کد خبر 1096539
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
کالابرگ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: براساس طرحی که مجلس در دستور کار دارد کالاهای اساسی با کالابرگ یا کارت هوشمند در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، جبار کوچکی‌نژاد از ارائه یک طرح دو فوریتی که امضاء بیش از 50 نماینده مجلس را با خود به همراه دارد خبر داد و اظهار داشت: براساس طرحی که تهیه شده ‌دولت باید کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم را با استفاده از کالابرگ یا کارت هوشمند در اختیار آنان قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طبق این طرح دو فوریتی دولت موظف است که به مدت یک ماه کالاهای اساسی را به شکلی متفاوت‌تر از گذشته در بین مردم توزیع کند افزود: دولت باید با کالابرگ یا کارت هوشمند کالاهای اساسی را که با ارز ترجیهی و یا از منابع داخلی تبصره 14 بودجه کشور تأمین کرده توزیع کند.

کوچکی‌نژاد منابع حاصل از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها را 250 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و با تأکید بر اینکه بخشی از منابع لازم برای تأمین کالاهای اساسی از این طریق تأمین می‌شود تصریح کرد: روغن، برنج، گوشت سفید و گوشت قرمز و بسیاری از کالاهای این‌چنینی با تشخیص دولت تهیه و در اختیار قشرهای مختلف قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نحوه توزیع کالاهای اساسی و ضروری را در کشور مورد انتقاد قرار داد و با تأکید بر اینکه به علت ضعف‌های موجود این روند تاکنون به خوبی اجرایی نشده است، اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت مجلس برای رفع نقاط ضعف تمهیداتی را اتخاذ کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه افزایش قیمت کالاهای اساسی به محرومان و قشر ضعیف جامعه فشارهای بسیار زیادی را وارد کرده است خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی و معیشتی مردم از مهم‌ترین موضوعاتی به شمار می‌رود که مجلس سعی دارد با استفاده از رسالت کاری خود در راستای بهبود آن تلاش کند.

نماینده مردم رشت در مجلس از افزایش نرخ تورم در سال 99 سخن گفت و با بیان اینکه به موجب آن فشار زیادی به بخش‌های کارگری و حقوق‌بگیران وارد می‌شود ابراز داشت: تنها راه غلبه بر این تورم، رکود و عدم رشد اقتصادی که به نفع طبقه کارگری و مابقی اجتماع نیز تمام می‌شود فعال کردن چرخه اقتصاد و تولید کشور است.

کوچکی‌نژاد افزایش حمایت دولت از مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و بخش‌های آسیب‌پذیر روستایی را در سال 99 امری لازم و ضروری خواند و بیان داشت: بحران شیوع کرونا فعلاً بر همه چیز سایه انداخته است اما پس از خروج از این وضعیت بغرنج باید برای ترمیم آسیب‌هایی که به تولید و اقتصاد وارد شد سریعاً اقدام کنیم.

در تاریخ 21 تیر امسال خبر تغییر در نحوه توزیع کالاهای اساسی و بازگشت کوپن از سوی نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح شد که اعلام این خبر بازتاب‌های متفاوتی در جامعه داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    23 47
    یارانه هارا هم قطع کنند و سر ریز کنند روی کالا برگها- مرده شور تصمیم احمدی نژاد ببرد با این رفتار ضد اقتصاد ملی ایشان
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      35 10
      اوکی تا صد سال هر گندی هر کی زد تقصیر احمدی نژاده حتی دولت روحانیم مشکلاتش تقصیر احمدی نژاده اصلا سوراخ شدن لایه اوزون هم تقصیر احمدی تژاده حتی گرم شدن زمین هم!!
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      38 11
      راست میگه دیگه ؛ روحانی با برجامش ، آخوندی با مسکن اجتماعیش ، جهانگیری با دلارش و ... غوغا کردن !!! احمدی نژاد مرد بزرگیه که حسودا هنوزم زیرابشو میزنن
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      9 20
      محمود با این طرح های مضحکش ایرانو نابود کرد. دیگه هم نمیشه جمعش کرد امنیت اقصادی ایران تو اون ۸ سال فرو ریخت
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      15 8
      مرده شور تصمیم روحانی رو ببره برای اون برجامش ، قطع کردن یارانش، گند زدن به اقتصاد، دلار 4200 تومنی، مسکن اجتماعی
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      9 1
      مرده شور این دولت و اصلاح طلبان مرفه راببرد احمدی نژاد خدمتی به مردم و محرومان کرد که بعد از شهید رجایی در تاریخ ماندگار خواهد بود
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    8 5
    خداپدرتون بیامرزه با این همه زحمت که مبکشید
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      3 15
      با م۹لس جدید به عقب برمیگردیم. کاش میشد به قبل از محمود برگرویم.اصلا چرا محمود باید کپن رو حذف میکرد؟
  • محسن CA ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    6 0
    برگشتیم به کوپنِ زمان جنگ!
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      3 2
      مجبوریم دیگه قرار بود با روحانی به عقب بر نگردیم فعلا تا ۱۴۰۰ مجبوریم این طرح رو اجرا کنیم چاره ای به جز این نیست برای جلوگیری از فشار خیلی بهتره
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    6 5
    بسیار طرح مزخرفی است
    • ناله IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      0 0
      سربی شامگذاشتن بچه‌ها ت صاحب خانه درخانه با مشت زده شرمنده خانواده شدی
  • سوسان IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    8 5
    کالا برگ لازم نیست خقوقهای نجومی رو قطع کنید نصف دولت رو تعطیل کنید تورم میشه منفی در زمان جنگ چرا تورم نداشتیم چون خقوقهای نجومی و اینهمه حقوق بگیر وبال گردن ملت نبود.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    7 3
    طرح بسیارخوبیه امام باید به صورت کارتهای الکترونیکی بین مردم توضیع بشه ووقتی شارژمیشه فقط به صورت کالا مردم بتونن ازاون استفاده کنندنه مثل کوپونهای قبلی همه مردم دوباره وایسن صف
  • DE ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    2 1
    تو که تو کانادا نشتی باید عاقل تر و دنیادیده تر باشی تو دیگه چرا این حرف رو میزنی؟ اتفاقا با اینهمه قیمت های کاذب و توزیع نامناسب سیستم کپی عادلانه هست و در جنگ نشون داد مردم همه کالاهای اساسی شون رو بدون مشکل دریافت میکردند و اگر این سیستم اجراء بشه دست خلافکارها و راندخورها رو میشه. این سیستم جلو گرونی و تورم کذب و حبابی رو میگیره.
  • احسان IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    2 3
    آقای هاشمی رفسنجانی گفته بود تاثیراتی که دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بر اقتصاد کشور گذاشت.به اندازه هشت سال دفاع مقدس هست.که الان نتیجشو داریم میبینیم....
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      0 0
      هر کسی نظر خودشو میگه! بهتره خودمون دقیق و منصفانه هر دولت رو با اخبار معتبر قضاوت کنیم و شرایط رو بسنجیم
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    1 0
    با این طرح حداقل افزایش قیمت کالاهای اساسی دیرتر و کمتر میشه و همین روی سایر کالاها تاثیر مثبت میذاره
  • محمود IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    1 0
    چم چی بگم والا منم پاک گیج شدم رقم اختلاسها.پارتی بازی در همه موارد.ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووبپا سرتون گیج نره
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    خدا لعنت مسولین بی فکر کنه که مردم رو بیچاره کردن انشاءالله صاحب اصلی بیاد مردم رو نجات بده
  • عذرا میرزاوند IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    یادم هست دوره احمدی نژاد دلار شد 3الی4هزارتومان اصلاح طلبان گفتند همه حرفی می زدنند الان چرا نفسشان قطع شده رییس جمهور روحانی گول خورد،دلار شده 24 هزارتومان،پراید بی کیفیت ترین ماشین دنیا رفت تا 100میلیون قیمت کالاهای اساسی سر به فلک کشید همه ی ایتها از اعتماد به غرب و سو مدیریت کابینه اش است خواهش میکنم احمدی نژاد را ول کنید
  • امیر IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 0
    مجلس انقلابی:)...
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 0
    باسلام وخسته نباشیدبهتراست اگرکالا برگ الکترونیکی درنظرگرفته می شودفقط برای کالاهایی باشدکه به صورت رایگان دراختیارمردم قرارمی گیردمثلا درموردکالاهای بهداشتی و...تابعضی چندتا نگیرندوبعضی هیچ درغیراین صورت اگربرای کلیه کالاهاوارزاق عمومی باشداثرتراکمی خواهدداشت وباعث گرانی ونایاب شدن کالاها خواهدشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس