاوردهای مهم چین در مقابله با شیوع COVID-19 قدردانی می کند و صمیمانه از چین به خاطر ارائه پشتیبانی و کمک به موقع و ارزشمند به مردم فلسطین در نبرد با همه گیری ویروس کرونا تشکر می کند.

به گزارش ایرنا، وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش های چین برای حمایت از عدالت در مورد مساله فلسطین و پاسداری از حقوق و منافع مشروع فلسطین اظهار داشت بارها و بارها ثابت شده است که چین مطمئن ترین دوست مردم فلسطین است.

عباس با بیان اینکه انتظار دارد چین نقش مهمتری در ارتقا یک توافق عادلانه داشته باشد گفت: فلسطین همچنان به تحکیم روابط خود با چین ادامه خواهد داد و از موضع مشروع چین در قبال منافع اصلی این کشور در هنگ کنگ، سین کیانگ و سایر موارد پشتیبانی خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    5 4
    اوه اوه دست میخاد بچزونه امریکا رو ها از ایران یاد گرفته اسرایل گروگان ماست نصف نصف قبوله به شرطی که جاده ابریشم احیا شه قشنگ امارات بره قاطی باقالی ها
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    2 0
    همونه که تجهیزات پیشرفته جاسوسی به اسراییل دادی
  • US ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    معلوم شد برای چی کیش رو دادید به چین!!!! خخخخ
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    فردا شی جین پینگ با چفیه فلسطینی و سربند القدس لنا وارد میدان میشه .یا حضرت ابوالهول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس