2 محکوم اعدام شده در آذربایجان غربى مستحق عفو نبودند

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص اجرای حکم اعدام ۲ محکوم امنیتی، گفت: ۲ مرحله پرونده این افراد به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه ارسال شد اما این دو نفر مستحق عفو نبودند.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در بخش خبری ساعت ٢١ در خصوص اجرای حکم اعدام دو محکوم امنیتی در آذربایجان غربی، عنوان کرد: این پرونده دو مرتبه به دیوان عالی کشور ارسال شد و در یک مرحله دیوان عالی کشور دستور تکمیل تحقیقات و بررسی‌های جانبی را صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجددا پرونده برای تأمین نظر شعبه دیوان عالی کشور و تحقیقات تکمیلی به استان آذربایجان غربی رفت و پس از انجام تحقیقات تکمیلی نهایتا حکم صادره از دادگاه استان آذربایجان غربی به تأیید دیوان عالی کشور رسید.

وی تصریح کرد: بعد از قطعیت دادنامه، دو مرحله پرونده این افراد به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه ارسال شد که در هر دو مرحله با حضور اعضای کمیسیون بررسی‌های جامع انجام شد و این افراد را مستحق عفو و تخفیف مجازات به لحاظ جنایتی هولناکی که انجام شده بود و شهادت جمعی از هموطنان در شهرستان مهاباد، ندانستند.

اسماعیلی اذعان کرد: این فرایند باعث طولانی شدن رسیدگی و فراهم شدن مقدمات اجرای حکم شد و نهایتا امروز در استان آذربایجان غربی حکم قانونی این دو متهم تروریست وابسته به گروهک های ضدانقلاب به مرحله اجرا درآمد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    18 18
    اگر روزگار مجال دهد ، نوبت تو هم میرسد!
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    14 1
    این همه جنایت کرده اند چرا دوبار پرونده باید بره کمیسون عفو!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس