تأثیر دلارهای سعودی و اماراتی بر تصمیمات سازمان ملل

قائم‌مقام وزارت اطلاع رسانی یمن و رئیس مرکز اطلاع رسانی انصارالله اعلام کرد که تصمیمات سازمان ملل بر اساس خواسته آمریکا و دلارهای سعودی و اماراتی اتخاذ می شود.

به گزارش مشرق، تحولات مربوط به یمن با وجود گذشت ۵ سال از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور و برجای ماندن شهدا و ویرانی های گسترده در یمن، همچنان توجه تحلیلگران سیاسی و فعالان حقوق بشر را به خود جلب می کند.

مهم ترین تحولات اخیر این کشور مربوط به گسترش بحران انسانی است به طوریکه مسئولان صلیب سرخ جهانی اعلام کرده اند که بیش از نیمی از مردم یمن به کمک‌های غذایی نیاز دارند تا زنده بمانند.

بیشتر بخوانید

یمن در آستانه پیروزی بزرگ

مسئولان این نهاد بین‌المللی افزودند: ۶۶ درصد از یمنی‌ها هیچ غذایی برای خوردن پیدا نمی‌کنند و ۱۱ درصد از آنها از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

هم چنین به تازگی، مدیر اجرایی شرکت نفت یمن اعلام کرده است که ذخایر سوختی این کشور در حال اتمام است و طی روزهای آتی یک فاجعه بزرگ رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: جهانیان بیشتر نگران تهدید شدن زندگی موجودات دریایی در سایه نشت نفت از نفتکش صافر هستند در حالی که هیچ نگرانی در خصوص زندگی ۲۶ میلیون یمنی که از محاصره رنج می‌برند وجود ندارد. ما از سازمان می‌خواهیم جلوی دزدی دریایی علیه نفتکش‌های یمنی را بگیرد چرا که اوضاع در بیمارستان‌های کشور فاجعه بار شده است.

«نصرالدین عامر» قائم‌مقام وزارت اطلاع رسانی یمن و رئیس مرکز اطلاع رسانی انصارالله در خصوص دلیل سکوت سازمان ملل در قبال جنایات ائتلاف سعودی علیه یمن گفت: سازمان ملل از همان ابتدا به صورت کامل طرفدار کشورهای متجاوز بوده است چرا که آمریکایی‌ها همواره به صورت همه جانبه بر تصمیمات سازمان ملل تسلط داشته و این مسئله چیز جدیدی نیست.

وی افزود: علاوه بر آن، پول‌های سعودی و اماراتی تا حد زیادی بر تصمیمات سازمان ملل تاثیرگذار است و این مسئله در سخنان بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل که نام عربستان را از لیست ناقضان حقوق کودکان حذف کرد، مشخص بود؛ چرا که این اقدام بعد از تهدیدات ریاض مبنی بر توقف حمایت مالی از سازمان ملل صورت گرفت و بعد از چند روز از این تهدیدات نام عربستان از این لیست حذف شد. سازمان ملل نه تنها در قبال تجاوز به یمن ساکت بوده بلکه به نفع قاتلین و علیه قربانیان اقدام می کند.

در برابر این اقدامات دست بسته نخواهیم ماند و عاقبت مجبور می شویم از گزینه‌های نظامی استفاده کنیم؛ گزینه های نظامی که بسیاری از گروه های جهانی حامی این جنایتکاران را آزرده خاطر می کندوی در خصوص بحران سوخت در یمن و اقدام سعودی ها در توقیف کشتی های حامل مواد سوختی اظهار داشت: در خصوص بحران سوخت که عامل اصلی آن اقدامات کشورهای متجاوز است باید بگویم شرایط عمومی به ویژه اوضاع بهداشتی بیانگر وقوع یک فاجعه در سایه گسترش ویروس کرونا در یمن است؛ ویروس کرونایی که همین کشورهای متجاوز آن را وارد یمن کرده و در حال حاضر نیز برای گسترش آن از طریق ممانعت از ارسال کمکهای لازم برای رویارویی با این ویروس تلاش می‌کنند.

بحران سوخت نیز باعث شده تا بخش اعظمی از مراکز درمانی در یمن از دور خارج شود. این در حالی است که این مراکز درمانی اساساً ضعیف بوده و به تعداد کمی باقی مانده اند چرا که جنگنده های ائتلاف متجاوز از آغاز حمله به یمن بارها این مراکز درمانی را بمباران کرده اند.

محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی در زمینه فرآورده های نفتی یک جنایت بسیار بزرگ به شمار می رود و در عین حال یک رسوایی برای سکوت کنندگان در جهان محسوب می شود. اما بدون شک ما در برابر این اقدامات دست بسته نخواهیم ماند و عاقبت مجبور می شویم از گزینه‌های نظامی استفاده کنیم؛ گزینه های نظامی که بسیاری از گروه های جهانی حامی این جنایت را آزرده خاطر می کند.

این مسئول انصارالله یمن در پاسخ به سؤالی درباره دستاوردهای میدانی نیروهای مقاومت علیه متجاوزان سعودی بیان کرد: این دستاوردها در عرصه نظامی همچنان محقق می‌شود و تا توقف تجاوز سعودی ها و لغو محاصره کشور و آزادسازی تمام خاک یمن و توقف غارت ذخایر ملی ادامه خواهد داشت.

ما با توکل بر خدا می توانیم عملاً این تجاوز را متوقف و محاصره یمن را لغو کرده و کشورهای متخاصم را مجبور کنیم که این اقدامات را انجام دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس