کد خبر 1095704
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
ریزش مرگبار ساختمان

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از ریزش مرگبار یک ساختمان قدیمی در خیابان قزوین خبر داد.

به گزارش مشرق، سید جلال ملکی با اعلام خبر ریزش مرگبار ساختمان در خیابان قزوین، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۰۰:۵۲ بامداد امروز یک مورد حادثه تخریب بخشی از یک ساختمان قدیمی در خیابان قزوین، خیابان قدیمی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه مسکونی قدیمی بود که به گفته اهالی آن، از مدتی قبل کسی در آن سکونت نداشت، متروکه شده اما اطلاعات ضد و نقیض حاکی از وجود یک فرد مسن در ساختمان مذکور داشت.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این ساختمان در ضلع جنوبی در هر چهار طبقه تخریب شده و حجم زیادی از آوار در محل حضور داشت البته مابقی ساختمان نیز در حال ریزش بود و در زمان حضور آتش‌نشانان نیز بخشهایی از ساختمان تخریب می‌شد که ریسک خطر بالا می‌رفت.

ملکی بیان کرد: آتش‌نشانان با استفاده از یک دستگاه مینی‌لودر عملیات آواربرداری را آغاز کردند حتی پس از حضور سگهای زنده‌یاب نیز دقیقاً مشخص نشد که آیا فردی در زیر آوار حضور دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران بیان کرد: آتش‌نشانان مشغول آواربرداری شده و عملیات جست‌وجو را با احتیاط کامل انجام دادند؛ در نهایت پس از ساعتها تلاش و جابه‌جایی مقادیر زیادی آوار، آقایی حدوداً ۷۰ ساله از زیر آوار خارج، تحویل عوامل اورژانس و مشخص شد جان خود را از دست داده است.

وی با اشاره به اتمام این عملیات در ساعت ۱۶:۵۰، عنوان کرد: ساختمانهای متروکه زیادی در تهران وجود دارد، تنها رها کردن ساختمانهای متروکه و سکونت در مکانهای دیگر صحیح نیست، باید تکلیف اینگونه ساختمانها مشخص شود، در صورت ناایمن بودن هیچ فردی نباید در آن زندگی کند؛ مواردی وجود داشته که تخریب ساختمانهای متروکه، به ساختمانهای مجاور، عابران‌پیاده یا خودروهای پارک شده آسیبهایی وارد کرده است.

ملکی متذکر شد: در بسیاری از موارد بین مالکان این ساختمانها درباره مواردی همچون نحوه ساخت، تقسیم قدرالسهم و ... اختلاف بروز پیدا می‌کند و روند نوسازی و بازسازی به تأخیر افتاده و امکان دارد که حتی تخریب شوند لذا باید نسبت به تعیین و تکلیف اینگونه ساختمانها اقدام شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    عجب خونه زاقارتیه ! خخخخ
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    2 0
    خدا رحمتشون کنه
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    1 0
    دو نکته برای تشخیص صحت و سقم وجود فرد یا افراد ساکن در ساختمان 1- تشخیص از اسباب و اثاثیه مورد استفاده ساکنین 2- سگ زنده یاب هلال احمر(در آخرین عکس)کپسول اکسیژن به صورت افقی نباید باشد خطر دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس