عریقات

دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین ضمن درخواست برای آزادی اسیر فلسطینی مبتلا به کرونا، تاکید کرد جامعه بین المللی باید اسرائیل را به خاطر تخلفات نظام مند و بی وقفه‌اش تحریم کند.

به گزارش مشرق، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین امروز یکشنبه از رژیم صهیونیستی خواست یک اسیر فلسطینی مبتلا به کرونا در زندان‌های این رژیم را بی هیچ قید و شرطی آزاد کند.

بیشتر بخوانید:

عریقات: ۱۹۲ کشور مخالف اشغال کرانه باختری هستند

«صائب عریقات» در بیانیه‌ای خبری با اشاره به ادامه تماس‌های تشکیلات خودگردان با طرف‌های بین المللی برای اعمال فشار جدی بر رژیم اشغالگر به منظور آزادی اسرای بیمار، سالخورده، زنان و کودکان در شرایط همه‌گیری کرونا، گفت: «گسترش کرونا در داخل زندان‌ها فاجعه ای قطعی را به بار می‌آورد که مقصر اول و اصلی آن مقامات اسرائیل هستند».

بر اساس گزارش پایگاه خبری العهد، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: «ما طی ماه‌های اخیر به جامعه بین المللی درباره خطر شیوع کرونا در داخل زندان‌ها هشدار دادیم، اما اسرائیل به خواسته‌های فلسطینی و بین المللی پاسخ نداده و به احکام و قوانین انسانی بین المللی بی اعتناست».

 عریقات همچنین با اشاره به شهادت سعدی الغرابلی یک اسیر فلسطینی که هفته گذشته به دلیل اهمال کاری پزشکی از سوی مدیریت زندان رژیم صهیونیستی جانش را از دست داد، گفت: همه تخلفات نظام‌مند و بی وقفه اسرائیل جامعه بین المللی را ملزم می‌کند برای توضیح خواستن از رژیم صهیونیستی اقدام فوری کند و کشورها به شکل فردی یا جمعی تحریم‌هایی را علیه این رژیم اعمال کنند تا بهای تخلفات مغایر با قوانین بین المللی را بپردازد».

این مقام فلسطینی در پایان خواستار باز شدن درهای زندان‌های رژیم صهیونیستی به روی کمیته بین المللی بازرسی و تحقیقات شد و گفت: «باید این اطمینان حاصل شود که در این زندان‌ها تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته شده تا سلامت جان اسرا تضمین شود و دیوان کیفری بین المللی هم باید قبل از اینکه خیلی دیر شود تحقیقات جنایی درباره اسرائیل را آغاز کند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس