کد خبر 1096634
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
پاسخ نمایندگی ایران در سازمان ملل به یادداشت مغرضانه «بلومبرگ»

سخنگوی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به یادداشت مغرضانه اخیر «بلومبرگ» تأکید کرد که هرگونه خرابکاری در ایران، می‌تواند آغازی برای یک درگیری تمام عیار باشد.

به گزارش مشرق، «علیرضا میریوسفی» سخنگوی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک‌ در نامه‌ای در پاسخ به مقاله  اخیر بلومبرگ به قلم «الی لیک» تحت عنوان «خرابکاری به توافق با ایران ترجیح داده می‌شود»، گفت که خرابکاری در ایران به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند.

میریوسفی در مقدمه نامه خود خطاب به سردبیری «بلومبرگ» تصریح کرد: «یادداشت لیک برخلاف تمامی استانداردهای خبرنگاری تشویق به خشونت، ترور و خرابکاری می‌کند و یکسری اشتباهات و فرضیات را مطرح می‌کند ».

بیشتر بخوانید:

سخنگوی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در این نامه به بررسی نکاتی که در یادداشت اخیر ضدایرانی نشریه بلومبرگ آمده می‌پردازد و می‌گوید: «اول اینکه، تقدیر از ترور غیرقانونی دانشمندان هسته‌ای و تشویق به خرابکاری در زیرساخت‌های ایران معادل اقدامات غیرانسانی و وحشیانه‌ ترویج خشونت و تروریسم است. چنین اقداماتی نتیجه‌ای جز افزایش تنش‌ها را به همراه ندارد و می‌تواند درگیری‌ها و تنش‌های تمام عیار را شعله‌ور سازد. ایران آشکارا اعلام کرده است: "اگر به این نتیجه برسد که رژیم یا دولتی به طور مستقیم یا غیرمستقیم دستی در این حادثه (آتش‌سوزی 12 تیرماه نطنز) دارد، قاطعانه پاسخ خواهد داد».

میریوسفی در ادامه به دستاورد برجام و نقش آمریکا در نقض این توافق بین‌المللی اشاره کرد و گفت: «دوم آنکه، پنج سال پیش به توافق تاریخی برجام یا همان توافق هسته‌ای ایران دست پیدا کردیم که جنبه‌های گوناگونی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار داد. تنها بعد از دو سال مذاکرات فشرده و دشوار تمامی طرفین از اینکه تمامی موضوعات رفع شده، رضایتمند بودند. این دولت ترامپ بود که به صورت یکجانبه از این توافق بین‌المللی خارج شد و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که به درستی در قوانین بین‌المللی تثبیت شده را نقض کرد. متعاقب آن، باقی جهان به شدت عقب‌نشینی آشکار ایالات متحده از تعهداتش را مورد انتقاد قرار دادند».

این دیپلمات ایرانی در خصوص حمایت آشکار غرب از حمله رژیم صدام به ایران گفت: «ثالثاً، لازم به ذکر است که ایران به لطف صدام حسین که در جنگ با ایران تحت حمایت غرب بود، بزرگترین قربانی حملات سلاح‌های شیمیایی در تاریخ معاصر است. این حملات نه تنها در سکوت نبوده بلکه با کمک شرم‌آور کشورهای غربی صورت گرفته است. ایران هیچ برنامه یا طرحی برای تولید سلاح‌های شیمیایی ندارد و مطرح کردن چنین ادعایی در بخش یادداشت‌ها، نه تنها عجیب و غیرمتعارف بلکه کاملاً مغرضانه است».

«بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح پنجشنبه (۱۲ تیرماه) از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در حال تکمیل در محوطه باز سایت نطنز خبر داد و گفت: «بامداد امروز به‌دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است، یکی از سوله های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد، ولی هیچ تلفات جانی نداشت و به فعالیت های مجموعه لطمه ای وارد نکرد.»

حادثه در تاسیسات هسته‌ای نطنز از همان ابتدا فرصتی را ایجاد کرد تا رسانه‌های غربی و معاند با پرداختن به آن به شبهاتی در این زمینه دامن بزنند و برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، از همان ساعات ابتدایی بعد از وقوع حادثه ادعاهایی را بدون ارائه منبع دقیق آن‌ها و یا شواهد در خصوص علت این حادثه مطرح کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 2
    بلمبورگ غلط زیادی با باباش کرده! اینا خیلی پررو شدند! ایرانی ها باید یک مقدار روشون رو کم کنن تا چرندبافی نکنن که بد می بینند!
  • سید IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    1 0
    هنوز هم باید با لحنی مسالمت جویانه و ملتمسانه نسبت به دشمنانی که علناً دشمنی خود را با تندترین الفاظ اعلام می کنند، سخن بگویید! واقعاً که اصلاح طلبان تهوع آور روی وقاحت را سفید کرده اند!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس