شهادت - لاله

مادر جهادگر شهید «ولی طلایی» با بیان خاطراتی از نحوه شنید خبر شهادت فرزند شهیدش، گفت: پس از خدمت در جهادسازندگی، سال ۱۳۶۵ به عنوان راننده به جبهه اعزام شد و در منطقه شلمچه برای رزمندگان سنگر می ساخت.

به گزارش مشرق؛ «صابر سهرابی»، در ششمین آیین «سه شنبه های تکریم» استان فارس که به میزبانی خانواده شهید «ولی طلایی» از شهرستان «سرچهان» و به همت کانون فرهنگی هنری «آدینه» این شهرستان برگزار شد، گفت: «سه شنبه های تکریم» باعث شده که سعادت پیدا کنیم که حتی به شکل ویدئو کنفرانس در منزل یکی از شهدا حضور یابیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه برنامه «سه شنبه های تکریم»، ابتکاری نو از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: مسئولین وظیفه دارند که از نزدیک به دیدار خانواده شهدا بروند و پند و اندرزهای خانواده شهدا را بشنوند و آن را سرلوحه کار خوش قرار دهند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه شهدا آرامش و آسایش خود را گرفتند تا ما در آرامش و آسایش باشیم، افزود: باید قدر دان و رهرو شهدای عزیز و گرانمایه باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز سعادت یار شد که به شکل مجازی در خانه با صفای شهید حضور پیدا کنیم و امیدواریم که به زودی این ویروس از بین برود به صورت حضوری خدمت خانواده شهید باشیم، تاکید کرد: به زودی نمایندگی اداره کل را راه اندازی خواهیم کرد تا بتوانیم به برکت خانواده شهدا کارهای فرهنگی را در سرچهان اجرایی کنیم.

سهرابی با یادآوری این مطلب که مادر شهید با صداقت و خلوص و مهربانانه از خاطرات فرزند شهیدش می گفت، افزود: راهی که فرزند عزیز انتخاب کرد راه سرور و سالار شهیدان (ع) است.

وی با اشاره به اینکه ایام ماه محرم، تاکید کرد: امیدوارم عزاداری های ما مورد قبول حضرت سیدالشهدا (ع) قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه خدا رو شاکرم هر سه شنبه در خانه یکی از شهدا باشیم، یادآور شد: این برنامه معنوی، تلنگری هست که همیشه به یاد خانواده شهدا باشیم.

وی با اشاره به اینکه صحبت های خانواده شهدا را نقشه راه خود قرار دهیم، افزود: از کانون های فرهنگی مسجد «آدینه» تشکر می کنم که زمینه را فراهم کردند و هدف این بود که بگوییم که به یاد شهدا هستیم.

حجت الاسلام «محمدجواد طلایی» هم در این آیین گفت: در شرایط کنونی که شیوع ویروس کرونا باعث شده است که کمتر بتوان از نزدیک با خانواده های شهدا دیدار کرد، برگزاری آئین «سه شنبه های تکریم» در قالب فضای مجازی می تواند یاد و خاطره شهدا را در دل ما و همه مردم استان فارس زنده کند.

امام جمعه شهرستان «سرچهان» با تاکید بر اینکه ما هرچه داریم به برکت خود شهدای عزیز است، خاطرنشان کرد: طرح ملی «سه شنبه های تکریم» ابتکاری جدید و نو در ارتباط با خانواده شهداست و می توان از این طریق الگوی عملی ایثار و شهادت را به نسل امروز معرفی کرد.

«ماه طلا طلایی» مادر شهید نیز در این آیین گفت: شهید «ولی طلایی» از شورای اسلامی محل خدمت به مردم را شروع کرد و همیشه به فکر محرومین و نیازمندان بود تا اینکه سال ۱۳۳۹ با عشق به شهادت در بسیج ثبت نام کرد.

مادر جهادگر شهید «ولی طلایی» با بیان خاطراتی از نحوه شنید خبر شهادت فرزند شهیدش، افزود: پس از خدمت در جهادسازندگی، سال ۱۳۶۵ به عنوان راننده به جبهه اعزام شد و در منطقه شلمچه برای رزمندگان سنگر می ساختند.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی جهادگر شهید «ولی طلایی»، گفت: همکاران فرزند شهیدم در جهادسازندگی همیشه از ایمان و صداقت وی یاد می کنند و چشم به راهش بودند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «یاوران مهدی (عج)» مسجد «المهدی (عج)» شهر «کره ای» همچنین تاکید کرد: از خداوند می خواهیم که به ما توفیق دهد تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و دینی را که به واسطه اهدای خون و جان خود به کشور ادا کردند، را ما هم ادا کنیم.

گفتنی است، ششمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» استان فارس با دیدار و تجلیل «غلامرضا حدادی»، مدیر و اعضای کانون فرهنگی هنری «آدینه» سرچهان از خانواده شهید «ولی طلایی» در بستر فضای مجازی از طریق ویدئو کنفرانس با حضور «صابر سهرابی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، «مصطفی دهقانی»، دبیر اجرایی طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در استان فارس، حجت الاسلام «محمد جواد طلایی»، امام جمعه سرچهان، «مهدی الفت»، فرمانده حوزه بسیج مقاومت «علی ابن ابی طالب (ع)» با همکاری ستاد برگزاری نماز جمعه و پایگاه مقاومت بسیج «امام حسن (ع)» شهر «کره ای» برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس