کتاب شهید مدافع حرم "حسین مشتاقی" رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از رونمایی کتاب شهید «حسین مشتاقی» خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و تأکید مراجع ذی‎صلاح مبنی بر برگزار نشدن برنامه‌های که موجب تجمع می‌شود، سعی داریم با رعای

رونمایی کتاب شهید «حسین مشتاقی» از شهدای مدافع حرم که  ۱۷ اردیبهشت سال ۹۵ پس از نقض آتش‌بس در شهرک خان طومان سوریه به شهادت رسید، روز چهارشنبه (۲۶ تیرماه) ساعت ۱۰ صبح

به گزارش مشرق، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از رونمایی کتاب شهید «حسین مشتاقی» خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و تأکید مراجع ذی‎صلاح مبنی بر برگزار نشدن برنامه‌های که موجب تجمع می‌شود، سعی داریم با رعایت بهداشت تکریم خانواده‌های شهدا در قالب طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» انجام شود.

عباس زارع به چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس، ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس و ۴۲ شهید مدافع حرم استان اشاره کرد و گفت: با توجه به رشادت‌های جوانان این مرزوبوم برای حفظ تمامیت ارضی کشور و کرامت انسانی ملت شریف ایران اسلامی و دیگر آزادی خواهان جهان و همچنین شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام حاج «قاسم سلیمانی» تلاش داریم با به‌کارگیری سه ابزار مهم و اساسی هنر، رسانه و تبلیغات چهلمین سالگرد دفاع مقدس به شایستگی گرامی داشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران بابیان اینکه مسئولیت کمیته فرهنگی هنری و انتشارات ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را عهده‌دار است، افزود: حفظ و صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه همه نهادهای فرهنگی و یکایک کسانی است که دغدغه انقلاب و اسلام را دارند.

وی بابیان اینکه رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی ضمن دفاع از ناموس و کیان این مرزوبوم، فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان دیروز نهادینه کردند، اظهار کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با تمام قوا و هزینه‌های هنگفت، محتوای نامناسب را تولید و به‌صورت رایگان از طریق فضای مجاز یو شبکه‌های اجتماعی در اختیار نوجوانان و جوانان ما قرار می‌دهند که می‌طلبد ما همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس، علاوه بر مبارزه با جنگ نرم دشمن، فرهنگ ایثار و شهادت را برای نوجوانان ایران اسلامی تبیین کنیم.

زارع بابیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس با نثار خون پاک خود، بقای انقلاب اسلامی را تضمین کردند و ما امروز مفتخر هستیم که ادامه‌دهنده راه آنان باشیم، گفت: انتقال دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس به نوجوان، مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است و ما این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه نقش هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه استان مازندران در دوان دفاع مقدس، بی‌بدیل و کم‌نظیر بوده است، ادامه داد: هم‌زمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، افزایش تولیدات فرهنگی و هنری، رونمایی از کتاب با موضوع دفاع مقدس به‌صورت کار ویژه موردتوجه خواهد بود.

زارع به نقش مازندرانی‌ها به‌ویژه لشکر خط‌شکن ۲۵ کربلا در هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق اشاره کرد و افزود: تلاش داریم با تولید آثار هنری با محوریت شهدا، جانبازان، ایثارگران و شهدای مدافع حرم، همانند رزمندگان مازندرانی که دوشادوش سایر هم‌وطنانمان جانانه جنگیدند تا کشور به‌وسیله بیگانگان تصاحب نشود، برای حفظ آثار و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در کشور، پیشگام باشیم.

وی به طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» کار مشترک ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بنیاد شهید و امور ایثارگران ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این طرح می‌تواند برنامه‌ای هدفمند برای تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، همسران و فرزندان شهدا باشد.

زارع از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برای اجرای موفق این طرح در دیار علویان خبر داد و خاطرنشان شد: این طرح علاوه بر معرفی شهدا و جانبازان و تکریم خانواده‌های معظم این مردان خدایی می‌تواند تأثیر بسزایی در الگوسازی برای نوجوانان داشته باشد.

وی بابیان اینکه تلاش داریم با اجرای این طرح با همکاری مراکز دینی و قرآنی، مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری، اصحاب رسانه و هنرمندان فتح باب جدید و پنجره‌ای نو برای معرفی دستاوردهای دوران دفاع مقدس گشوده شود.

زارع بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و تأکید مراجع ذی‎صلاح مبنی بر عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی که موجب تجمع می‌شود، سعی داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تکریم خانواده‌های شهدا در قالب طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» انجام شود.

کتاب شهید «حسین مشتاقی» در راستای «سه‌شنبه‌های تکریم» رونمایی می‌شود

وی از رونمایی کتاب شهید «حسین مشتاقی» از شهدای مدافع حرم که  ۱۷ اردیبهشت سال ۹۵ پس از نقض آتش‌بس در شهرک خان طومان سوریه به شهادت رسید، روز چهارشنبه (۲۵ تیرماه) ساعت ۱۰ صبح خبر داد و افزود: این اقدام ارزشمند در راستای اجرای «سه‌شنبه‌های تکریم» برنامه‌ریزی‌شده است.

زارع با تأکید بر اینکه تلاش داریم الگوهای نوجوانان امروز فرماندهان دیروز باشد، اظهار کرد: تکریم خانواده‌های شهدای رسانه، هنرمندان، قرآنی و مدافع حرم و بازخوانی وصیت‌نامه شهدای والامقام استان لاله خیر مازندران در دستور کار اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی قرار دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس