روحانی: صحبت‌های رئیس فدراسیون بوکس توهین به کاراته بود/ ۳۰ مرداد به روسیه بازمی‌گردم

سرمربی تیم ملی کاراته روسیه گفت: با توجه به برگزاری اردوی بعدی از اوایل شهریور و مشورت با فدراسیون روسیه به این نتیجه رسیدم که ۳۰ مرداد به این کشور بازگردم.

به گزارش مشرق، حسین روحانی در خصوص تاریخ بازگشت خود به روسیه اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط بحرانی است و هر لحظه ممکن است پروازهای خطوط هوایی انجام شود یا به تعویق بیفتد. در این چند وقت 2 بار بلیت سفر به روسیه برای من صادر شد که هر بار به دلیل مشکلات انجام نشد. آخرین آن امروز (شنبه) بود که قرار بود با هواپیمایی امارات به این کشور سفر کنم و از آنجا به روسیه بروم، اما به دلیل نیاز به انجام تست PCR و محدودیت زمانی به پرواز نمی‌رسیدم و باز هم بازگشتم منتفی شد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای قرنطینه مربی ایرانی در مسکو

وی ادامه داد: در طول این هفته هیچ پروازی انجام نمی‌شود و عملا اردوی تیم روسیه در سوچی را از دست خواهم داد. اردویی که از 30 تیرماه تا 2 مردادماه برگزار می‌شود و من به این مرحله از اردو نیز نخواهم رسید. در این شرایط و با توجه به برگزاری اردوی بعدی ما از اوایل شهریورماه و همچنین مشورت با فدراسیون روسیه به این نتیجه رسیدم که فعلا در ایران بمانم و 30 مردادماه به روسیه بازگردم.

سرمربی تیم ملی کاراته روسیه در خصوص اختصاص 50 درصد از سالن شماره مجموعه ورزشی انقلاب به کاراته گفت: در روزهای گذشته مصاحبه‌ای از رئیس فدراسیون بوکس دیدم که تعجب کردم. مطرح کردن اظهارات عجیب از سوی رئیس فدراسیون بوکس که یک کاراته‌کا در طول سال 13 بار می‌تواند قهرمان جهان شود، نشان از عدم اطلاعات او از کاراته و ورزش دارد.

روحانی افزود: نمی‌دانم این اظهارات به خاطر ناراحتی از تقسیم سالن بوکس با کاراته بوده یا دلیل دیگر داشته است، اما این حرف‌ها از سوی رئیس یک فدراسیون ورزشی بعید است و نباید یک رشته دیگر را تخریب کرد. کاراته همیشه در میان ورزش‌های مدال‌آور ورزش ایران بوده و در بازی‌های آسیایی به کمک کاروان ایران آمده است. 

وی گفت: قطعا اینگونه اظهارات کمکی به ورزش نخواهد کرد و تنها باعث ناراحتی و اختلاف میان دو رشته خواهد شد. ما هم می‌توانیم بگویم بوکس تا به حال  نتوانسته یک مدال جهانی کسب کند. اظهاراتی که اصلا خوب و قشنگ نیست. اعتقاد دارم برخی اظهارات در فضای رسانه‌ای باعث تنش می‌شود.

مربی سابق تیم ملی کاراته با تاکید بر روابط دوستانه ورزشکاران رشته‌های مختلف به تسنیم گفت: همه ورزشکاران رشته‌های مختلف ایران مانند برادر هستند و باید به یکدیگر کمک کنند. اختصاص 50 درصد سالن شماره 9 به کاراته نیز تصمیمی بوده که از طرف کمیته المپیک گرفته شده و موضوعی نیست که قابل حل شدن نباشد. قطعا صحبت‌های رئیس فدراسیون بوکس در خصوص کاراته با واکنش یکی مثل من که سال‌ها در این رشته زحمت کشیده است، مواجه خواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: همیشه عنوان کردم که هر چه دارم از کاراته ایران است و هر کجای دنیا باشم نیز این موضوع را فراموش نخواهم کرد. اظهارات حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در خصوص کاراته توهین به زحمات مدال‌آوران کاراته بود که سال‌ها برای موفقیت این رشته خون دل خوردند. من برای کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی دوحه 5 روز غذا نخوردم و دوست دارم بدانم ثوری می‌تواند تنها یک روز غذا نخورد.

وی یادآور شد: اینگونه اظهارات غیر از اینکه باعث اختلاف شود فایده‌ دیگری ندارد. من برای تمام ورزشکاران، قهرمانان و مربیان بوکس احترام قائل هستم و می‌دانم که آنها در حال زحمت برای افتخارآفرینی برای بوکس و ورزش ایران هستند. یک صحبت غیر حرفه‌ای و بی‌مورد از طرف رئیس یک فدراسیون نمی‌تواند زحمات ورزشکاران زیر سوال برود. من به سهم خود از کاراته دفاع می‌کنم، اما اعتقاد دارم فدراسیون کاراته باید جواب ثوری را درست و در جای مناسب بدهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس