کد خبر 1094103
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
تزریق واکسن کرونا به نخستین گروه داوطلبان در روسیه

رئیس یک دانشگاه در روسیه از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش اولین واکسن کرونا در مرحله بالینی خبر داد.

به گزارش مشرق، «وادیم تاراسوف» رئیس بخش پژوهش‌های پزشکی و تکنولوژی دانشگاه «سچینوا» اعلام کرد که آزمایش‌های بالینی اولین واکسن ویروس کرونا بر روی داوطلبان با موفقیت پایان یافته است.

ببینید:

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، به گفته وی اولین گروه داوطلبان روز چهارشنبه و دومین گروه نیز در ۲۰ جولای ترخیص خواهند شد.

«الکساندر لوکاچف» مدیر پژوهشکده بیماری‌های واگیردار در این دانشگاه نیز گفت که واکسن بیماری کووید-۱۹ در خلال آزمایش‌ها اثربخشی خود را ثابت کرده است.

وزارت دفاع روسیه نیز روز جمعه از آغاز مرحله نهایی آزمایش‌های بالینی بر روی واکسن کرونا خبر داد و گفت که این وزارتخانه در همکاری با مرکز ملی پژوهش‌ها و علوم بیماری‌های واگیردار «گامالی» آخرین مرحله از آزمایش بالینی واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کاوشگر فضایی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    12 2
    خدا را شکر ...
  • ارمان US ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    6 6
    فکر نکنم به این زودی کشوری موفق به ساخت واکسن کرونا شود این بیماری مدتهای طولانی با ما خواهد بود
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    11 8
    روسیه هم شد جا آخه؟ منکه فقط اگه فرانسه واکسن بسازه برای خودم و خونوادم استفاده میکنم!! چی؟ فرانسه؟ خونهای آلوده؟ من نمیفهمم، من کیم، اینجا کجاست. زززززززز.......
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      7 0
      هیچ تیمارستانی تورو قبول نمیکنه
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      0 0
      کشورهای شوروی سابق در درمان عفونت به جای آنتی بیوتیک، روی باکتری خوار ها(نوعی از ویروس ها) کار می کردند. تا جایی که امروزه هر وقت باکتری ها یا در موارد نادری قارچ هایی که به صورت مرحله ای به آنتی بیوتیک ها مقاوم می شوند به شخصی آسیب می زنند، به ناچار سفارش باکتریوفاژ مخصوص آن باکتری یا قارچ را از گرجستان یا روسیه میدهند.
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    3 0
    خداروشکر.....حالاخدا کنه زودتر قابل استفاده بشه
  • Yaghoob IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    3 3
    اولین کشوری که ادعا کنه واکسن کرونا را پیدا کرده صد در صد خودش در شیوع این ویروس دست داشته . حالا همش چین و روسیه میگن ما به واکسن کرونا دست یافتیم . این دو کشور نه دینی دارند و نه خدایی . چین که حیوان درنده هم بدتر است . تازه هر واکسن چند سال طول میکشه تا مشخص بشه هیچ عوارضی نداشته باشه چون امکان داره چند ماه بعد از واکسن تبدیل به سرطان بشه یا ریه ها شروع کنند به نابود شدن . خلاصه قبل از شروع ویروس کرونا کشور های پخش کننده اول واکسن آن را درست کردند بعد انتشارش دادن . شک نکنید. چون با فروش واکسن به دنیا به ثروت هنگفتی خواهند رسید که نفت در مقابلش اصلا عددی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس