کد خبر 1094011
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
محمودی:استقلال و تراکتور مثل وسط جدولی ها بودند/ هنر مجیدی و الهامی از این به بعد مشخص می شود

پیشکسوت تیم استقلال گفت: بازی استقلال و تراکتور ریتم کندی داشت و مانند دیدار تیم های وسط جدولی بود.

به گزارش مشرق، کاظم محمودی درباره ارزیابی‌اش از دیدار تیم‌های استقلال و تراکتور در هفته بیست و چهارم لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که در هفته اخیر برای باشگاه استقلال رخ داد مشخص نبود این بازی برگزار می‌شود یا خیر. فکر می‌کنم هر دو تیم به ویژه استقلال از آمادگی بدنی دور بودند. به همین دلیل این تیم با چیدن ترکیب دفاعی در نیمه اول دنبال گل نخوردن بود.

وی افزود: استقلالی‌ها با فشردگی در خط دفاعی دنبال این بودند با استفاده از سرعت مهدی قائدی و ارسال از جناحین روی سر شیخ دیاباته به گل برسند که در این امر هم ناموفق بودند. در سوی مقابل تراکتور نسبت به استقلال شرایط بدنی بهتری داشت و در نیمه اول با حفظ توپ و پاسکاری های متوالی روان‌تر از حریف بازی کرد.

بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و تراکتور تصریح کرد: تراکتور در نیمه اول تا یک سوم دفاعی استقلال کار خود را به خوبی پیش ‌برد اما پس از رسیدن به این منطقه برای گل زنی تاکتیک مشخصی نداشت و نمی‌توانست توپ‌هایش را به سرانجام برساند. اعتقاد دارم تراکتور باید از جناحین بیشتر استفاده می‌کرد؛ چراکه استقلال سه دفاعه بازی ‌کرد و تیم ساکت الهامی با دور زدن خط دفاعی حریف بهتر به نتیجه می‌رسید.

محمودی ادامه داد: در نیمه اول فوتبال خوبی شاهد نبودیم، اما در نیمه دوم استقلال با نمایش تهاجمی‌تر بهتر بازی کرده و خطرات بیشتری روی دروازه حریف تدارک دید. دلیل این امر هم استفاده از دیاباته در نوک خط حمله بود. برخلاف نیمه اول که این مهاجم حتی در کارهای دفاعی هم به تیمش کمک کرد. مهدی قائدی هم در نیمه دوم برخلاف نیمه اول بیشتر صاحب توپ شد.

وی افزود: تراکتور تا پیش از تعویض ساکت الهامی فوتبال خوبی بازی کرد اما با ورود بازیکنانی مثل مسعود شجاعی به زمین روند حرکتی این تیم کند شد. آسیب دیدگی شجاعی سبب کم آوردن تراکتور در جنگ های میانه زمین شد و بازیکنان استقلال بیشتر توپ‌ها را در اختیار ‌گرفتند. استقلال در نیمه دوم روی ارسال از جناحین تمرکز داشت. در مجموع نمایش چندان جالبی شاهد نبودیم و به ویژه در نیمه دوم به دلیل مصدومیت‌های متوالی بازیکنان، بازی خیلی از جریان افتاد.

پیشکسوت استقلال درباره شانس این تیم و همچنین تراکتور برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا گفت: به نظر من قهرمانی پرسپولیس با نتایجی که در بازی‌های شب گذشته رقم خورد بسیار جدی شد و می‌توان گفت این تیم به قهرمانی می‌رسد. البته همچنان رقابت برای کسب سهمیه آسیایی در بالای جدول خیلی تنگاتنگ است. 5 تیم سپاهان، فولاد، استقلال، شهر خودرو و تراکتور شانس زیادی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دارند و نمی‌توان به صورت دقیق اعلام کرد کدام تیم سهمیه می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

کادرفنی استقلال فاکتوری برای موفقیت ندارد

محمودی اضافه کرد: هر تیمی بتواند از لحاظ تمرکز، آرامش و شرایط بدنی، وضعیت مطلوبی برای خود ایجاد کند شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارد. اما می‌بینیم بیشتر تیم‌ها از لحاظ بدنی دچار مشکل می‌شوند. آنها 4 ماه تمرینات منظمی نداشتند. استقلال و فولاد حتی به دلیل کرونایی شدن بازیکنانشان جسته و گریخته تمرین کردند. جنگ سختی در ادامه لیگ بین این 5 تیم برای کسب سهمیه وجود دارد.

وی درباره نکته بارز دیدار استقلال و تراکتور توضیح داد: این بازی نکته خاصی نداشت زیرا بدن بازیکنان هر دو تیم سنگین بود و به همین دلیل بازی روانی را از آنها شاهد نبودیم. همیشه دیدار استقلال و تراکتور جذابیت زیادی دارد اما این بار ریتم آن خیلی کند بود. با چنین نمایشی ثابت شد استقلال و تراکتور روحیه لازم برای رقابت در کورس سهمیه آسیا را ندارند. با تماشای این بازی فکر کردم دو تیم وسط جدولی با هم بازی می‌کنند. دلیل این موضوع دوری تیم‌ها از شرایط بازی در ماه‌های اخیر است و آنها هنوز فاکتورهای لازم برای ارائه نمایش‌های خوب را ندارند.

پیشکسوت فوتبال ایران در باره دلیل ناکامی‌های اخیر استقلال با هدایت فرهاد مجیدی تصریح کرد: من می‌خواهم درباره استقلال و تراکتور صحبت کنم نه فقط استقلال. شروع کار این دو تیم در لیگ برتر با سرمربیان خارجی بود و تفکرات آنها تا قبل از شیوع کرونا در استقلال و تراکتور ادامه داشت. نتایج استقلال در ابتدای حضور فرهاد مجیدی، حاصل تلاش‌ها و تفکرات استراماچونی بود. در مقابل هم ساکت الهامی روند به نسبت خوب مصطفی دنیزلی با تراکتور را ادامه داد. من نتایج دوران ابتدایی حضور مجیدی در استقلال و الهامی در تراکتور را به پای استراماچونی و دنیزلی می‌نویسم.

محمودی افزود: قبول دارم تیم‌ها در این 4 ماه تمرینات منظمی نداشتند، اما هنر مربی این است که در همین بازه زمانی تیم خود را سرحال و آماده نگه دارد. خودم مربی بوده‌ام و می‌دانم وقتی تیمی 4 ماه از تمرینات گروهی دور است کار برای سرمربی سخت می‌شود. زیرا بازیکنان در این مدت انفرادی تمرین کرده‌اند و کنار هم نبودند اما اگر مربی بتواند بعد از شروع تمرینات، شرایط خوبی بر تیمش حاکم کند نشان می‌دهد هنر دارد. مجیدی و الهامی باید از این به بعد خود را نشان دهند که آن هم با جمع کردن تیم‌هایشان حاصل می‌شود.

وی اظهار داشت: مجیدی و الهامی اگر از حالا به بعد نتایج خوبی بگیرند ثابت می‌کنند در آینده هم حرفی برای گفتن در استقلال و تراکتور دارند اما در غیر این صورت باید به توانایی‌های آنها برای هدایت این دو تیم در فصل آینده تردید کرد. این مربیان کار سنگینی دارند و نخستین تجربه سرمربیگریشان در لیگ برتر را با هدایت تیم‌هایی پشت سر می‌گذارند که انتظار هواداران و حواشی اطراف آنها بسیار زیاد است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس