کد خبر 1096093
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
علوی: انتخابات فدراسیون فوتبال اواخر آبان‌ماه برگزار می‌شود

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: روند پاسخگویی فیفا درخصوص اساسنامه و تصویب آن تا آبان‌ماه طول می‌کشد و در نهایت نیمه دوم این ماه یا هفته اول آذرماه مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، امیرمهدی علوی جمعه شب در گفت‌وگویی تلفنی اظهار داشت: از ۱۰ فروردین‌ماه امسال به صورت شبانه روزی فرآیند مربوط به اصلاح پیش‌نویس اساسنامه و قوانین انتخاباتی در فدراسیون فوتبال آغاز شد. دوستان ما در کمیته حقوقی و مقررات جلسات متعددی با اعضای هیات رییسه داشتند و گزارش‌های مکرری به دبیر کل فدراسیون ارائه می‌دادند.

وی افزود: در نهایت برای نخستین بار بحث پیش‌نویس اساسنامه به استحضار اعضای مجمع فدراسیون فوتبال رسید. حدود ۲۹ پیشنهاد قبل از ارسال این پیش‌نویس به فدراسیون جهانی اخذ شد. جلسات در این سه ماه برگزار شد و در نهایت جلسه شنبه گذشته هیات رییسه فدراسیون بر محور انتخابات، اساسنامه و پیش نویس اساسنامه بود. تمام این نکته سنجی و دیدن زوایای مختلف برای تاکید بر بحث تصحیح قوانین داخلی و توجه به استانداردهای بالادستی در فیفا و ای‌اف‌سی بود.

بیشتر بخوانید:

آغاز دور جدید تلاش‌ها برای سرپرستی کفاشیان

سخنگوی فدراسیون فوتبال ادامه داد: این پیش‌نویس در موعد مقرر یعنی دوشنبه هفته گذشته به فیفا ارسال شد. فدراسیون جهانی پاسخ‌های خود را در یک بازه زمانی ۱۰ روزه به فدراسیون فوتبال ارجاع می‌دهد. در روندی که بعد از نظر مشورتی فیفا اتفاق می‌افتد بعد از ۴۰ روز از نظر مثبت فیفا، در مجمع تصویب اساسنامه را خواهیم داشت. دو ماه بعد از آن نیز مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال قابل برگزاری است.

وی ادامه داد: نیمه دوم آبان‌ماه یا هفته اول آذرماه شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال خواهیم بود. همزمان با رایزنی‌ها در ارتباط با تاکید و تصحیح قوانین داخلی ایران مکاتبات و ویدئو کنفرانس‌های متعدد با مسوولان فیفا برگزار شده بود. این تلاقی موضوعی حوزه فدراسیون فوتبال با تاکید بر قوانین داخلی و توجه به تمام استانداردهای بین المللی انجام و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است. تا پایان هفته جاری باید منتظر پاسخ فیفا باشیم.

علوی یادآور شد: امروز (دراگان) اسکوچیچ در تبریز بازی‌ها را دید و هفته دیگر در اصفهان بازی سپاهان و صنعت نفت را می‌بیند. بازی با تیم ملی ازبکستان در تاشکند ورزشگاه بنیادکار در ۱۷ شهریورماه نهایی شد و ۱۳ شهریورماه هم دیدار برابر تیم ملی سوریه در حال نهایی شدن است و امید است این دو مسابقه پیش مقدمه خوبی برای چهار بازی پیش روی تیم ملی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس