رافائل گروسی

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته مسئله دسترسی به دو سایت در ایران باید زود حل شود.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای که چهارشنبه منتشر شده خواستار حل و فصل سریع مسئله دسترسی به دوسایت هسته‌ای در ایران شد.

بیشتر بخوانید:

درخواست دیپلمات روس برای حل موضوعات برجامی در کمیسیون مشترک

روسیه: مکانیسم حل اختلاف در برجام فاقد رویه‌های روشن است

گروسی در مصاحبه‌ای با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در وین گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأکید برای دسترسی به سایت‌های ایران و دریافت اطلاعات درباره فعالیت‌های هسته‌ای این کشور عقب نخواهد نشست.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته گروسی از زمان تصاحب سمت مدیر کلی آژانس، این نهاد بین‌المللی را به سمت تشدید تنش‌ها با ایران پیش برده است.

این روزنامه نوشته گروسی در مصاحبه‌ای روز چهارشنبه تأکید کرده که عقب‌نشینی نخواهد کرد و گفته چنانچه ایران تا پایان ماه جاری میلادی دسترسی به دو سایت خودش را اعطا نکند «بد می‌شود

وال‌استریت‌ژورنال نوشته مقام‌های آمریکایی از مدیر کل آژانس خواسته‌اند درباره مسئله دسترسی به سایت‌ها مقابل ایران سهل‌انگاری نکند. برخی دیپلمات‌ها گفته‌اند فشارهایی روی آژانس اتمی اعمال شده تا پایان ماه جولای گزارش جدیدی در این خصوص منتشر کند. گروسی گفته که ضرب‌الاجلی وجود ندارد اما اگر تا پایان جولای هیچ همکاری از سوی ایران  صورت نگیرد، «بد می‌شود.»

گروسی در گزارشی ماه ژانویه ایران را به عدم اعطای دسترسی به دو سایت و عدم توضیح درباره فعالیت‌های هسته‌ای خودش در گذشته متهم کرد. او خواستار توضیح ایران درباره این مسائل شد.

مقام‌های آمریکایی از گروسی خواسته‌اند اطلاعات جدید درباره همکاری ایران در این زمینه‌ها را در اختیار آنها قرار دهند. چنین اطلاعاتی به واشنگتن اجازه خواهد داد پرونده ایران را به شورای امنیت ارجاع دهد. این اقدام به احتمال قریب به یقین با مخالفت چین و روسیه روبرو خواهد شد.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از اقدامات گروسی در زمینه پرونده هسته‌ای ایران تمجید کرده است. واشنگتن که در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد در سال جاری بودجه بیشتری را برای کمک به آژانس انرژی اتمی اختصاص داده

وی گفت: «من روی اینکه مطلقاً ضروری است این مسئله را خیلی زود حل کنیم تأکید کردم. این، مسئله کنار گذاشته نمی‌شود

مدیر کل آژانس اتمی درباره برخی هشدارها مبنی بر اینکه انجام اقدامات شتابزده می‌تواند به نابودی برجام منجر شود گفت: «لازم است از برداشتن گام‌های بی‌پروا و عجولانه خودداری کنیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    1 0
    آن روزی که امثال سید یاسر جبرائیلی و حسن عباسی و فؤاد ایزدی هشدار می دادند که بنگاه بین المللی نیروی هسته ای چون زیربلیط آمریکا است هیچ گاه پرونده بازرسی ها و خواسته های روزافزونش را تعطیل نخواهد کرد و ابلهانی در بین دولتمردان و وزارت امورخارجه به این سخنان می خندیدند و اصلاح طلبان تهوع آور از روی خاطرجمعی احمقانه شان، منتقدان این قرارداد ننگین را با لفظ دلواپسان مورد تمسخر قرار می دادند، رهبرمان این روزها را چه خوب پیش بینی کرده بودند!!!!
  • US ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    6 0
    هنوز درگیر تورقوزآبادن :)))
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    6 0
    این بختک خودش اختیار افسار و پالونش دست کدخداست .
  • بچه گوساله نوپا IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 1
    این توافق برای ایران و جهان و روسیه چین خیلی خوب بود هم خطرات جهانی از جانب یک سوی طرف برجام کم میشد هم تحریم ها بتدریج حذف می شدند حیف که لگد زدید به بخت تون
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    4 1
    خفه...
  • عبدالله IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    1 0
    انشاء الله به زودی و با دولت انقلابی برای همیشه از دسترسی به سایت های ایران باز داشته خواهید شد.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    2 0
    خفه شو عوضی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس