روحانی نمایه

رئیس جمهور گفت: طبق یک گزارش ۲۵ میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در پایان ماه پنجم در مواجهه با این ویروس خطرناک هستیم و همچنان نگرانی در ایران و سطح جهان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

* تا الان ۲۵ میلیون ایرانی به رونا مبتلا شده‌اند

وی ادامه داد: چون داروی قطعی، واکسن و ایمنی جمعی نداریم راهی نداریم دست به دست هم دهیم و زنجیره ابتلا را قطع کنیم. در گزارشی که از معاونت تحقیقات وزارت بهداشت به دست من رسید آمده تخمین این است که تا الان ۲۵ میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا شده‌اند. ۱۴ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند ودر مدت حدود این ۱۵۰ روز بیش از  ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده‌اند و باید احتمال دهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا خواهند بود.

رئیس جمهور افزود: در این گزارش گفته شده باید دو برابر تعدادی که در این ۱۵۰ روز بستری داشتیم در آینده انتظار مراجعه به بیمارستان داشته باشیم. ما تا پایان امسال و احتمالاً ابتدای سال آینده هم شاید درگیر این بیماری باشیم. 

روحانی با اشاره به موج دوم بیماری کرونا خاطر نشان کرد: ما باید خود را از لحاظ تختآ امکانات و درمان آماده کنیم تقریباً دو برابر تعدادی که تا به امروز بیمارستان رفتند در روزهای آینده به بیمارستان نیازمند می‌شوند.

* نیمی از مبتلایان علامت ندارند

وی گفت: از هر ۱۰۰۰ نفر که به این ویروس مبتلا شده‌اند ۵۰۰ نفر علامت ندارد و ممکن است متوجه هم نشوند که این ویروس را گرفتند و از آن عبور می‌کنند. حدود ۳۵۰ نفر از ۱۰۰۰  نفر علائم خفیف دارند و نیاز به بستری شدن ندارد اما ممکن است ۱۵۰ نفر از هزار نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مردم در کشور دو موج کرونا را شاهد بودند. یک موج مربوط به اسفند سال گذشته و فروردین امسال می‌شود که در اواخر فروردین حرکت کاهشی را دیدیم و یک موج دوم که از اواخر خرداد شروع شد و الان هم ادامه دارد.

*موج اول کرونا با یک غافلگیری توام بود

وی اضافه کرد: مکان‌های این دو موج عین هم نبود؛ یعنی در موج اول برخی از استان‌ها درگیر و در موج دوم نیز استان‌های دیگر درگیر هستند. در راس موج اول، استان‌های قم و گیلان بود، گزارش‌هایی هم که ما داریم احتمالا انتشار بیماری در کشور از قم و گیلان شروع شده و هردوی آن‌ها هم به خاطر مسافران بازگشته از ووهان (چین) بود. در قم بیشتر برای روابط تجاری بوده و در گیلان بیشتر جنبه ورزشی و دانشجویی بوده است. موج اول با یک غافلگیری توام بود و شاید تا زمانی که ما بفهمیم دو تا سه هفته طول کشیده است. 

وی بیان داشت:  مشکل دوم که ممکن است در کشورهای دیگر هم همین مشکل وجود داشته باشد در کشور ما مساله فشار خون، چربی بالا، چاقی، قندخون و سنن بالای ۵۵ سال یا دیگر بیماری‌های زمینه‌ای، که کار ما را سخت‌تر می‌کند. در این شرایط، ۳ راه‌حل اساسی وجود دارد که وزارت بهداشت، درمان نیز مدام بر آن تاکید می‌کند و خواهش می‌کنم که همه ما به این توصیه‌ها توجه کنیم، ساده‌ترین، راحت‌ترین و حتی موثرترین و کم‌هزینه‌ترین آن، ماسک است که هم هزینه زیادی ندارد و هم آسان و بسیار موثر و راحت است و هم عامل بسیاری خوبی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری است. 

روحانی با تاکید بر اینکه باید تاب‌آوری اقتصادی را افزایش دهیم، اظهار داشت: تولید برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد. کالای مورد نیاز مردم باید در دسترس باشد. باید از افرادی که در تولید هستند مراقبت شود اگر دقیق عمل نکنیم خدمات تعطیل می‌شود. باید از این کارگران و مهندسان مراقبت شود. 

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: نیازمندی ما به بیرون تقریباً صفر است. در بخش سلامت هم نیاز به تاب‌آوری داریم. همه نیروی انسانی که در جبهه دفاع سلامت بوجود آمده باید استراحت کنند و تعدادشان افزایش یابد. کادر درمانی ما انگیزه کافی را دارند و باید سلامت خودشان حفظ شود. باید همه امکانات و تجهیزات برایشان مهیا شود. 

روحانی بیان داشت: بیماری که با آن مواجه هستیم همه گیر و عالم گیر است. امروز همه استان‌ها و شهرهای ما درگیر این بیماری هستند. ما منطقه سفید به معنای اینکه اصلا بیماری نداریم در کشور وجود ندارد. کرونا به ما می‌آموزد که باید به خود اتکا کنیم و روی پای خود ایستادگی کنیم. یک وقتی بود غیر از اینکه کشورهای دیگر ماسک، ونتیلاتور و مواد ضد عفونی به نمی‌دادند گندم هم نمی‌دادند. البته خداروشکر ما نیاز به گندم نداریم و نسبت به قبل ۱۲ درصد افزایش خرید در کشور هم داشته‌ایم.

* نباید اضطراب برای مردم ایجاد کرد

وی با اشاره به اخلاق در زمان مبارزه با بیماری کرونا گفت: نباید اضطراب برای مردم ایجاد کرد. مردم را به صبر باید توصیه کرد و احساس مقهور بودن هم نکنیم. ما در برابر این بیماری حتماً پیروز می‌شویم. کارشناسان و روانشناسان برای آلام مردم در فضای حقیقی و مجازی کمک کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    27 2
    متاسفانه نادان همیشه فکر می کند. نهایت علم وبینش ودانانی است. اقای روحانی از برجام که شاه کلید شما بود و امید بسته بودی که با اوردن مدیران وسرمایه وتکنولوژی خارجی کشور را گل بلبل کنی درس نگرفتی . این همه ملت هشدار دادند استکبار نوکر می خواهد و استکبار دشمن است و با کسی دوستی نمی کند بلکه عامل غارت است . گوش نکردی . اکنون هم در دام مشتی دیگر افتاده ای تا واکسن پیدا شود . دو باره با تعطیل کردن کشور اقتصاد را بد تر خواهی نمود و عده ای زیادی را خواهی کشت و همیشه در طول تاریخ شرمنده این ملت خواهی شد. چند ماه دیگر فاجعه کرونا را خواهی دید. البته باز از برجام و واکسن دفاع خواهی نمود
    • ایرانی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      11 0
      آیا اگر این آقای روحانی برکنار شود ، کسی ناراحت می شود ؟ شما که توان اداره کشور را ندارید چرا کنار نمی روید ؟ آه و نفرین خیلی از مردم دنبال مدیران بی لیاقت و ناتوانی است که هر روز شرایط را برای مردم سخت تر می کنند و بر سر قدرت مانده اند . بزرگترین خدمت شما به ملت این است ، که از قدرت کنار بروید ...
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      13 0
      اگر کسی پس از تجربه 4 ساله روحانی مجددا به او رای داد، نباید از ادامه غارت بیت المال ناراحت شود، نباید از افزایش تبعیض، از افزایش فقر، از افزایش فساد و در یک کلمه از «بدتر» شدن همه چیز ناراحت شود چون این نتیجه مستقیم همان انتخاب است! دولتی که بسیاری از مسئولانش قبل از اداره کشور «تاجر» هستند و ماهیانه ده ها میلیون از بیت المال را بر می دارند و در برابر اعتراض مردم طلبکار هم می شوند و می گویند هر کس حقوق نجومی گرفته «ذخیره نظام» است، مشخص است چهار سال دومش هم چه خواهد بود. لذا اول باید جواب خدا و سپس مستضعفان و محرومان را بدهیم که چرا علیرغم دیدن کارنامه او در 4 سال اول باز هم انتخابش کردیم...
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    14 0
    تاب آوری اقتصادی فقط در تخصص اونیه که میگفت=100روزه درستش میکنم ! وبیش از بیست تا صد روز گذشته وصعود آزاد قیمت دلار وسکه رو به ارمغان اورد !فقط برای دیدن دوباره گل روی کدخداش در مذاکره ای مجدد ،برای ""دستاورد تقریبا هیچ "" دیگر!
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      3 2
      گفتند صد روزه گزارش میدم نه درست میشه
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    4 0
    با ۱۵ تاش موافقم بیشتر نگرفتن اما میگیرن. من خودم امار خوندم
  • avdt IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    12 0
    مثل خزانه ای که خالی بود!!!.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    12 15
    بالاترين رتبه ابتلا و مرگ ومير مربوط به ايران است نه آمريكا درحالي كه كشور ما يك ششم آمريكا جمعيت دارد اين است مديريت جهادي
    • ناشناس IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      13 1
      مدیریت لیبرالی به سبک کلید
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    17 0
    یاالله اون ۵۵ میلیون بقیه زودتر بجنبین کرونا بگیرین قائله ختم بشه بره پی کارش . ههه
  • نظر شما غیر قابل انتشار است IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    3 19
    چرا دیگه شیپور نمیگیرید بوق بزنید آمریکا رتبه اول داره ؟؟؟ 25 میلیون مبتلا فقط معلوم نیست چقدر فوتی داده! با اون آمار خرزو خانی
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      8 1
      قاطی نکن وهول نشو.درسته برای نجات ابروی کدخداش ،از کشور خودش مایه میزاره.ولی شنونده باید عاقل باشه.امار قطعی کرونا ،،فقط با تست معلوم میشه نه بازیهای آماری.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    4 1
    بند اخر فرمايشات شيخ مزد تلاش شبانه روزي وزير بهداشت است كه دلسوزانه مردم را انذار و هشدار ميدهد!!متاسفانه بارها ثابت شده اقاي روحاني ذائقه اش با وزير پركار و جدي و دلسوز خوش نميايد بطحايي رحماني و نمكي وزراي مورد سليقه ايشان نيستند در عوض با زنگنه و ظريف و حاجي ميرزايي و شريعتمداري و ربيعي و ...خوش ميگذرونه!!!
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    3 1
    چند ماه دیگر که فاجعه ای کشتار کرونا ایجاد شد مدیران بهداشت باز مدعی خواهند شد مردم رعایت نکردند. اگر قرار باشد کسی از خانه خارج نشود که کرونا نگیرد. از حال مدیران بهداشت بگویند. در غیر این صورت مسئول فاجعه کشتار چند ماه دیگر خواهند بود
  • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    7 0
    سنتی و صنعتی .یعنی چه ۲۵ میلیون کرونایی حتما بازم اعداد و ارقامشو روز جمعه فهمیده بهداشت میگه ۲۴۰ هزار این میگه ۲۵ میلیون قضیه چیه .ولی قیافه حق به جانب این بابا خیلی دیدنیه مث بچه ا که خودشو بعد مغرور نشسته تا کسی نفهمه
  • ناشناس IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    6 0
    ببند
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    8 0
    فقط دهنت رو ببند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    6 0
    حتی اگر نرخ مرگ کرونا رو 1 در هزار فرض کنیم بین 25 میلیون حدود 25 هزار کشته میده! تازه چینی ها نرخ مرگ رو 4 درصد گفتن و امریکایها 1 درصد
  • US ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    4 2
    25 میلیون چیه؟ حتما تا حالا ۱۵۰ میلیون ایرانی کرونا گرفتن
  • علب IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    6 1
    والله عالیه از ۲۵ میلیون ۱۴ هزار نفر مرده اند مام که ...به هر حال طوری القا کردی که همه قراره بگیرند چه با ماسک چه بدون ماسک در ضمن طبق فرمایش شما ۲۵ میلیون حداقل ۵۰۰ هزار کشته داره نه ۱۴ هزار
  • ۳۱۳ IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    6 2
    ماله کش امریکا
  • DE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    4 0
    روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: تا کنون ۲۵ میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند/ جناب روحانی حالا این آمار از درون خودرو گرفته شده یا آمار روزنامه صبح جمعه است.
  • DE ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    5 0
    تا کنون ۲۵ میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند/ چرا 25 میلیون شما فقط حدود 23 میلیون رای آوردی . تازه الان اگر باز کاندید بشی 3 میلیون رای هم بتونی بیاری با 23 میلیون قبلی میشه 25 میلبون
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    5 0
    احتمالا از داخل ماشینِ در حال حرکت آمار گرفتن...
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    3 0
    از کرونا بدتر آشفته بازار مسکن و دلار و سکه است آقای روحانی خبر داری یا فقط اخبار کرونا را بلدی این اخبار را که هر لحظه از صدا و سیما پخش می کنند لطفا حرف مسکن و سکه و دلار بزن این حرفها بدرد ملت نمی خورد
  • محمد IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    2 0
    اگه روحانی درست می گه که 25 میلیون ایرانی کرونا گرفتند پس تو این چند ماه چرا مردم رو سرکار گذاشتید و هر روز میگید مثلا دوهزار نفر کرونا گرفتند و آمارکلی رو توایران می گید 200 هزار وخورده ای؟ در حالی که کل دنیا شده 14 میلیون چطور ما 25 میلیون؟ چرا کسی چیزی نمیگه آیا این یک کد نیست مثلا رمز یک عملیات؟
  • aa IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    4 0
    علی برکت الله
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    4 0
    نحوه مهار تورم لجام گسیخته دغدغه مردم هست این افاضات رو سخنگو یا وزیر بهداشت هم میتوانست کنه. آخه با چی دست و روت رو بشوریم که بوش عالم رو برداشته
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    6 0
    واقعا این دولت در اواخر خود عقل خود را از دست داده این امار براساس چه استناد علمی ارائه میگردد فقط خودش میدانند چون اصلاح طلب بی تدبیر اند
  • DE ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    4 0
    تا کنون ۲۵ میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند ولی حالیشون نیست ما خودمون آمار گرفتیم دیدیم خیلی ها ظرف این چند ماه بارها کرونا گرفتند و متوجه نشدند هی کرونا گرفتند هی خوب شدند.البته روحانی نمیداند با این آمار شلیک کرد به زانو وکمر غربگدایان زیرا کشوری در جهان وجود ندارد که از 25 میلیون کرونایی فقط این تعداد کم فوت کرده اند. پس ایران برترین کشور دنیا در بهبود بیماران کرونائیست / روحانی: باید تاب‌آوری اقتصادی را افزایش دهیم. ملت بایستی برای دولت تاب بیاورند تا دولت بتواند تاب بازی کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس